Twórca BioShocka: „Gracze powinni mieć wybór, czy chcą kontrolować gry ruchem”

Levine wskazał na fakt, że nie każdemu odpowiada ruch przed ekranem oraz że takie funkcje w grach mogą być niedopracowane.
Każdy aspekt ze „sfery ruchowej” powinien być oddzielony od głównej zawartości gry. Powinno się go odseparować dlatego, że jeśli ten rodzaj eksperymentu nie jest dla ciebie lub okazuje się nie być tak wspaniały [jak zapowiadano], po prostu powinieneś móc go zignorować.
Czołowy pracownik Irrational Games dobrze wie, o czym mówi, gdyż obsługa PlayStation Move ma być wbudowana w silnik gry BioShock Infinite. Jak mówi Levine:
Musimy być zdolni do obronienia każdej dodawanej zawartości do gry […] Podoba mi się, co [twórcy] robią w przypadku Mass Effect 3, jeśli chodzi o uczynienie pewnych aspektów bardziej wygodnymi – chodzi mi bardziej o rozkazy dla drużyny, niż o prowadzenie dialogów [w wersji na X360 oba aspekty będą mogły być sterowane głosem – przyp.red.] ponieważ tutaj, jeśli gramy kontrolerem, mogą wystąpić trudności.
Zdaniem Levine’a najlepszą metodą na wprowadzanie kontrolerów ruchowych jest droga ewolucji, nie zaś rewolucji.
Ludzie nie powinni bać się eksperymentów, póki są w stanie oddzielić [ich efekty] i dbać o te czynniki, co do których można być pewnym, że działają. Jeśli nie będziemy eksperymentować, nie będzie postępu. […] Jestem hardkorowym graczem – większość czasu spędzonego na grze mija mi przy użyciu myszki i klawiatury. Zawsze jestem otwarty na nowe doświadczenia, lecz w głębi serca jestem naprawdę konserwatywny. Wolę próbować nowych rzeczy powoli, lecz konsekwentnie.
Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “Twórca BioShocka: „Gracze powinni mieć wybór, czy chcą kontrolować gry ruchem””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ken Levine, szef Irrational Games, wypowiedział się o kierunku, w którym powinni zmierzać twórcy gier wspierających kontrolery ruchowe, jak Move czy Kinect. Zdaniem twórcy BioShocka gracze powinni mieć wybór, czy życzą sobie korzystać z ruchowego interfejsu i móc go wyłączyć w dowolnej chwili.
Dobrze prawi.
No święta prawda-nie każdemu chce się gibać przed TV wyglądając przy tym z deka dziwnie -.-
Wspomniał, że gra za pomocą myszy i klawiatury i tym samym zwiększył sprzedaż na PC o 80%. 😉 |Według mnie nowy Bioshock, podobnie jak wcześniejsze części cyklu, to gra czysto konsolowa i walka znowu będzie jakaś taka gumowato- padowa. Pewnie kiedyś tam zagram i może nawet ukończę, ale nie będzie to raczej w tym samym roku, co data premiery…
off topic: dostałem przed chwilą email od bioware’u z informacją, że powinienem zmienić swoje hasło bo hakerzy już się dobrali do ich serwerów 😛 weźcie o tym napiszcie
BioWare jest naprawdę szybkie, choć prawdę mówiąc chyba jest mi ich najbardziej szkoda z hakowanych serwisów
Kontrolerom ruchowym mówimy nie, tylko pad lub jak coś to mysz + klawiatura
piszą, że włamano się przez forum Neverwinter Nights i mogły zostać wykradzione hasła, daty urodzenia, nazwy użytkowników oraz w zasadzie wszystkie inne dane jakie udostepnilismy na EA account
No i słusznie, zwłaszcza że jedyną grą dla graczy, (a nie grą dla kontrolera) jaką widziałem na kontrolery ruchowe to nowy Echochrome.|@paintball_X – Grałem w obydwa Bioshocki i jakoś wcale nie czułem tej konsolowości, więc i o nowego się nie boję.
Ale koleś ma fajną, przyjazną morde 😉
Jeżeli te całe sterowanie za pomocą kontrolerów ruchem ma psuć core gameplay gry to wybaczcie ale ja wysiadam. Nie no bo to jest dodawanie Coop do gry tworzonej z myślą singleplayer a przez to wychodzą to takie niewypały(jak np. RA3 i RE5). Najlepszy przykład to Killzone 3 na PS3 z tego czytam to trzeba mieć zdrowo nierówno pod sufitem by grać z motion control + 3D w single oraz kompletnym masochistą w multi.
Nie obraziłbym się za śledzenie ruchów głowy (tak jak w modzie do HL2, wspomnianym tu niedawno). Chętnie zobaczyłbym analogowy grzyb na klawiaturze, zamontowany gdzieś obok spacji, gdyby ktoś zechciał takie coś zbudować. Zwolniłby cztery paluchy, zastępując klawisze kierunkowe i te odpowiadające za sprint i marsz, które można by w zamian przypisać do innych funkcji dostępnych natychmiastowo, w dodatku dając możliwość ruchu w dowolnym kierunku (i zwrocie, dzięki precyzji myszy), a nie tylko w jednym z ośmiu.