1
6.05.2023, 16:52Lektura na 2 minuty
Wideo

Twórca Fallouta tworzył erpega w świecie Tolkiena. Po 20 latach zobaczyliśmy prototyp gry

Okazuje się, że twórcy kultowych erpegów przez krótką chwilę pracowali nad grą w świecie „Władcy Pierścieni”. Tim Cain pokazał pierwszy prototyp, jaki udało się stworzyć.

Nieco młodsi czytelnicy będą kojarzyć Tima Caina przede wszystkim z pracy nad The Outer Worlds czy South Park: The Stick of Truth. Dla tych odrobinę starszych to twórca Świątyni Pierwotnego Zła, Arcanum i jeden z filarów dwóch pierwszych gier w świecie Fallouta. Kilka dni temu Cain ruszył ze swoim kanałem na YouTube, gdzie opowiada o wszystkich produkcjach przy których pracował. Dla wielbicieli ciekawostek czy lore różnych gier to nie lada gratka, bo to chyba jedyna okazja by dowiedzieć się, jaki był prawdziwy cel istnienia Krypt w oryginalnych Falloutach czy posłuchać historii o Arcanum 2.

To jednak nie wszystko, bo oprócz gier jakie znamy, Tim Cain pracował przy tytułach, jakie ostatecznie się nie ukazały. Po stworzeniu Arcanum i ostatecznym odrzuceniu pomysłu jego sequel, Troika – ówczesna firma Caina – zdobyła prawa do książkowej trylogii „Władcy Pierścieni”. Podczas fazy planowania powstał konkretny pomysł na grę, w której sterujemy kolejną Drużyną Pierścienia – taką zajmującą się oczyszczaniem drogi dla tej oryginalnej. W trakcie podróży mogliśmy znaleźć kilka ikonicznych dla uniwersum przedmiotów i skorzystać z ich potęgi, by ułatwić sobie nieco zabawę, ale wpływałoby to na psychikę jednego z bohaterów i wypełniało pasek jego „zepsucia”. Gdyby ten wypełnił się do końca, postać zostałaby usunięta z gry na stałe, a my musielibyśmy radzić sobie z mniejszą ekipą. Te i wszystkie inne pomysły, jakie powstały w trakcie opracowywania koncepcji przedstawiono wydawcy w formie dema.

Sierra podobno była zadowolona z tego, co pokazał Tim Cain i spółka, jednak historia produkcji zakończyła się na tym, że wydawca zapłacił twórcom za opracowanie pomysłu, stworzenie pierwszych dokumentów projektowych i krótkiej wersji demonstracyjnej – prace nad grą miały toczyć się już bez udziału Troiki. Polecam zostać na chwilę i posłuchać całej opowieści Caina, ale jeśli zależy wam tylko na prototypie, to zobaczycie go w okolicach 5 minuty:

Niezrealizowana gra w świecie Tolkiena korzysta z silnika Arcanum i w zaprezentowanej wersji dzieli z nim sporo assetów. Co ciekawe, tytuł miał mieć pre-renderowane tła w stylu Baldur’s Gate’a, co pozwoliłoby na większe dopieszczenie odwiedzanych miejscówek. Ostatecznie erpeg na licencji „Władcy Pierścieni” się nie ukazał i raczej mało prawdopodobne, byśmy jeszcze kiedyś o nim usłyszeli. Tim Cain obecnie pracuje w Obsidianie, gdzie zajęty jest tworzeniem Avowed i The Outer Worlds II, o którym wiemy ciągle zaskakująco mało – niedługo miną 2 lata od premiery jedynego zwiastuna.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1068

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze