Twórca Heavy Rain: „Branża potrzebuje innowacji, inaczej umrze”

W wywiadzie dla GameIndustry Cage przewiduje, że jeśli branza gier nie wymyśli czegoś nowego w kwestii interakcji z graczem, to czeka ją smutny los. Jak mówi:
Branża umrze, jeśli nie będzie próbowała być innowacyjna, nie wymyśli nowych pomysłów i nie będzie o nich rozmawiać – nie chodzi o to, żeby były one przesadnie poważne, ale powinny być głębsze. Fajnie, że możesz strzelać do potworów i taka zabawa nigdy nie zniknie, ale jednocześnie… co z dawaniem graczom wyboru? Daj im różne opcje, jeśli więc lubią prostą rozgrywkę, to znajdą ją, a jeśli chcą czegoś głębszego i bardziej interaktywnego, niech również mają coś dla siebie.
Cage zaznacza, że nie zależy mu zrobieniu gry, która sprzedałaby się w okresie świątecznym – oczywiście szanuje takich developerów, ale on ma inne ambicje. Jak mówi:
Jestem zainteresowany wykorzystaniem tego medium do wyrażenia czegoś i poruszenia głębszych emocji. Działa to w przypadku filmów, seriali telewizyjnych. Ale w grach tylko strzelamy i skaczemy. Spróbujmy czegoś nowego? Gry to fantastyczne medium. Rzeczy, które możesz za jego pomocą zrobić, są niezwykłe ponieważ relacja, którą nawiązujesz z odbiorcą jest zupełnie inna niż we wszystkich innych formach wyrazu. Gdy oglądasz film, jesteś bierny. Oglądasz historię i jest ona tobie opowiedziana. Ale gdy jesteś w grze, to ty możesz opowiedzieć historię. Możesz zdecydować, co ma się wydarzyć. I możesz stworzyć własną opowieść opartą na twoich wyborach moralnych. To fascynujące.
Dlatego Cage bardzo chwali Journey, najnowszą grę studia thatgamecompany. Jak mówi:
Journey było niesamowite. Nie ma nic wspólnego z tym, co ja robię. I nie traktuje tak bardzo o historii, ale o emocjach. Branża potrzebuje więcej takich gier, bo są one powiewem świeżości – są one potrzebne naszemu medium. Jak wiele FPS-ów możemy rocznie zrobić? W jak wiele możemy zagrać? Jak wiele odniesie sukces? Czy nawet z biznesowego punktu widzenia mają one sens? Nie jestem pewien.
Czy twórca Heavy Rain i Beyond: Two Souls ma rację? A może przeciętny gracz woli jednak postrzelać do potworów niż zaangażować się emocjonalnie w interaktywną rozrywkę?
Czytaj dalej
14 odpowiedzi do “Twórca Heavy Rain: „Branża potrzebuje innowacji, inaczej umrze””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W ostatnim czasie pojawiły się dwie, bardzo ciekawe wypowiedzi odnośnie obecnego stanu branży gier. Przedstawiciele DICE stwierdzili, że gatunek FPS-ów tkwi w stagnacji i potrzebuje czegoś nowego. Z kolei David Cage, twórca Heavy Rain i powstającego Beyond: Two Souls, uważa, że bez innowacji nasza branża po prostu „umrze”.
Czy umrze? Część AAA tej branży niedługo połknie swój cały ogon, ale z tytułami tworzonymi za mniejsze pieniądze nie jest tak źle(i nie mam tu na myśli tylko „indyków”.)
„Ale w grach tylko strzelamy i skaczemy.”- Totalna ignorancja, przed Heavy Rain też były gry głębsze i nastawione na wywoływanie emocji. Można stworzyć FPS’a czy TPS’a wywołującego emocje, np.: Spec Ops: The Line.
Bicz plis. Spory kawał branży to wojenne shootery, które praktycznie stoją w miejscu od kilku lat. A najwięcej innowacji i tak wprowadzają małe studia i niezależni deweloperzy, którzy zawsze się znajdą.
„Fajnie, że możesz strzelać do potworów i taka zabawa nigdy nie zniknie, ale jednocześnie… co z dawaniem graczom wyboru?” – Szkoda tylko, że wybory w ich Heavy Rain’ie były tylko złudzeniem
@n0N – Prawda, i się tym rozczarowałem, aczkolwiek gra i tak bardzo pozytywne wrażenie zrobiła. Z chęcią zobaczyłbym, np. grę podzieloną na seriale (po za firm EA, Acti i Ubi szczególnie.)
cos jest w tym co mowi Cage, ale niestety takie „gry” jakie robi on sam tylko przyspieszy zgon branzy. za to moze ozywic branze filmową 🙂 |mnie poza niektorymi coraz bardziej epickimi produkcjami AAA, cieszy rozwoj malych produkcji jakich pelno na xlive, psn czy steamie. teoria o zgonie na dzien dzisiejszy jest mocno przesadzona, wydaje sie raczej ze branza jest u szczytu popularnosci, wiec wiekszosci wydaje sie ze teraz moze byc juz tylko gorzej. nie musi
Branża może sobie umrzeć. Oczyści to rynek.
Lol @ ”Wybory w Heavy Rain są złudzeniem”. 17 zmiennych tam było chyba. W dodatku wszystkie naprawdę mocno wpływające na rozgrywkę. Od uciekającego wolno Origami Killera pozostawiającego za sobą trupy bohaterów po słodziutki happy end. Może 3 kolory w ME3 są lepsze, nie wiem.
Sranie w banie umieraniem branży, branża akurat się rozpędza a nie umiera.
@Quuz – Wykrwawiające się EA, THQ, Sony Computer Entertainment czy Sega nie zgadzają się z twoją tezą.
Najgorsza rozpacz, że takie gry, które grają na emocjach nie są dostępne na PC… Chętnie bym zagrał w Heavy Rain…|Nie zapominajmy też o The Walking Dead, ta gra też poruszy czasem emocje i są tam trudne wybory, których możemy żałować… Chciałbym takich więcej, wolę grać w przygodówki takiego typu niż ciskać w COD’a czy inne szczelanki… Chcemy nieliniowości… Cage dobrze mówi.
Jestem jak najbardziej za Cage’m. Gdy patrzy się na kasę i analizuje co lubi przeciętny gracz to powstają w wyniku tego gry wtórne i nie wnoszące niczego nowego. Zresztą ostatnio pod względem nowych pomysł w branży gier jest ostatnio naprawdę cienko. Gier które naprawdę są pomysłowe i ciekawe jest naprawdę niewiele. Dobrze jest są jeszcze tacy ludzie jak Cage którzy patrzą na gry zupełnie inaczej.
Twórcy zresztą teraz głównie zajmują się w technologiczne prześciganie. Kto zrobi ładniejszą grę. Ale trudno się im nie dziwić skoro ponoć większość graczy uważa że grafika jest najważniejsza. Jacy gracze takie gry.