około 7 godzin temuLektura na 2 minuty

Twórca Papers, Please żałuje, że udało mu się przewidzieć przyszłość. „Chciałbym, żeby to nie było tak cholernie prawdziwe”

Tematy podejmowane przez grę Lucasa Pope’a wydają się dziś jeszcze bardziej aktualne niż w dniu premiery.


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Papers, Please to zdecydowanie jedna z najlepiej wspominanych gier indie, która swego czasu zrobiła wokół siebie naprawdę sporo szumu. Oryginalna rozgrywka, trudne wybory moralne i oczywiście ten charakterystyczny utwór z głównego menu to elementy, które zapewne pojawiają się w głowie wielu graczy, gdy tylko przywołany zostaje tytuł tej produkcji. Lucas Pope, twórca Papers, Please, w 2013 roku wrzucił nas do fikcyjnego państwa przypominającego nieco Związek Radziecki, gdzie wcieliliśmy się w rolę urzędnika imigracyjnego i musieliśmy zadecydować o tym, kogo wpuścić do kraju, a kogo nie.

Pope wyznał teraz w rozmowie z PC Gamerem, że bardzo smuci go fakt, iż podejmowane przez jego dzieło tematy są dziś jeszcze bardziej aktualne. Jak można się oczywiście domyślić, w głównej mierze developerowi chodzi o obecną sytuację w Stanach Zjednoczonych.


To jest najbardziej szalone: kiedy nad tym pracowałem, czułem, że istotność tej kwestii spada. »To był problem, ale od teraz będzie lepiej.« Nie mieści mi się w głowie, że z czasem staje się to coraz bardziej aktualne. Szczerze mówiąc, to prawdziwa tragedia. Chcesz, żeby twoja praca była istotna, ale jednocześnie, łał, naprawdę chciałbym, że to nie było tak cholernie prawdziwe.


Warto dodać, że Lucas Pope przekazał w 2023 roku 100 tys. dolarów dla Międzynarodowego Komitetu Ratunkowego, by wspomóc osoby, których dotknęły konflikty lub inne tragedie. Niestety wydaje się, że w najbliższym czasie istotność problemów, jakich dotyka Papers, Please, może jeszcze bardziej wzrosnąć.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów550

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze