Twórcy Battlefield 3: „Narzędzia dla moderów mogą być źródłem haków psujących rozgrywkę”

W wywiadzie dla serwisu IGN menedżer generalny w DICE, Karl Magnus Troedsson, wyjawił, że jeśliby studio wydało narzędzia dla moderów do Battlefielda 3, musieliby odpowiednio zabezpieczyć grę przed ewentualnymi hakami i modyfikacjami wpływającymi negatywnie na rozgrywkę.
Jak mówi Troedsson:
Po pierwsze, DICE jest zobowiązane do wprowadzania innowacyjności i dbania o jakość, gdy coś robimy. Jeśli wydalibyśmy edytor dla moderów, musiałby być on odpowiedni. Nie mogłyby to być narzędzia do tworzenia haków, które byśmy opublikowali, a gracze mieliby potem problem. Jeśli byśmy je wydali, musiałyby być one dobre.
Jak dodaje:
Stworzenie takich narzędzi to dla nas wielka i nieco skomplikowana inwestycja. Do pewnego stopnia istnieje także problem z bezpieczeństwem. Wzięcie czegoś takiego, w co włożyliśmy sporo pieniędzy, jak Battlefield 3 i pozwolenie graczom na grzebanie w silniku gry i robienie czegokolwiek tylko chcą, jest nieco przerażające. Poświęcamy się próbie ograniczenia ilości haków i błędów, które się pojawią, ale gdy tylko wydasz podobny edytor dla moderów, ludzie będą dysponować wszystkimi narzędziami, jakich tylko potrzebują do tworzenia kodów i modyfikacji psujących rozgrywkę wielu osobom. W żaden sposób nie obwiniam narzędzi dla moderów za haki, ale jest wiele rzeczy, które musimy rozważyć.
Czytaj dalej
-
Megabonk cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Już ponad milion graczy...
-
Ponad 2 miliardy zombiaków umarło ponownie w Dying Light: The...
-
Europa Universalis 5 całkowicie zmienia sposób prowadzenia wojen. Twórcy...
-
Hollow Knight: Silksong ukończony na saksofonie. Nie musieliśmy długo czekać na sfinalizowanie...
44 odpowiedzi do “Twórcy Battlefield 3: „Narzędzia dla moderów mogą być źródłem haków psujących rozgrywkę””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Studio DICE jakiś czas temu twierdziło, że Battlefield 3 nie doczeka się narzędzi dla moderów głównie ze względu na złożoność silnika Frostbite 2, którego gracze by nie opanowali. W jednym z wywiadów przedstawiciele firmy wyjaśnili, że jest jeszcze jeden powód – możliwość pojawienia się haków psujących zabawę w multi.
Buahaha. Sory ale jakoś wiele gier ma edytor a twórcy i tak mają spore dochody (starcraft/II, half life 2 i sporo więcej).
Frostbite 2 za trudny dla moderów? Nigga please… Ludzie potrafią unieruchomić całe PSN na miesiąc to tym bardziej modowanie BF3 nie byłoby wielkim wyzwaniem.|A cheaterzy, rank hakerzy etc. i tak będą już w 24 godziny po premierze gry, więc kolejny bzdurny argument. |Ja rozumiem że DICE dba o to żeby nikt niepowołany nie wykorzystał rozwiązań z ich (świetnego) silnika, ale takie wymówki są marne.
Po pół roku pewnie i tak wydadzą i będą to głośno reklamować (i cały BS tych wypowiedzi wyjdzie na jaw).
Z jednym się zgodzę, na pewno przyczyni się to do mniejszej ilości hacków.|Ale znając życie to po premierze gry w ciągu miesiąca – 2 pojawi się taki edytor od jakiegoś moddera.
Ja wolę brak modów niż cheaterów. Jak w grze są cheaterzy gra się paskudnie.
Hehehe brak edytora = brak cheatów?? Na przykład tak jak w Moder Warfare 2???
Skwituję te brednie: „xD”.
@Slowtwor Oszuści będą, to jest pewne, jednak wypuszczenie edytora znacznie ułatwiłoby robotę oszustom. Nie mam zdania na ten temat, jest mi to obojętne, czy będzie ten edytor udostępniony czy nie.
marna wymowka…jakby gracze to byly totalne ciemnoty …ok jezeli to wyjdzie na korzysc ale takie teksty to tam swoim kurka sponsorom a nie nam prostym ludziom.
Wystarczyłoby się wysilić nad jakimś dobrym „anty hakiem” i wszyscy byli by szczęśliwi. A tak to narzędzi nie będzie a hakerzy będą…..
Xenzorg pewnie sam by zrobil bf’4 🙂
@bboytonil|Może nie Xenzorg ale już zdarzało się w historii że szarzy ludzie tworzyli zupełnie nowe gry dzięki edytorom gier już istniejących.
@IceColdKilla1|Dobrze ze w nie nie gram 🙂
32 BIT ?!
DICE i te ich wymówki…to oczywiste, że boją się o wydłużanie żywotu gry (jak mody dobre po co kupować sequel?) i brak poparcia DLC gdy będzie się miało np. więcej trybów, broni czy chociażby map za które trzeba zapłacić w ramach projektu 10 Dolarów.
@bboytonil|Też się cieszę. Im mniej nieogarów w Project Reality, Urban Terror, Red Orchestra, DotA, Garry’s Mod, Counter Strike, Team Fortress czy Day of Defeat tym lepiej.
Czyli „Po co gracze mają tworzyć swoje własne mapy, skoro możemy im swoje później sprzedać i uzyskać niezłą sumkę”. A cheaterzy i hakerzy i tak będą.
„Po pierwsze, DICE jest zobowiązane do wprowadzania innowacyjności” I dlatego nie wydamy narzedzi modderskich, ktore na PC pojawiaja sie od wielu lat – to dopiero krok w imie innowacyjnosci… „a gracze mieliby potem problem” Czyli bez narzedzi hackow nie bedzie? Od walki z hackami sa admini, a nie ograniczanie i pozbawianie gry fajnych i przedluzajacych jej zycie ficzerow. Taaaak, w sumie to ma sens… Mogliby sie przyznac do tego, ze duza scena moderska zle wplywa na ich zarobki, a nie pierdzielic.
@DeVxC |Obyś nie wykrakał z tym brakiem spectatora, nagrywania dem i w ogóle braku wsparcia dla rozgrywek klanowych, bo ta gra umrze równie szybko co BC2.
@IceColdkilla1 – popieram. Przynajmniej nie musimy sie z nim meczyc.
Bullshit, hacki ludzie zrobią poprzez reverse enginering, a to że nie dadzą SDK nie zapobiegnie temu. Sory, ale wymówka do kitu…
Hahahaha. Dobrzy są. Na BC2 też nie dali narzędzi dla moderów a hacków i tak pełno. W BF3 też na 100% będą haki, bo one były, są i będą w takich grach. Moim zdaniem to wykręcanie się od tego, bo im się nie chce oraz, żeby mogli wydawać więcej dlc bo przecież moderzy mogli by sobie zrobić to sami a tak będą musieli kupić.
W mody i tak mało kto gra. A cheaty „umilą” życie wszystkim, nie tylko grającym w mody. I to prawda, że dostęp do narzędzi developerskich pozwoli też stworzyć Wallhacki czy Aimboty.
@DIceEmissary – narzedzia moderskie to nie tylko same mody. To takze pluginy do serwerow, ktore admini beda mogli sami dostosowac. Mozliwosc zablokowania danej broni, jesli zdaniem graczy daje przewage nad innymi, a takze pworwadzenie roznych poprawek. A cheaterzy nie maja tutaj nic do rzczy, bo pojawia sie bez wzgledu na to, czy narzedzia moderskie beda, czy nie. Typowy cheater to 11 letnie dziecko, ktorewchodzi na neta i czyta, co musi zrobic, zeby oszukiwac. Nie zawraca sobie glowy moddingiem.
Gra projektowana z myślą o PC bez wsparcia dla modderów ;D. Co to za czasy.
@Professor. Admini serwerów będą mieli możliwość dostosowywania takich opcji. Nie myl glitcherów z cheaterami.
No to na Project Realism do BF3 nie ma co liczyć, a szkoda.
@DevxC System hitboxów jest naprawiony w BF3. Jest zupełnie napisany od zera. Ja na haxy w Bc2 się nie nawinąłem. Masz dowody? Na yt powinny być filmiki z cheaterami. Tak było w BF2 po wyjściu mod tools do niego. Jest masa filmików z WH w Bf2. Mod Tools pewnie będą.. ale w późniejszym czasie tak jak przy Bf2.
Czyli: „nie damy wam żadnych narzędzi, bo zaczniecie robić fajne mapy i mody do gry, a wtedy nasze zdechłe dlc, składające się z pięciu odrzutów z wersji beta, nie będzie się dobrze sprzedawać”.
@DIceEmissary|Na YT i forach poświęconych BC2 jest masa dowodów na istnienie cheatów. Nie było mod toolsów a i tak pojawiła się masa cheaterów. Może nie aż tak wielka jak w CoDach, tyle że tam dzięki m.in. wsparciu dla modów (mówię tu o CoD1-5) można było z nimi efektywniej walczyć niż w BC2. Nie mówiąc już o tym, że w BC2 nie ma trybu spectatora i nagrywania dem, a to aż się prosiło o cheaterów nawet na meczach klanowych, bo byli zwyczajnie bezkarni. |DICE strzela sobie w stopę taką decyzją.
@IceColdKilla1 Będzie nagrywanie dem i tryb obesrwatora. Nie wszystko leży w gestii DICE. Nadal te studio jest podległe wydawcy czyli EA. Nikt nie powiedział że mod toolsów nie będzie. DICE lubi robić porzadna robotę. A stworzenie takich narzędzi też trwa. Prawdopodobnie powstaną, ale później. Teraz opóźniłby one premierę i to znacząco. Chcecie tego? Lepiej jest mieć szybciej premierę czy narzędzia dla modderów? Od razu od dnia premiery będziecie robić mody?
@DIceemissary – na jakiej podstawie stwierdziles, ze pisze o glitcherach? Mi sie wydawalo, ze pisze wyraznie, ze chodzi o cheaterow… Nie wszystko lezy w gestii Dice? A co to za wymowka? W ich grze sa cheaterzy i powinni chociaz sprobowac ten problem ograniczyc, a w przypadku BC2 tego nie robili. Tutaj zas wyraznie klamia mowiac, ze narzedzia moderskie sie nie pojawia ze wzgledu na oszustow. To ze jest to studio podlegle EA nie znaczy, ze moga robic wode z mozgo bardziej ufnym fanom.
Poza tym dziwie sie, ze wierzysz, ze narzedzia moga sie pojawic. Gdyby byla taka mozliwosc jasno by to powiedzieli, chocby ze wzgledow marketingowych. Twoj komentarz jest wrecz smiesznie nazbyt optymistyczny.
@DIceEmissary – chyba nie grałeś w BC2 albo jesteś ślepy. Owszem zdarzało się to rzadko, bo bez porządnego killcama albo bez trybu spectator trudno jest powiedzieć czy ktoś używa aimbota albo wallhacka, ale hacków do tej gry jest i było całe mnóstwo. Na niektórych serwerach nie dało się grać. EA/DICE woli tuszować sprawę lub przerzucać odpowiedzialność na inne rzeczy niż zabrać się za walkę. Tak jest taniej. A ten argument o SDK to czysta chciwość, bo SDK tylko nieznacznie by powstanie hacków przyspieszyły.
bla bla bla „nie lubimy konkurencji” bla bla bla „nie lubimy ludzi, którzy za darmo robią lepsze rzeczy niż my za ciężką kasę” bla bla bla.
A;bp tuszują albo naprawde chcą pomóc
Z toolsami czy bez czity pojawiajią się max kilka dni po premierze gry.
Chodzi tylko o DLC tak samo jak w COD. I o powiazania Battelloga i CODelit z serwisami społecznościowymi. Nie wiem komu chcą bajki wciskać. Hacki wyjdą w dniu premiery gdyż wszystko będzie po stronie klienta a nie servera. kwestia tego aby byli admini na serwerach na którch będzie się grać.
W BF’ach nie podoba mi się killcam. Najlepszy jest w COD pokazuje te 5-10sec zanim gość mnie zabił a tam nic tylko gdzie stoi. A dzięki takiemu killcam jak w COD przynajmniej widać czy leciał ktoś na cheatach czy normalnie.
Brak modów = większy zysk na DLC ot cała prawda!
Najlepiej jak ktoś nie umie grać i obwinia wszystkich o cheaty:)
Najlepiej jak ktoś sam cheatuje i obwinia o nie innych 🙂
cholerna technologia Frostbite 2 nie pogram w BF 3 XD