Twórcy BloodRayne oskarżają Microsoft o kradzież
Poszło o światła i cienie w Sea of Thieves, Gears of War 4 czy PUBG-u.
Terminal Reality zmarło przeszło pieć lat temu. Studio, które na moment błysnęło dylogią BloodRayne, a później wzbudziło zainteresowanie ciepło przyjętą gradaptacją „Pogromców duchów”, konało zresztą w bólach. Sundown, tworzona przy współudziale Guillermo del Toro (Oscar za ubiegłoroczny „Kształt wody”) odpowiedź na Left 4 Dead, zostało ostatecznie skasowane, Kinect Star Wars, mimo pewnej wartości komediowej, nie spotkało się z uznaniem recenzentów (według Metakrytyka średnia ocen stanęła na 55%), a The Walking Dead: Survival Instinct było jedną z najgorzej ocenianych produkcji 2013.
To, co zostało z developera, właśnie o sobie przypomniało. Jak donosi Patent Arcade, przedstawiciele Terminal Reality wnieśli skargę o nieuprawnione ich zdaniem korzystanie ze zdobyczy Infernal Engine przez Microsoft. Silnik, który stał za oryginalnym BloodRayne, był także podstawą dla kilku innych tytułów, autorskich (Ghostbusters: The Video Game) i nie tylko (Star Wars: The Force Unleashed II). Firma zarzuca Microsoftowi, że ten bezprawnie użył technologii światła i cieniowania w przynajmniej kilku pozycjach ze swojego portfolio (które – nadmieńmy – tworzone były w oparciu o Unreal Engine 4, Unity czy różne wersje CryEngine’u). Głośnych, bo mowa m.in. o Alanie Wake’u, Quantum Breaku, PUBG-u, Sea of Thieves, cyklach Crackdown i Fable, Forzy Motorsport 7, Gears of War 4 czy ostatnich odsłonach Halo. Gigant miał wykorzystywać rozwiązania zarówno w wewnętrznych studiach, jak i użyczać ich zewnętrznym wykonawcom.
Związki między obiema firmami sięgają kinectowych Gwiezdnych Wojen, które Terminal wyprodukowało, a Microsoft sfinansował i wydał. Jak słusznie zauważa PCGamesN, była to jedna z ostatnich gier hulających na Infernal Engine.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.