rek

Twórcy Diablo III: „Kolor to twój przyjaciel”

Twórcy Diablo III: „Kolor to twój przyjaciel”
Gdy pojawiły się pierwsze materiały z Diablo III, część fanów nie kryła rozgoryczenia, że "trójka" jest tak kolorowa i że gdzieś zagubił się mroczny klimat poprzedniczek.

Ba, powstała nawet petycja na rzecz zmiany kierunku artystycznego, w jakim podąża w przypadku Diablo III Blizzard.

Głos w sprawie stylu graficznego Diablo III zabrał producent gry Keith Lee, który wyjaśnił, dlaczego szerokie spektrum kolorów jest dobre.

„Jednym z wniosków, do których doszliśmy podczas prac na grafiką do Diablo III jest to, że kolor jest twoim przyjacielem”, wyjaśnia Lee. Dalej tłumaczy, że szeroka paleta barw pozwala tworzyć kontrasty i wyróżniać to, co powinno zostać wyróżnione. „Świetnym przykładem jest 'Władca Pierścieni’ – nie wszystko w nim jest mroczne”.

Intensywne kolory w oprawie Diablo III Lee tłumaczy też tym, że o ile w poprzednich częściach gracz penetrował podziemia, o tyle tym razem często będzie wychodził na powierzchnię, w związku z czym trzeba było zadabć o odpowiednią zmianę klimatu i różnorodność lokacji.

Czas pokaże, czy zmiany wyjdą Diablo na dobre. Pamiętajmy jednak, że Blizzard nie wydał jeszcze przeciętnej gry. Może po prostu trzeba tej firmie zaufać?

18 odpowiedzi do “Twórcy Diablo III: „Kolor to twój przyjaciel””

  1. IronDziewica 3 lipca 2008 o 11:32

    // No nie wiem. Sam się wpisałem do tej petycji. Chociaż trzeba wierzyć w Blizzarda 😉

  2. // Hmm, może to będzie pierwsza część Diablo w którą zagram 😉 . Mam nadzieje, że będzie dobra. Kontrast może być, pod warunkiem, że mroczne lokacje będą naprawdę mroczne.

  3. Będzie dobrze // Ja tam sie nie przejmuje, że owe diablo będzie bardziej kolorowe Blizzard to Blizzard i dobrze wie co robi Jak już robią gre to zawsze robią HIT:)

  4. // zgadzam sie z przedmowca.

  5. Kolorowe kredki! 😉 // Ja tam ciesze się z _kolorków_. To coś czego mi bardzo w D2 brakowało… Lubię gore i mroki ale bez przesady. Po dłuższym graniu aż się smutno robiło. Gra na pewno zyska na grywalności.

  6. Trzeba zaufać // Nawet jakby powiedzieli, że w Diablo III, bedzie klasa postaci władająca bronią palną, to i tak uważam, że oni zrobią ją tak, że każdemu się spodoba. Kolorystyka według mnie jest bardzo dobra, jeżeli nie lepsza, od szaro-burej II

  7. // Szkoda, widać że twórcy idą w kolorowość WoW-a. Wolałbym mroczniejsze klimaty tak jak w Diablo.

    Mimo tego chyba warto zaufać twórcą i z krytyką poczekać na premiere gry.

  8. Dariusspokoziom: // I co konkretnie zrobisz w tej sprawie? Wysadzisz sie przed biurem Blizzarda? 🙂

  9. Wg mnie jest lepiej // I tak Blizzard wie, ze przez _przyjazniejsze_ kolory nie straci fanów tylko nawet znacznie zwiekszy ich ilosc. Jak mozna zauwazyc ladniejsza grafika wymaga ladniejszych kolorow. A i z tym trojka wyglada mrocznie.

  10. Ktoś tu nieźle przesadza… // Darius, być może jestem _gupi_ i czegoś nie rozumiem ale zmiana kolorystyki to chyba nie taka tragedia, co? 🙂 Osobiście jestem za, ale nawet gdybym był przeciwny takim akcjom w stosunku do innych firm przy tej grze dałbym spokój. W końcu to Blizzard 🙂

  11. // trochę kolorów się przyda ja się zgadzam na zmianę to BLIZZARD tworzy diablo więc o co tu się martwić przeciesz to mistrzowie

  12. A może czerń i biel? 🙂 // fakt faktem że gameplay był _troszkę_ zbyt kolorowy (szczytem szczytów dla mnie była tęcza za mostem przy prezentacji witch doktora) ale ufam blizzardowi, ci goście nigdy nie stworzyli kiepskiej gry i jestem pewien że tym razem nie będzie inaczej.

  13. hm… // jak ludzie chca _mhroczny klimat_ i lubia widziec _3kilo ni [ciach] to polecam zmniejszenie poziomu brightness

    ja sie ciesze z pojaśnienia … bo wkoncu cos widac bez +10 itemów na światło ;/ byle by nie przesadzili jak w WoW i bedzie gites majonez

    *** Pilnuj języka! [wies.niak]***

  14. karl pisze: // jak chca ciemne klimaty to polecam szaro-bury Hellgate:London 😛

  15. 🙁 // Jak dla mnie to przykra wiadomość:( . Żywe kolorki pasowały bardziej do Warcrafta. W końcu nic dziwnego, taki klimat pasował do baśniowych stworów czy elfów. Diablo wyróżniał się właśnie tym mrokiem świata sanktuarium. nie chce by wyszło coś w stylu LoTR:(

  16. … // ahh…pamiętam jak się nocki zarywało żeby lepszą broń zdobyc, a lochy wtedy się fajnie komponowały z noca 😀 Ogólnie niezbyt fajnie.

  17. Ranndolf // Jak dla mnie idealnym rozwiązaniem były by domyślnie wyłaczone dodatkowe filtry, po zastosowaniu których Diablo stawało by się bardziej mroczne i klimatyczne… aczkolwiek ufam Blizzardowi i juz zbieram kasy na jakąś edycje kolekcjonerską czy cos…

  18. Mi sie podoba // Zagrywałem sie w D2 i widząc szate graf.D3 jestem zadowolony, bo choć lubie mroczne klimaty (jak na metalowca przystało:) ) to uważam,po ośmiu latach istnienia i powrotów do D2, że grafa jest monolityczna, mało czytaelna, a nawet nudnawa…

Dodaj komentarz