09.02.2011
Często komentowane 21 Komentarze

Twórcy Killzone´a 3: „Przyszłość FPS-ów? Ruchowe kontrolery. Niekoniecznie Move”

Twórcy Killzone´a 3: „Przyszłość FPS-ów? Ruchowe kontrolery. Niekoniecznie Move”
Nakręcając atmosferę wokół nadchodzącej premiery Killzone'a 3, twórcy tej produkcji, Holendrzy ze studia Guerrilla Games, udzielają wywiadów, w którym opowiadają zarówno o dotychczasowych doświadczeniach, jak i swojej wizji przyszłości gier. Okazuje się, że był pomysł stworzenia wersji Killzone'a 2 na "ruchowe kontrolery", one same zaś są "przyszłością FPS-ów". Zgadzacie się?

Najbardziej zdecydowanym orędownikiem „kontrolerów ruchowych w FPS-ach” jest oczywiście szef działu holenderskiego studia, który zajmuje się ich wykorzystaniem, Tommy de Roos:

„Jestem przekonany, że będziemy rozwijać się w tym kierunku i za kilka lat większość FPS-ów będzie rozgrywana właśnie w taki sposób [a więc przy użyciu kontrolerów ruchu]. Może nie będzie to konkretnie Move, ale na pewno jakiś kontroler tego typu”.

Mamy nadzieję, że nie miał na myśli Kinecta

W innym wywiadzie de Roos ujawnia, że przez pewien czas studio rozważało stworzenie wersji Killzone’a 2 kompatybilnej z Move’m:

„Myśleliśmy o tym, by stworzyć Killzone’a 2 w wersji „na szynach” [właśnie pod kontrolery ruchowe]. Kiedy jednak zorientowaliśmy się, jak wiele pracy wymagało by ponowne oskryptowanie wszystkich spotkań z przeciwnikami, zdecydowaliśmy, by tego nie robić”.

Szkoda?

21 odpowiedzi do “Twórcy Killzone´a 3: „Przyszłość FPS-ów? Ruchowe kontrolery. Niekoniecznie Move””

  1. Nakręcając atmosferę wokół nadchodzącej premiery Killzone’a 3, twórcy tej produkcji, Holendrzy ze studia Guerrilla Games, udzielają wywiadów, w którym opowiadają zarówno o dotychczasowych doświadczeniach, jak i swojej wizji przyszłości gier. Okazuje się, że był pomysł stworzenia wersji Killzone’a 2 na „ruchowe kontrolery”, one same zaś są „przyszłością FPS-ów”. Zgadzacie się?

  2. Na szynach? Nie szkoda

  3. a może jakieś DLC, typu to co jest do Heavy Rain, żeby można było grać z MOVE’m 🙂

  4. Dla mnie zawsze jedynym naturalnym kontrolerem do fpsów będą myszka i klawiatura

  5. „Szyny” = 2 godzinna kampania. Podziękuję. Jak dla mnie to jesteśmy na dobrej drodze. Jedyny minus jest taki, że aby się cieszyć każdą grą w 100% potrzeba będzie mieć osobny kontroler do każdego gatunku.

  6. @napa88 Przecież Kilzon3 już teraz ma obsługę Mova.

  7. No gościu w sumie ma rację – bo myszka to kontroler ruchowy. Ruszam ręką z myszką – ruszam celownikiem. Proste 😉

  8. Łał, na szynach, back in ’90 -_- Porąbany pomysł, więc dobrze, że go zarzucili. Kontrolery ruchowe – tak, ale tylko jeśli oferują to samo, co dotychczasowe + coś, co je wyróżnia. A na razie to takie granie bez grania (jak np. ścigałka z Kinectem).|@gekon1970 – napa88 chyba mówił o Killzone 2.

  9. ale podoba się ten | plastikowy pistolet

  10. Siemiatyczanin2405 9 lutego 2011 o 13:24

    moim prawdziwym kontrolerem ruchu jest myszka 😉 i klaiiatura a zeby tak podobnie sie poawic to na paintball’a

  11. oj tak nie ma to jak myszunia, jakoś nie mam skłonności do trzymania pałki Sony, ale chętnie kupie coś nowego najlepiej na PC, byleby nie wyglądało jak podrasowany wibrator.

  12. jak się ma klapki na oczach zrobione z pieniędzy płynących z konsol to tak, to wtedy zgadzam się że konsole wyrżną w pień rynek komputerowy. z jeszcze większymi klapkami na oczy, sponsorowanymi przez sony to w ogóle PS zgładzi całą konkurencję i po za tym oddajcie pokłon wielkiemu sony. Moim zdaniem gdyby nie patrzał na wszystko przez pryzmat $$ to stwierdził by coś innego.

  13. Mi wystarczy zgrabny wygodny pad od ps3 do fps’ów ewentualnie myszka(SUPER) i klawiatura (DNO)

  14. Grałęm na Move w betę multi Killzone3…… Cóż, byłoby lepiej, gdyby można było ustawić prędkości obrotu i celowania w jakiś intuicyjny sposób, a nie ciągłe skakanie między suwakami w ustawieniach i grą……

  15. Adrianus123 9 lutego 2011 o 19:02

    wszytko fajnie |ale do takiego kontrolera przyda się duży ekran aby było w co strzelać|.|jak dobrze pamiętam podobne przewodowe kontrolery w postaci broni były kiedyś podpinane do pegazusa

  16. Przelazłem demo single ………… MIODZIO. Cudo. Tak pięknej gry nie było i nie ma. I pomysleć że w listopadzie poprzeczka znowu pójdzie w górę za sprawą Uncharted 3. Pre order był słuszną decyzją.

  17. Adrianus123 9 lutego 2011 o 19:19

    w tamtych kontrolerach używano (chyba) podczerwieni i fotodiod |(gra generuje obraz w TV w którym jest wplatany obrazek z balym kwadratem na czarnym tle. strzelając pistoletem trafiamy na ten kwadrat.)|nie lepiej użyć starego systemu i go ulepszyć jak chcą być tacy samodzielni

  18. Adrianus123 9 lutego 2011 o 19:24

    dal osób co potrzebują głębszego tłumaczenia|http:pokazywarka.pl/pistolet/

  19. Adrianus123 9 lutego 2011 o 19:48

    aktualnie mogli by stworzyć system opierający się na laserach i czujnikach nachylenia |-lesery badały by odległość od celu i przemieszczenie w pionie i poziomie do np. ciosany lub monitora |-a czujniki wspomagały by ten system |.|wiele urządzeń wykorzystuje element takiego systemu np. radary samochodowe, telefony komórkowe.|wtstarczy oprzeć się naprawach optyki i prędkości lasera.

  20. @Adrainus123 – Pewnie i to brali pod uwagę, poza tym w końcowym rozrachunku bebechy i tak nie mają większego znaczenia. To tłumaczenie które podałeś jakieś bez sensu mi się wydaje momentami (albo się tłumaczącemu pochrzaniły słowa, albo nie wie o czym mówi).

  21. Adrianus123,ale to nie działa na LCD i plazmach. MUSI być telewizor kineskopowy, by te stare pistolety zaskoczyły.

Dodaj komentarz