rek
rek

Twórcy Resident Evil Requiem straszą nowym, tajemniczym systemem. „Pobawimy się mocno waszymi emocjami”

Twórcy Resident Evil Requiem straszą nowym, tajemniczym systemem. „Pobawimy się mocno waszymi emocjami”
Adam "Adamus" Kołodziejczyk
Aż strach się bać.

Resident Evil Requiem zdecydowanie zapowiada się na jedną z najbardziej przerażających odsłon serii. Z wywiadów, jakich udzielili twórcy, wynika, że w dziewiątej części będziemy mieć do czynienia z ostrą jazdą bez trzymanki. Developerzy podkreślają bowiem, że chcą mocno postawić na solidne straszonko, w czym ma im pomóc nowa protagonistka, Grace, której daleko do niebojących się niczego innych bohaterów serii.

Tymczasem twórcy gry, a konkretnie jej reżyser, Koshi Nakanishi oraz producent Masato Kumazawa, wyjawili w niedawnym wywiadzie, że Requiem zaskoczy nas pewnym tajemniczym systemem. Developerzy byli jednak niezwykle enigmatyczni w tym temacie i tylko Nakanishi zdradził nam, że chodzi o odpowiedni balans pomiędzy chwilami ulgi, a ciągłym napięciem.

[…] nie da się utrzymać napięcia na maksymalnym poziomie przez całą grę, bo to dość wyczerpujące. Potrzebujesz więc dynamicznego tempa, w którym masz bardzo napiętą, przerażającą sekwencję, a potem dajemy ci chwilę wytchnienia czy też katharsis i pozwalamy ci się od tego uwolnić, oferując spokojniejszą eksplorację lub walkę, a potem stopniowo przywracamy grozę.

Oczywiście tego typu podejście jest zupełnie naturalne dla horrorów, ale Nakanishi podkreśla, że tym razem Capcom przygotował zupełnie nowy mechanizm, który pomoże w osiągnięciu wspomnianego balansu.

To standardowa praktyka w Resident Evil. Różnica polega na tym, że tym razem mamy coś świeżego, nowy system, o którym na razie nie mogę za wiele mówić. Jeśli pomyślisz o różnicy między napięciem a chwilą ulgi jako o długości fali, pewnej krzywej – to chcę, aby dystans pomiędzy tymi elementami był większy niż kiedykolwiek wcześniej w serii. I to staje się absolutnym roller coasterem, wykorzystującym różne aspekty Resident Evil […]. Zdecydowanie pobawimy się mocno waszymi emocjami w tej części.

Cokolwiek to jest, trzeba powiedzieć, że już teraz brzmi groźnie i szczerze mówiąc, to chyba wolałbym nawet nie dowiadywać się zbyt wiele o tym systemie – im mniej o nim będziemy wiedzieć, tym bardziej przerażający może się wydawać.

Przypomnijmy, że premiera Resident Evil Requiem odbędzie się 27 lutego przyszłego roku. W nadchodzącą produkcję Capcomu zagramy na pecetach, PlayStation 5 i Xboksach Series X/S.

rek