Twórcy RuneScape’a tworzą survivala z otwartym światem i szukają testerów
Nowa gra twórców RuneScape’a tworzona jest już od przynajmniej 2 lat i będzie dzielić to samo uniwersum, co ich flagowy tytuł.
Studio Jagex zyskało rozpoznawalność dzięki swojemu MMORPG, Runescape’owi, który jest nieprzerwanie rozwijany od 23 lat. I oprócz jego wracającej do korzeni iteracji mają na koncie też inne projekty. Wyprodukowali również sandboksowe Ace of Spades (a’ka Minecraft spotyka Battlefielda), czy też współtworzył jego sukcesora – Block N Load. Na tym jednak nie kończą i zajmują się obecnie zupełnie nowym tytułem, odbiegającym gatunkowo od dotychczasowych dokonań studia.
Sam fakt istnienia tego projektu nie był tajemnicą – już 2 lata temu Jagex, chwaląc się nowymi, doświadczonymi pracownikami, zdradził, że owi będą pracować nad nową grą survivalową z otwartym światem. Dowiedzieliśmy się też wtedy, że trafi ona zarówno na pecety, jak i konsole, a także tworzona jest przy użyciu Unreal Engine 5. Dodatkowo świat występujący w nim nie będzie fanom studia obcy, ponieważ osadzono go w tym samym uniwersum, co RuneScape. Chcąc współpracować przy tworzeniu najnowszego tytułu z graczami, postawiono na zamknięte testy alfa.
Chętni mogli zapisać się do testów za pomocą formularza który początkowo… był niemożliwy do wypełnienia. Problem tkwił w polu poświęconemu na numer identyfikacyjny konta na Steamie przyjmujący liczbę 16-cyfrową, te jednak mogą mieć ich 17. Problem szybko zażegnano i można było w końcu dokończyć ankietę. Składa się ona z pytań dotyczących naszych nawyków związanych z graniem, a także tego, na jakim sprzęcie zwykle gramy.
Jak możemy dowiedzieć się z pytań, cały test będzie trwać około 10 godzin, a naszymi wrażeniami i uwagami dzielić się będziemy za pomocą dedykowanego kanału na Discordzie. Jak to zwykle bywa przy tego typu testach, wymaganym będzie zaakceptowanie umowy o poufności, choć twórcy zaznaczają, że nawet nie wyrażając na to zgody, możemy zostać zaproszeni na późniejsze testy niewymagające owej umowy.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.