Twórcy Silent Hilla 2 chcieli więcej zmian w remake’u

Remake Silent Hilla 2 wzbudza emocje – niektórzy gracze nie są zadowoleni z tego, jak gra prezentuje się na zwiastunach. Fani twierdzą, że Bloober Team zbyt odważnie podeszło m.in. do modernizacji wyglądu niektórych postaci. Okazuje się jednak, że za odbiegające od oryginału zmiany odpowiedzialna jest nie polska firma, a Konami, które z chęcią widziałoby ich więcej.
Twórcy gier zazwyczaj nie chcą robić dwa razy tego samego. Myślę, że jako autorzy oryginału mieli wiele elementów, które chcieliby kompletnie zmienić. To dzięki opiniom twórców z Bloober Team, którzy są wielkimi fanami materiału źródłowego, remake jest bardzo wierny oryginałowi.
Producent serii, Motoi Okamoto, w wywiadzie dla magazynu Famitsu potwierdził, że zarówno dyrektor artystyczny oryginalnego Silent Hilla 2 (Masahiro Ito), jak i producent audio tytułu (Akira Yamaoka) mieli więcej pomysłów na zmodyfikowanie gry w remake’u, na co nie zgodzili się Polacy. Ostatecznie stanęło na kompromisie łączącym nowe ze starym.
Jeśli zespół deweloperski byłby w całości japoński, remake mógłby wyglądać zupełnie inaczej. Mieliśmy czasami sprzeczne opinie, ale ostatecznie dotarliśmy do dobrego kompromisu. W trailerach widać, że remake jest nowoczesnym Silent Hillem 2, jednocześnie zachowując jakość oryginału.
Remake Silent Hilla 2 zadebiutuje już 8 października na PC i PS5.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
5 odpowiedzi do “Twórcy Silent Hilla 2 chcieli więcej zmian w remake’u”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Mocno się teraz narażę fanom 'dwójki’, ale nie potrafię zrozumieć jej fenomenu. Serio. Czuję klimat, podobała mi się historia, ale to ciągłe bieganie po lokacjach i późniejsze schodzenie 'wgłąb’ kolejnych czeluści sprawiło, że odbiłem sie od niej łącznie trzy razy.
Gameplay remejku jednak mi się podoba i ciekaw jestem efektów. Oby system walki był bardziej naturalny, oby potworki nie chłonęły naboi jak gąbka. No i jeszcze ta cena…
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie w swoim poście – świetna, dojrzała historia i fenomenalny klimat, które sprawiają, że pomimo przeciętnej rozgrywki gra jest nadal uznawana za jedną z najlepszych i najważniejszych produkcji w tej branży.
Osobiście tylko dodam, że jak najbardziej się do tej opinii przychylam 😉
Kiltowosc takich gier jak SH 2 leży typowo na podłożu emocjonalnym. Jeśli kogoś ta gra nie poruszyła dogłębnie to nie może zrozumieć jej fenomenu. Nic w tym złego. Dzieło kultury to zawsze 50% twór i 50% Ty sam. Nikomu się nie narażasz. Przynajmniej nikomu normalnemu.;)
@AKTYWISZCZE – to ja nie potrafię zrozumieć fenomenu RE4 (tego oryginalnego). Z horroru zrobili szczelankę, a fani serii padli na kolana i zaczęli bić pokłony. Oczywiście to była świetna, wręcz rewolucyjna szczelanka jak na czasy PS2, no ale nadal coś mi tu nie gra. Natomiast Silent Hill 2 oferował niesamowitą, ciężką atmosferę oraz – w odróżnieniu od SH1 i SH3 – pełną metafor, zniuansowaną fabułę.
DEI detected