Twórcy Star Wars: The Old Republic – „Wciąż jest miejsce na płatne MMO”

Ray Muzyka i Greg Zeschuk, założyciele i szefowie BioWare udzielili niedawno wywiadu serwisowi IndustyGamers. Odnieśli się w nim do słów Johna Smedleya, według których Star Wars: The Old Republic będzie ostatnim dużym płatnym MMO. Zeschuk uważa, że zawsze znajdzie się miejsce dla płatnych sieciówek. Popiera go Muzyka.
Jak mówi:
Istnieje znacznie większa niż kiedykolwiek wcześniej konkurencja ze strony gier społecznościowych i F2P oraz innego rodzaju rozrywki o pieniądze klientów, co jest bardzo zdrowe z perspektywy całej branży. Zgadzam się jednak z Gregiem, że istnieje miejsce dla kilku produktów opartych na abonamencie lub innym płatnym modelu biznesowym. Muszą jednak one na to zasłużyć, zdobywając zaufanie konsumentów i przewyższając ich oczekiwania. Myślę, że The Old Republic zdecydowanie należy do płatnych sieciówek z najwyższej półki. Tak wynika z opinii graczy i zebranych danych.
Jak dodaje Zeshuck:
Jest za wcześnie, aby mówić, że jakikolwiek model biznesowy jest już martwy. To tak, jakby powiedzieć:
. Zmieniły się w coś innego, ale ciągle są obecne.
Jak wyjaśnia Muzyka:
Z zebranych opinii wynika, że pomimo tego, iż MMO są sieciowym doświadczeniem, gracze wciąż lepiej bawią się grając samotnie. 60% z nich lubi grać samemu w sieciówce. Musimy przystosować ten rodzaj rozgrywki, a także umożliwić łączenie się w dowolnym momencie w grupy. To wielkie wyzwanie, ale rozumiemy nasze cele i stawimy im czoła.
Zeshuck uważa, że teraz jest idealny moment na premierę Star Wars: The Old Republic. Jak mówi:
To ekscytujące wprowadzać teraz tę grę. Do premiery pozostało niewiele czasu i postrzegamy ją, jako ogromną szansę – uważamy, że rynek jest na nią gotowy. Brakuje na nim czegoś nowego, świeżego i naprawdę potężnego; nasze badania pokazują, że wiele ludzi czeka na tę produkcję. Widzimy ogromne zapotrzebowanie na nią i zamierzamy ją długo wspierać.
Jak podsumowuje Muzyka:
WoW istnieje na rynku już od około 7-8 lat, co jest długim okresem. Bardzo szanujemy pracę Blizzarda, która była dla nas inspiracją, ale wierzymy, że mamy innowacyjne elementy odróżniające naszą grę. Uważamy też, że mamy najlepsze cechy świetnych MMO, a także kilka rzeczy, które zaskoczą i zachwycą fanów. A opinie graczy były niesamowite – po zagraniu w The Old Republic mówili, że bardzo trudno jest im powrócić do tradycyjnej sieciówki nie angażującej emocjonalnie i nie posiadającej tej fabuły, wyborów oraz konsekwencji.
Czytaj dalej
-
Hollow Knight: Silksong ukończony na saksofonie. Nie musieliśmy długo czekać na sfinalizowanie...
-
Październikowe zestawy Humble Bundle zadowolą miłośników Warhammera. Space Marine –...
-
Cheaterzy już grasują w becie Call of Duty: Black Ops...
-
Borderlands 4 z poważnymi zmianami w balansie. Nowy patch wzmocnił wszystkie...