08.02.2016
Często komentowane 78 Komentarze

Twórcy The Division przyznają, że konsole „hamują” wersję pecetową

Twórcy The Division przyznają, że konsole „hamują” wersję pecetową
Pełne wykorzystanie mocy pecetów byłoby zdaniem deweloperów "trochę nieuczciwe".

Pisaliśmy już, że konsole pozwolą na grzebanie w opcjach graficznych a la PC – twórcy przyznali jednak jednocześnie, że konsole nieco „hamują” wersję pecetową. Cytując ich słowa z nagrania dla Team Epiphany:

To, co nas cieszy w The Division, to że PC zawsze był dla nas osobną platformą. Musimy hamować trochę pecetową wersję ze względu na konsole – byłoby nieuczciwe, gdyby jakość obu wersji znacząco się od siebie różniła. Ale dobrze było mieć specjalny build tej gry dla pecetów.

There you go. Nie jest to oczywiście dla was sygnał, by wyjąć w komentarzach widły i pochodnie – nie ma sensu. Niestety, taką mentalność ma praktycznie każdy developer AAA. Developerzy zresztą zaraz po tych słowach usiłowali się usprawiedliwić:

Naprawdę cieszę się, że popchęliśmy pecetowy build tak daleko – jest tu znacznie więcej opcji dostosowanych do potrzeb gracza, niż na konsolach.

78 odpowiedzi do “Twórcy The Division przyznają, że konsole „hamują” wersję pecetową”

  1. Pełne wykorzystanie mocy pecetów byłoby zdaniem deweloperów „trochę nieuczciwe”.

  2. Niech już wyjdzie nowa (DOBRA!) generacja konsol, bo jestem zirytowany tym że jako gracz pecetowy cały czas cierpie przez to, że obecne konsole to tostery.

  3. Raczej przy konsolach musza pracować pod konkretną specyfikację sprzętu, co im zajmie więcej czasu, od czasów ps2 z tego co wiem na konsolach się ciężej pracuje. Na PC zawsze moga spróbowac wcisnac co się da, a jakby z optymalizacją do premiery nie wyrobili to zostają patche 😛

  4. @YerbaMate Pewnie, że konsole hamują rozwój grafiki ale i tak 3/4 graczy nadal leci na Core2Duo. Mało jest ludzi którym gry działają w Full HD na max grafice w 60 fps, więc co za różnica.

  5. Mi działają, inni mnie nie obchodzą.

  6. @YerbaMate jasne jasne, juz widze jak ci Wiedźmin 3 dziala na uber w 60 fps.

  7. Jakość obrazu jest jedynym czynnikiem branym podczas produkcji GRY 🙂 Ach, szkoda że producenci samochodów nie wyznają tego samego bożka, co Ubi 😉

  8. Nie no bez jaj… Jestem konsolowcem, ale mnie kij obchodzi, czy PeCetowcy mają grafikę trochę lepszą, czy w cholerę lepszą. Teraz poszkodowane blaszaki będą atakować konsole i je wyzywać, że przez nich nie mogą się spu… yyy, zadowalać ultrarealistyczną grafiką. Yeee. T_T

  9. Modderzy, do ataku!

  10. EastClintwood 8 lutego 2016 o 12:08

    Bardzo dobrze że blokują, nie widzi mi sie zmienianie kart graficznych co rok.

  11. EastClintwood 8 lutego 2016 o 12:09

    @YerbaMate|Jakby konsole nie blokowały rozwoju to by ci działały te najnowsze gry na full… góra rok 😀

  12. Pozwolę sobię wkleić tu mój komentarz z innej strony o grach:|Ubisoft po prostu dał [beeep] – i tyle. Gnojom nie chce się pracować nad grą po prostu. Bo po co wydawać dopracowaną grę skoro i tak się sprzeda? Całe to pierdololo o tym jak to pecetowcy są lepsi od konsolowców, że konsole ograniczają rozwój gier (jaki niby rozwój, że niby grafika jest jedynym wyznacznikiem rozwoju gier? gry są już bardzo rozwinięte, co niby ma się w nich jeszcze rozwijać? jak tak to są płacze że „grafika się nie liczy”, [CDN]

  13. Tak naprawdę… to co oni napisali jest po prostu śmiechu warte. Nic bym im to nie robiło, że dane generacja jest mocniejsza od drugiem, bo wiadomo że ps4 i x1 nie ma wymienialnych podzespołów jak komputer, a to oznacza że odrazu widać tak czy siak PC ma przewagę na generacjami konsol i tak będzie zawsze. To wytłumaczenie to stek bzdur, a najlepsze jest to iż beta na PC nie dorównywała wersji tej przed downgrade na konsolach z E3 2013. Mogli chociaż na pc dać ta 1 oprawę graficzną, a nie obie generacjecofać

  14. @Skelldon: Prawde mowiac, mi to bardziej brzmi na „musimy wycinac rozne rzeczy, bo konsole nie moga tego udzwignac, a ani MS ani Sony nam nie pozwola na wydanie gry, gdzie u nich AI jest tepe jak but a na PieCach potrafi myslec”…

  15. … a teraz to co?) to bajdurzenie dla idiotów (i jak widać ubi trafiło na podatny grunt (no bo ci co toczą dyskusje o wyższości jednej z platform nad innymi… no cóż, mądrzy to oni nie są, serio, niektórzy zachowują się jak jacyś jehowi którzy za wszelką cenę chcą przekonać kogoś że to oni mają rację)). Nieważne jaki masz sprzęt do grania, ps4, xbonera albo peceta – masz prawo oczekiwać że gry będą wychodziły dopracowane.

  16. …Sprzęt jest jaki jest, ale w tym głowa tych co robią gry aby dostarczyć graczom gry które działają dobrze. Ale po co to robić skoro można zrobić byle [beeep], rzucić jakieś hasełka o konsolach – debile i tak to łykną.

  17. Ubisoft właśnie udowadnia, że zbliża się do poziomu EA. A jedyna firma jaka będzie wygrywać targi będzie Microsoft, co widać po zeszło rocznym E3, gdzie ubi,EA i sony nic nie zaprezentowali, a micro dał takiego kopa że wszystkich ich poskładał. Jak dla mnie to znak na to, iż owa firma stara się dopasować do EA, gdzie ludzie przestaną z przymrużeniem oka kupować gry, bo nie będą musieli się obawiać wyciętego contentu czy oprawy graficznej. Szok od 2013 bardzo duży procent premierówek jest źle zoptymalizowane

  18. Ale smuty, kręcą aż głowa boli.

  19. @dawidczeta Widzę, że ktoś jest fanboyem Microsoftu. Co niby takiego świetnego pokazali na E3? Wsteczną kompatybilność? Proszę Cię, biedne targi były w zeszłym roku, i jeśli już ktoś pokazał fajne gry to Sony i Square Enix.

  20. @q123AS|To samo mi przyszło na myśl. Najlepiej zwalić to wszystko na konsole i zaoszczędzić pieniądze i czas.

  21. Od dawna było wiadomo że konsole wstrzymują rozwój gier… Teraz twórcy TD to potwierdzają.

  22. A szczerze to cieszę się że konsole hamują PC bo właśnie sprzęt na dłużej starczy. 😛 A wersje PC i tak wyglądają lepiej przez sam brak limitu FPS i rozdzielczości.

  23. Wszystko byłoby spoko, gdyby obniżyli przez to wymagania sprzętowe. Ale nie… bo po co? Lepiej zgarniać hajs od producentów sprzętu.

  24. To że konsolowe nowej generacji ograniczają grafikę gier na Pc to wiadomo od dawna, znając Ubi to już dawno pocięło Divison na dlc 😛 co gorsza Divsion jest równie słabe RS Siege ale się sprzeda dzięki ładnie zmontowanym zwiastunom.

  25. @arisa321 takie straszne sa ? ja nie odpalalem na swoim pc tej gry to nie wiem.

  26. arisa321@ trend raczej się nie zmieni dzięki niskiej sprzedaży Xbox One wymagania gier Pc muszą rosnąć w przeciwieństwie do jakości grafiki.

  27. Cofam pyt bo wlasnie widze ze na gtx 650 1gb smiga az milo.

  28. wielki0fan0gier 8 lutego 2016 o 13:19

    Dziwne stwierdzenie, gdyż tegoroczna beta gry wygląda tak samo, jak build E3 2013.

  29. Victarion@ Ubi już tyle portów gier na Pc popsuło że raczej nie ma co liczyć na cuda, po prostu nie mam ochoty kolejny raz czekać rok po premierze aż łaskawie załatają błędy.

  30. Twierdzenie że konsole cokolwiek hamują jest największą bzdurą jaką umyśliła sobie społeczność graczy pecetowych, niepoparta żadnymi konkretami, wpierana ludziom tylko po to żeby usprawiedliwić własne nieróbstwo i brak kompetencji.

  31. Cross próbuje wstrzymać innych ludzi od hejtu :O|To tak jakby kierowca wyścigowy odradzał ludziom jazdę autem :v

  32. Miała być „społeczność twórców”, poprawiam. kiedyedycjakomentarzy

  33. A uczciwe jest to że mamy dużo lepszy sprzęt niż konsolowcy, a mamy taką samą grafikę jak oni na gorszym sprzęcie? Nie sądzę ;P Kij w oko UBISOFTOWCOM!

  34. Robienie super wersji na PC jest nie w porządku, a robienie wersji konsolowej na PC wcale nie jest nie w porządku…

  35. Przecież wygląd tej gry to żadna rewelacja.

  36. Raka idzie dostać od tych komentarzy. To po co ludzie kupują te wszystkie GTX 970 i 980 + jakieś i7 za kilka tysięcy skoro i tak wygląd gier jest blokowany przez konsole tańsze od niektórych PC o ponad połowę? To tak jakby kupić sobie Lamborghini które będzie miało ograniczenie prędkości do 120km/h po to, żeby właściciele Passatów nie poczuli się gorsi. Skoro ktoś wydaje kilka tysięcy na dobrego PCta, ma prawo oczekiwać lepszego produktu.

  37. Chociaż pewnie lenistwo developerów też ma jakieś znaczenie – „olewamy PCta i robimy zwykły port, wciskając przy okazji kit, że jest inaczej, bo na konsolach jest piniondz”.

  38. Co to ma kur** ma znaczyc ze byloby nieuczciwe… Pecetowiec daje 3-6x tyle na pc co konsolowiec na konsole wiec „NALEZY” mu sie lepsza grafika.

  39. @Matiozo92 po to ludzie kupują takie sprzęty za gruby hajs, żeby kochany ubisofcik nie musiał siedzieć nad optymalizacją, bo gra pójdzie na max tym co mają wypasione sprzęty, a tym co mają gorsze nie, wygląda jak na konsolach więc nie muszą się nad tym wysilać szczególnie a kasa ta sama@Sylfa spoko, konsolowiec płaci za konsolę mniej, ale gry są droższe jeśli kupujesz je na premierę, kilka gier i się to wyrównuje, więc to żaden argument i twórcy mają gdzieś jaki masz sprzęt nie ma że ci się należy

  40. @Brian – Przeciez dzisiejsze gry kosztuja prawie tyle co konsolowe niech za przyklad posluzy chociazby F4 w czasie premiery…|Owszem roznice sa ale sa juz zbyt male w wielu przypadkach. ogolnie jest tendencja wzrostowa w cenach gier na pc.

  41. @Sylfa gdyby pctowiec dawał te 6x tyle kasy ubisoftowi to mógłby tego oczekiwać. Co ich obchodzi że komuś tam zapłaciłeś ileś tam. Jak idziesz do restauracji to też mówisz ją chcę lepsze żarcie niż inni bo przyjechałem tu droższym samochodem?

  42. Czyli co, nie trzeba będzie wcale wymieniać kompów, skoro już teraz są mocniejsze od konsol tak? |Bardzo dobrze że konsole wymuszają na nich przykładanie wagi do optymalizacji. A że w pctach można co chwilę wymieniać komponenty to cóż, najwyżej kupicie sobie nowe podzespoły.

  43. @nortalf – Podaj lepszy przyklad bo ten mnie nie przekonuje. Z zasady jesli przyjechales drogim samochodem to jestes bogaty czyli przyszedles do dobrej restauracji. Tam wszyscy maja wysokiej klasy dania i niema sprawy. Tutaj chodzi o to ze pc i konsola to dwie rozne restauracje a zatem wymagamy dwoch roznych rodzajow obslugi oraz dan wyzszej jakosci.

  44. „Musimy hamować trochę pecetową wersję ze względu na konsole – byłoby nieuczciwe, gdyby jakość obu wersji znacząco się od siebie różniła.” W takim razie byłoby głupie gdyby gracze kupiliby ją na PC. Bezczelny typ. Szkoda że ta „nieuczciwość” nie działa w drugą stronę…

  45. A poza tym jeśli ktoś kupuje samą tylko kartę graficzną za cenę dwóch konsol żeby pograć w lepszej jakości a firma mu to uniemożliwia jest sprawiedliwe? Ludzie, myślcie trochę i przestańcie ich bronić.

  46. @Brian Gry są droższe ale nie masz żadnych DRM i biznes gier używanych kwitnie. Kupujesz grę za 250 zł, przechodzisz, sprzedajesz za 230 zł. Nie to co PC, kupujesz grę za 130-150 zł. a tak naprawdę nawet tej gry nie masz. Masz tylko prawo do jej uruchamiana.

  47. @Sylfa nie rozumiesz porównania to nie nie będę Ci go tłumaczył, kto jest samochodem a kto restauracją. Nie zapłaciłeś ubisoftowi tej szejściokrotnie większej kasy więc nie należy Ci się. Co ich to obchodzi że zapłaciłeś 3000 zł Radeonowi. No co ich to obchodzi? To dlatego mają robić Tobie inną wersję gry, robić sobie dodatkową pracę bo ty zapłaciłeś komuś innemu.

  48. @Matiozo92 – Dokladnie. Najbardziej wkurza mnie gdy ktos wyskoczy i broni jawnej niesprawiedliwosci bo chce byc fajny. Mozliwe ze robia to tez z glupoty albo dlatego ze sa konsolowcami ;p

  49. Zresztą i tak nie mam co robić… restauracja to Ubisoft/twórca gier, a samochód to platforma. Proszę.|@Matiozo poprzedni komentarz.|Do tego to jest korporacja, po co ma się narażać konsolowcom skoro nikt im za to nie płaci?

  50. @nortalf – Zrozumialem twoje porownanie ale ono jest bez sensu…. Zamiast wesprzec ogol w walce z tym chorym podejsciem ty zwalczasz ludzi, ktorzy mowia ze to jest zle….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *