Twórcy The Elder Scrolls V: Skyrim – „Nowe konsole nieprędko”

Todd Howard, „reżyser” The Elder Scrolls V: Skyrim, w wywiadzie udzielonym magazynowi PSM3 został zapytany o to, ile – według niego – przyjdzie nam poczekać na następców X360 i PS3. Howard stwierdził, że pojawią się one nieprędko, ponieważ klienci są „zadowoleni” z obecnych konsol.
Jak mówi:
Sądzę, że poczekamy jeszcze trochę, naprawdę. Myślę, że konsumenci są zadowoleni z obecnych konsol, jest jeszcze wiele rzeczy, które można z nimi zrobić. Uważam więc, że następcy X360 i PS3 nie pojawią się w przyszłym roku, ani w kolejnym.
W tym samym wywiadzie Howard przyznał, że twórcy The Elder Scrolls V: Skyrim na poważnie rozważali wydanie gry dopiero na konsolach następnej generacji. Jak wyjaśnia:
Chcemy, aby Skyrim był świeży. Nie chcemy, aby graficznie lub technologicznie przypominał Fallouta 3 albo Obliviona. A jeśli nie moglibyśmy tego osiągnąć, musielibyśmy poczekać [na następców X360 i PS3].
Czytaj dalej
54 odpowiedzi do “Twórcy The Elder Scrolls V: Skyrim – „Nowe konsole nieprędko””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W ostatnim czasie w sieci pojawiło się sporo plotek dotyczących następców Xboksa 360 i PlayStation 3. Według nich, konsole nowej generacji mogą pojawić się najwcześniej już w przyszłym roku. W jednym z wywiadów przedstawiciele Bethesdy stwierdzili jednak, że na nowe platformy przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać.
Ja już się gubię w tych całych przypuszczeniach, plotkach itp. chciałbym aby konsole następnej generacji pojawiły się nieprędko bo te obecne mi w 100% wystarczają. I założę się że M$ i Sony nie chcą aby stracili tyle zielonych. Więc sobie poczekamy.
hm… a ja czekam dnia w którym granie w chmurze wyprze z rynku konsole ^^ co pewnie nigdy nie nastąpi
Jeśli pojawią się nieprędko(3 lata?) to za 2 lata nowe pc będą o niebo lepsze niż 'stare’ konsolę.I będą gry na konsole wychodziły z gorszą grafiką niż na pc? ocb!?
btw: STEAM FTW!!!! xD wiem, trolluję
ocb*
@pinkvader o to co zawsze – o ujednolicenie. Liczy się nie podstęp a zyski. Dzięki konsolom branża oszczędza
Tak, w tym miejscu należą się podziękowania konsolowcom bo dzięki nim nawet najnowsze produkcje śmigają na kilkuletnich PC-tach. To jest jeden z ich [jedyny ?] pozytywnych wkładów w rozwój rynku gier komputerowych.
Jak dla mnie mogą się pojawić za 3-4 lata, chcę się nacieszyć swoim nowym PC 🙂 , a jak nic się nie pojawi to nie będzie potrzeby upgrade’u.
czmu nie można napisać w t f ?
ocb
cenzura? przecież nawer w 2 ”niusach” jest napisane w tytule w t f
ocb 😀 @qrosawa – no chyba właśnie to nie pomaga W ROZWOJU gier komputerowych, tylko tak jak powiedziałeś – nadaje wolniejsze tempo, dzięki czemu większość graczy może nadążyć.
CDA chyba ceni język polski ocb – „o co biega?”, niezbyt dobra alternatywa dla znacznie mocniejszego w swoim znaczeniu W T F.
nie to jakiś błąd bo w innych niusach użytkownicy bez problemu piszą ocb!?
Ja w tym Skyrimie nie widzę jakiegoś większego skoku technologicznego.
Następna generacja konsol czy się to komu podoba czy nie zaczyna się w przyszłym roku z WiiU. Nie rozumiem jak można powiedzieć że nowe konsole będą nieprędko skoro mamy 100% perwności że nowa konsola pojawi się już za rok. Podwójny standard – z jednej strony „tylko PCtowców obchodzi grafika, w konsolach nie chodzi tylko o grafikę”, a z drugiej „WiiU nie jest knosolą nowej generacji bo ma za słabą grafikę”. Hipokryci. A nowym konsolom mówię przybywajcie jak najszybciej i skończcie 5-letnią stagnację PCtów.
„pewności” i „konsolą”, sorry. Za jakie grzechy na cdaction.pl nie można edytować komentarzy…
„Chcemy, aby Skyrim był świeży. Nie chcemy, aby graficznie lub technologicznie przypominał Fallouta 3 albo Obliviona.” To trzeba było jednak robić pod pecety bo skyrim pomimo nowych technologii jakoś bajerancko nie wygląda.
Dla mnie graficznie jest OK. Konsole oczywiście ograniczają rozwój technologiczny gier. A z tą cenzurą to bez sensu…|TEST: [beeep], [beeep], ocb, „My Kroganie chcemy się napierdalać”
Zweryfikujcie teksty Wrexa i z Wiedźmina. Wtedy może ogarniecie większość polskich wulgarzymów xD F*cki cenzurujecie, a puta i pendejo?
Czy tego chcecie czy nie, to konsole są wyznacznikiem technologii, PC może i w okresie przejściowym między generacjami jest lepszy i mógłby podciągnąć gry pod względem technologicznym, ale nikt w to nie pójdzie bo to się nie opłaca.
@Yasieq|popieram
@Yasieq|W czym niby są wyznacznikiem technologii? Rozumiesz chociaż to słowo? Ze względu na zamkniętą architekturę i nienajlepsze bebechy już momencie premiery nie mogą być wyznacznikami. To na PC co rusz pojawiają się nowinki typu Physx, teselacja, bump mapping itp. To PC oferuje najnowsze technologie. Konsole stoją w miejscu. To, że developerzy bardziej na nie patrzą nic nie znaczy. To tak jakby twierdzić, że samochody na wodór nie są wyznacznikami technologii, bo więcej sprzedaje się benzynowych.
Skyrim I TAK przypomina graficznie F3 i Obliviona, bo Bethesta zatrudniła do projektu tych samych ludzi z tym samym gustem artystycznym. Już wcześniej było pieprzenie, że F3 nie będzie przypominał Obliviona. Osobiście nie wierzę w ani jedno słowo PRowców odnośnie oprawy graficznej ich gier. Rozwój tego studia zakończył się na Morrowindzie. Po nim jest tylko stagnacja i odcinanie kuponów od znanych marek.|Co do dyskusji o konsolach: jak optymalizacja jest do bani to i tak nie będzie płynnie działać.
@Czechoslaw|przyznaje że źle dobrałem słowa, chodziło mi bardziej o to, że skoro wszystko robi się pod konsole, to one wyznaczają poziom technologiczny do jakiego wszyscy się dostosowują i tworzą na nim gry(czyli w pewnym sensie są wyznacznikiem, ale fakt nie technologicznym).
Wystarczy że walną konsolę co da radę pociągnąć teselację i już będzie rewolucja wystarczająca…
Zabawne, z jednej strony wszyscy narzekają że gry za bardzo koncentrują się na grafice zamiast nad gameplayem i fabułą. Z drugiej strony zaś narzekają na konsole za hamowanie rozwoju nowych technologii.
@Wiron – mi się wydaje że to dlatego iż zawsze jest jakaś granica… Teraz jest naprawdę duży skok ze względu na teselację. Może być prawdziwa rewolucja jeśli chodzi o grafikę, ale póki konsole będą stały w miejscu to [beeep]…
Wiron, chciałbym też nieśmiało zauważyć, że narzekanie na nastawienie na grafikę zaczęło się, kiedy to konsole przejęły rynek. To wszystko jest bardziej powiązane niż Ci się wydaje.
„Myślę, że konsumenci są zadowoleni z obecnych konsol, jest jeszcze wiele rzeczy, które można z nimi zrobić.”Ja jako konsument, ze swojego X360 zadowolony… nie jestem. Odkąd go kupiłem w 2008 roku psuł się średnio 2 razy na rok. Konsole mi 3krotnie wymieniano. Teraz, w czerwcu popsuła mi się konsola (dokładniej – karta sieciowa, bo ni cholerki nie mogę połączyć się z live) dzwonię i miły pan na infolinii oznajmił mi że gwarancja się skończyła a naprawa w autoryzowanym serwisie M$ kosztuje 85 EURO.
Wyśmiałem go i podziękowałem M$ za współpracę. Od 05.06.2011 nie dochodzę do tego badziewia. Koszt naprawy usterki na własną rękę to ok. 150 zł, do tego kurier w obie strony 100zł. ^^ Nowej konsoli brać nie będę bo po pierwsze mnie nie stać, a po drugie nie mam zamiaru tracić setek dlc i gier arcade.
Przecież nie starcisz przekładając licencje na drugą konsolę -__- a 150 zł to niezły syf o.O Ja mojego pierwszego x’a naprawiłem za 70. Trzeba szukać a nie marudzic
Obecne konsole (już) ssą i cholernie zacofują rynek. Mam nadzieję że Todd się myli.
@paintball_X: Oblivion i F3 działały na tym samym silniku. Skyrim działa na zupełnie nowym, dlatego nie będzie przypominał tamtych gier. Wszystko będzie inne, od mechaniki po grafikę. Design też uległ poprawie. Spójrz choćby na porównanie postaci z Obliviona do tych ze Skyrim http:i.imgur.com/c39AY.jpg Może nie ma rewolucji, ale widać duży krok w dobrym kierunku
Taa, i zadziała w 480p, jak Modern Warfare 3.
Ja mam Ps 3 już prawie rok i jeszcze ani razu mi się nic nie zepsuło , ale i tak jak dla mnie do granie dużo lepszy jest PC
Uwielbiam swoją konsolę, tego nie da się ukryć, ale przyznam, że z chęcią zobaczyłbym za jakiś krótki czas jakąś zapowiedź nowej generacji. Byłbym na nią przygotowany.
„hcemy, aby Skyrim był świeży. Nie chcemy, aby graficznie lub technologicznie przypominał Fallouta 3 albo Obliviona.”|Heh, ja chcę dokładnie tego samego, Todd, dokładnie tego samego…
Generacja nowych konsol ukaze sie dopiero 2014 rok nie wczesniej i co z tego ja sie pytam i tak pecet wyprzedzil je o kilka lat.wlasnie powstala nowa technologia na pecety jesli chodzi o wykorzystanie grafiki zajmuje sie nia biuro z australi nazywa sie UNLIMITED DETAILS.wpisac i ogladac.
@cortes – ta technologia to bajeczka, bo nijak ma się do pełnego animacji świata gier. Ich porównywania do obecnej grafiki też są totalnie nieadekwatne, bo robią porównania do staroci – nie porównują tego do technologi która istnieje już od dawna – teselacji. Gdyby zrobili porównanie do obiektów z teselacją to by już nie było takiego bajeru…
McgRawe gdybys dobze poczytal to wiedzialbys ze tu chodzi o to ze scena generowana jest na podstawie trojwymiarowych modeli pokrytych teksturami i pokrytych wielokatami.tesalacja to wielokat ktory jest podzielony na jescze wiecej wielokatow chodzi oto by te wielokaty zastapic atomami czyli polygony ktore mozna uzywac na takim modelu. zgadza sie chodzi o modele statyczne ale trwaja prace aby polaczyc z to z animacja. przy zastosowaniu nieogrniczonej ilosci polygonow czyli atomow tesalacja zniknie
Nie od razu rzym zbudowano
mcgrawe kiedys telofon dotykowy to byla fantastyka niewspomne o samochodzie na elektrycznosc a skonczywszy na lataniu w kosmos wiec ogarnij sie czlowieku postep idzie do przadu i nikt go niezatrzyma tak to juz jest
@cortes – żebym sobie poczytał, dobre sobie… Myślisz że nie wiem takich oczywistości?|Człowieku oni nie zaprezentowali nic, co by się nadawało do wykorzystania w grach… Zero animacji, materiał i oświetlenie nierealistyczne (a to jest ważniejsze niż ultra detal) no i niech się pochwalą na jakim sprzęcie to chodziło. Na prezentacjach jest duży kontrast jakościowy głównie dlatego że robią porównania do modeli zwykłych modeli low poly – do starej technologi a nie najnowszej, co tylko wprowadza w błąd.
@cortes – to nie jest kwestia wyboru – albo jedno, albo drugie. To są zupełnie inne technologie, ale tak czy siak teselacja to duży krok na przód, dzięki któremu po prostu te ich point cloudy nie robią już takiego wrażenia (najwidoczniej nie takie jak oni by chcieli). Jeśli uda im się to doprowadzić do czegoś więcej niż statycznych wizualizacji na przeciętnym sprzęcie, to dopiero wtedy będzie można pogadać o wykorzystywaniu do gier. Kiedy i czy w ogóle to nastąpi nie wiadomo, a teselację masz tu i teraz…
Nie ma sensu teraz myśleć nad następną generacją. Wiadomo jednak że kolejność będzie zawsze ta sama: Pierwsze Nintendo, bo wii ma moc obecnie ps2. potem X360 a na końcu najmocniej sprzętowo Ps3. A nie mógłbym już czekać do następnej generacji konsol na Skyrima 😀
jak wychodził playstation 3 i xbox360 mialem troche kasy i dokonalem wyboru … czy kupic konsole czy podrasowac kompa … od tamtego czasu mam kompa 3x mocniejszego niz jakakolwieg konsola … z jednej strony sie ciesze ze nie musze upgradeowac swojej maszynki prawie co roku jak to przed konsolami bylo … z drugiej developerzy gier koncentruja sie glownie na konsolach … ograniczone z przestarzala pamiecia i procesorami … i nie wazne jak dobra optymalizacja by byla to konsole powstrzymuja rozwoj gier
@cortes – naprawdę masz problem… Zrozum że jak im się uda coś z tym zrobić, to się uda i będzie fajnie, ale na razie nie pokazują nic co by można było wykorzystać. Najgorsze jest to, że mydlą oczy tymi porównaniami – jeśli będzie przeskok to nie z czystego low poly na point cloud tylko z teselacji na point cloud. Im oczywiście wygodniej jest pokazywać różnice między low poly a cloudem bo wtedy różnice są naprawdę drastyczne i jest bajer, sęk w tym że to wprowadza w błąd – to marketingowa zagrywka…
czlowieku ty wiesz oczym ty piszesz wogole tu nie chodzi o przejscie nato czy na tamto tylko o wykorzystanie polygonow nieograniczona ilosc do modelowania obiektow 3d narazie statycznych a co za tym idzie niepotrzeba tyle zasobow pamieci nieograniczone mozliwosci modelowania wirtualnego swiata grafika nowej generacji halo