Twórcy World of Warcraft utworzyli związek zawodowy
To już trzeci nowy związek zawodowy od marca, który uformował się w studiach należących do Microsoftu.
Od pewnego czasu w studiach Microsoftu możemy zauważyć rosnący trend tworzenia związków zawodowych. Zaledwie 3 dni temu pisaliśmy o sporej inicjatywie tego typu powstałej w Bethesda Game Studios. Do wspomnianego trendu trzeba doliczyć też ten z montrealskiego oddziału firmy, a także ogromny związek pracowników QA w Activision. Teraz zaś mowa o zrzeszeniu się twórców w Blizzardzie, a konkretniej mówiąc – osób stojących za World of Warcraft.
Związek nazwany World of Warcraft GameMakers Guild składa się z ponad 500 pracowników i skupia nie tylko, na przykład, tych z działu QA. Wśród nich znaleźć można cały zakres osób uczestniczących w procesie tworzenia gier – producentów, programistów, testerów i wielu więcej. Developerom z Blizzarda pomogło Communication Workers of America (CWA), czyli amerykański związek zawodowy złożony z osób pracujących w szeroko pojętych mediach. To ten sam, który wsparł również wspomniane związki w Bethesdzie, a także w Activision.
Odpowiedź Microsoftu jest zgodna z obietnicą daną w 2022 roku, wedle której nie będzie karać zrzeszających się pracowników. W tym duchu wypowiedział się choćby Delaney Simmons, przedstawiciel giganta z Redmond, w odpowiedzi na maila od redakcji The Verge:
Warto wspomnieć, że swego czasu to w ZeniMaksie powstał największy związek zawodowy, liczący wówczas około 300 testerów. Był to zarazem pierwszy, który uformował się w studiach podległych Microsoftowi. World of Warcraft GameMakers Guild, jak wspomniałem, nie skupia się tylko na testerach, co szczególnie cieszy projektantkę WoW-a, Kathtyn Fiesen, która powiedziała The Verge:
To wspaniałe, że jesteśmy całościowym związkiem. Wszyscy jesteśmy w tym razem i jest to sygnał, że QA to też część developmentu. Jestem szczególnie szczęśliwa, że ten impuls dotrze do reszty branży. Pracownicy QA są z nami każdego dnia. Ich biurka są obok naszych. Mam nadzieję, że damy radę wywalczyć lepszą ochronę miejsca pracy dla wszystkich członków zespołu
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.