Ubisoft potwierdza, że użył AI w grafikach do Anno 117: Pax Romana. Fani rozczarowani

Ubisoft potwierdza, że użył AI w grafikach do Anno 117: Pax Romana. Fani rozczarowani
Avatar photo
Aleksandra "Doksa" Jung
Sztuczna inteligencja, sztuczna sztuka.

Nie jest sekretem, że coraz więcej twórców decyduje się na wsparcie się generatywnym AI w procesie tworzenia gier. Wyjątkiem, jak się okazuje, nie jest zespół Ubisoft Mainz, odpowiedzialny za Anno 117: Pax Romana. Użytkownik MedicaeVal udostępnił na Reddicie swoje znaleziska – jeden z ekranów ładowania przy bliższym przyjrzeniu się został w oczywisty sposób wygenerowany przez sztuczną inteligencję.

Jak widać po przybliżeniu, postacie (szczególnie te ukryte w tle) są skrajnie zdeformowane w sposób typowy dla użycia AI. Gracze jednogłośnie zauważają, że obrazek jest niskiej jakości i Ubisoft poskąpił czasu, wysiłku tudzież pieniędzy (a może wszystkich trzech) na coś bardziej dopracowanego. Generowaną grafikę można przecież poprawić ręcznie, aby uniknąć takich błędów.

W oświadczeniu danym portalowi TheGamer Ubisoft przeprasza za zamieszanie i twierdzi, że grafika znalazła się w ostatecznej wersji gry przez przypadek – miała służyć jedynie jako coś tymczasowego.

Ten obrazek był placeholderem, który przeoczyliśmy w procesie zatwierdzania zasobów. Poprawiona wersja zastąpi obecną w nadchodzącym patchu 1.3. Mając na uwadze, że Anno 117: Pax Romana to najbardziej ambitne Anno do tej pory, zgromadziliśmy ogromny zespół artystów, największy w historii marki. Używają oni narzędzi AI do pomocy z prototypowaniem i artystyczną eksploracją. Każdy element, którego gracze doświadczą w ostatecznej grze, odzwierciedla rzemiosło i wizję kreatywną naszego zespołu.

To oczywiście zjawisko coraz powszechniejsze i nie powinno dziwić nas, że studia wykorzystują AI w swoim procesie – czy nam się to podoba, czy nie. Brak ludzkiej korekty natomiast to już objaw czystego lenistwa (a może braku czasu?) ze strony twórców.

Jedna odpowiedź do “Ubisoft potwierdza, że użył AI w grafikach do Anno 117: Pax Romana. Fani rozczarowani”

  1. […] „Nie od razu Rzym zbudowano” – i nie od razu prawie 25-letni cykl Anno osiągał takie liczby na Steamie. Anno 117: Pax Romana może się poszczycić ponad 50 tys. graczy w szczytowym momencie; równie imponująco prezentuje się średnia nota 85 punktów na Metacriticu. Nie obyło się jednak bez pewnych potknięć – wciąż nie opadł kurz po doniesieniach o developerach odpowiedzialnych za Anno 117, którzy korzystali ze sztucznej inteligencji. […]