Ubisoft potwierdza, że użył AI w grafikach do Anno 117: Pax Romana. Fani rozczarowani
Nie jest sekretem, że coraz więcej twórców decyduje się na wsparcie się generatywnym AI w procesie tworzenia gier. Wyjątkiem, jak się okazuje, nie jest zespół Ubisoft Mainz, odpowiedzialny za Anno 117: Pax Romana. Użytkownik MedicaeVal udostępnił na Reddicie swoje znaleziska – jeden z ekranów ładowania przy bliższym przyjrzeniu się został w oczywisty sposób wygenerowany przez sztuczną inteligencję.

Jak widać po przybliżeniu, postacie (szczególnie te ukryte w tle) są skrajnie zdeformowane w sposób typowy dla użycia AI. Gracze jednogłośnie zauważają, że obrazek jest niskiej jakości i Ubisoft poskąpił czasu, wysiłku tudzież pieniędzy (a może wszystkich trzech) na coś bardziej dopracowanego. Generowaną grafikę można przecież poprawić ręcznie, aby uniknąć takich błędów.
W oświadczeniu danym portalowi TheGamer Ubisoft przeprasza za zamieszanie i twierdzi, że grafika znalazła się w ostatecznej wersji gry przez przypadek – miała służyć jedynie jako coś tymczasowego.
Ten obrazek był placeholderem, który przeoczyliśmy w procesie zatwierdzania zasobów. Poprawiona wersja zastąpi obecną w nadchodzącym patchu 1.3. Mając na uwadze, że Anno 117: Pax Romana to najbardziej ambitne Anno do tej pory, zgromadziliśmy ogromny zespół artystów, największy w historii marki. Używają oni narzędzi AI do pomocy z prototypowaniem i artystyczną eksploracją. Każdy element, którego gracze doświadczą w ostatecznej grze, odzwierciedla rzemiosło i wizję kreatywną naszego zespołu.
To oczywiście zjawisko coraz powszechniejsze i nie powinno dziwić nas, że studia wykorzystują AI w swoim procesie – czy nam się to podoba, czy nie. Brak ludzkiej korekty natomiast to już objaw czystego lenistwa (a może braku czasu?) ze strony twórców.
