rek
23.10.2014
Często komentowane 25 Komentarze

Unity ma nowego dyrektora generalnego – byłego szefa EA

Unity ma nowego dyrektora generalnego – byłego szefa EA
John Riccitiello, były dyrektor generalny Electronic Arts, znalazł nową pracę. Został nowym szefem Unity, firmy odpowiedzialnej za powstanie wykorzystywanego przez niezależnych developerów (ostatnio na przykład w Dreamfall Chapters) silnika o tej samej nazwie.

Założyciel Unity Technologies, David Helgason, poinformował o zmianach na szczycie. Na stanowisku dyrektora generalnego firmy zastąpi go John Riccitiello.

Sam Helgason jest zadowolony z wyboru byłego głównodowodzącego EA. Przyznaje, że dzięki temu będzie mógł znowu zająć się tym, co najbardziej lubi, a więc opracowywaniem strategii działalności Unity i nawiązywaniu kontaktów z developerami. Jak mówi:

Riccitiello jest odpowiednią osobą, by pomóc firmie w wypełnieniu misji, którą postawiliśmy przed sobą ponad dekadę temu: demokratyzacji branży tworzenia gier. […] Pomógł też sfinansować i poprowadzić kilka znaczących startupów, jak Oculus i Syntertainment i z całego serca wierzy w scenę indie oraz jej znaczenie dla całej branży. […] John w całości podziela naszą wizję i strategię. Dzięki temu będziemy jeszcze bardziej skupieni na tym, by każdy miał dostęp do najlepszej technologii i usług. Chcemy, byście wszyscy dysponowali najlepszymi narzędziami i zamierzamy zrobić wszystko, aby tak się właśnie stało.

Co sądzicie o tych zmianach?

25 odpowiedzi do “Unity ma nowego dyrektora generalnego – byłego szefa EA”

  1. R.I.P. in pieces, Unity

  2. Przeczytałem wczoraj tą informację na blogu Unity… i od tamtej pory ciągle chodzi mi po głowie marsz żałobny.

  3. Btw. jeden z komentarzy na FB: „no to kiedy zobaczymy pierwsze DLC do Unity?”

  4. Może wyniesie Unity na większe wody do gier AAA, i w końcu ten niedoceniony silnik stanie na choć obok CryEngine, Dunia, Unreal czy Frostbite.

  5. Nieeeeeeeee!!! Ten gość to jedna z twarzy Tego Złego Electronic Arts! Nieeeeeeeeeee!!!

  6. „Riccitiello jest odpowiednią osobą, by pomóc firmie w wypełnieniu misji, którą postawiliśmy przed sobą ponad dekadę temu: demokratyzacji branży tworzenia gier.” Naprawdę? Naprawdę?! Trudno mi w to uwierzyć, ale poczekamy, zobaczymy…

  7. Silnik w formie Dlc

  8. http:www.youtube.com/watch?v=-EQ6eHeBrhM

  9. Stawianie Unity obok CryEngine i Unreal Engine? Nie przesadzajmy. Owszem, silnik ma swoje zalety (np. darmowość czy gotowe biblioteki obiektów), ale niekoniecznie nadaje się do naprawdę dużych gier (a przynajmniej nie sprawdził się w M&MX – choć tu mógł zawinić zerowy budżet, jaki Limbic dostało od Ubisoftu). Tak czy siak – nie jestem do Unity przekonana.

  10. Serio? Serio? Dlaczego wszyscy piszą tak złośliwie? Przecierz to nie tak, że zatrudniają bylekogo. O co wam biega? To że ludzie przemieszczają się w firmach na podobnych stanowiskach to standard. Zatrudnili faceta bo ma doświadczenie w zarządzaniu firmą (nawet taką jak EA a to jest plus) a życie to nie gierka w której masz określoną liczbę rozwiązań i koniec. A calem każdej firmy jest zysk, nawet działalność charytatywna bierze się z nadwyżki.

  11. No to odsprzeda silnik EA,i będą sprzedawane DLC za 100$ za teksturę wody 🙂 .[beeep]!

  12. @Bigshar przeciez serio piszę 🙂 Ortografiaaaaaaa

  13. A chciałem się pobawić w unity. Pobrałem go kilka dni temu i się uczyłem, ale… Po prostu nie. Te nazwisko zbyt źle mi się kojarzy.

  14. Auć… niezła anty-reklama. 😛 To niech jeszcze Koticka zaproszą do współpracy.

  15. Nic dobrego z tego nie wyniknie.

  16. Nie wiem ile macie lat, ale macie mentalność 6-latka. Koleś jest dobry w prowadzeniu firmę a to znaczy, że firmy pod jego rządami zarabiają. Wiadomo EA aniołkiem nie jest i za bardzo idzie „tylko i tylko i wyłącznie” na zysk a powinno być w tym chociarz trochę idei zrobienia czegoś fajnego innowacyjnego. Myślę, że koleś jest świadom pewnych wad EA i tutaj to wykorzysta. I na przykład zasady licencjonowania Unity pozostaną niezmienione ale np. doda więcej gotowych „klocków” ald dewów którzy chcą…

  17. …robić gry najmniej wnikając w programowani a najlepiej wykorzystując gotowy kod, modele, grafiki i wiele innych na czym skorzysta firma bo będzie sprzedawała te gotowce (DLC) a mali devi dużo mniejszym kosztem zrobią fajne gry(które morze trochę będą zbyt podobne). Najbardziej skorzystają na tym gracze, bo będą mieli jeszcze więcej gier do wyboru. Nie mówię ,że będzie od razu tak różowo ale wasze gadanie w stylu firma umarła to takie fochy w stylu Notcha bez podstaw. Zastanówcie się nad tym chwilę.

  18. Kiedy pierwsze dlc i blokada trybu offline w grach opartych na Unity?

  19. @lukaszsa – nawet Notch po fochu na to, że ludzie z Oculus Rift zgodzili się na wykupienie przez Facebooka przez co zrezygnował z jego wsparcia w Minecrafcie po pewnym czasie jednak zmienił zdanie i powrócił do współpracy z Oculusem. W końcu, dzięki temu Oculus Rift ma większe szanse na stanie się jakimś standardem, może być lepiej, łatwiej dostępny, więcej osób (np. dzięki reklamie) może go kupić, dzięki czemu może być na niego więcej gier itd.

  20. @lukaszsa|Jest jeden zasadniczy problem. Nie obchodzi mnie czy Riccitiello zrobi dobrze firmie. Bo ja w niej nie pracuję i mnie ona nie obchodzi. Za to obawiam się, że ten cudotwórca znowu pogrąży firmę pod względem jakości wydawanych produktów. Kiedyś nuciłem sobie https:www.youtube.com/watch?v=lPYkOMj-3iI teraz, po nie tak dawnych wybrykach tej firmy, kojarzy mi się ona ze złem wcielonym.

  21. @lukaszsa|A ty dzieciaku ile masz lat 10 ? Co nas obchodzi Riafiolfsad i jakim jest szefem, nikt z nas tam nie pracuje. Nas jako konsumentow interesuje jakos produktow ktore bedziemu kupowac, a ze Ricoocodfsa jest utozsamiany z anty konsumenckimi zagrywkami i slabym produktem to nie ma sie co dziwic ze ludzie narzekaj. I dobrze, ja tam nie mam zamiaru palci 5$ dlc zeby dodac opcje wyswietalania cieni w moich grach ktore na unity smigaja.

  22. Wiesz zagrywki nie sa antykonsumenckie tylko wyssaj konsumenckie bo jakby byly anty to by konsumenci odeszli. Cociarz… sa robieni w wala a i tak kupoja gry. Poza tym jest popyt to jest i podaz. Nie kupujcie DLC to niebedzie wciskania tego na sile. DLC to jedyna rzecz ktorej twardo nie kupuje. Po drugie watpie zeby dawali podsrawowe funkcjonalnosci jako DLC tylko predzej zasoby jak to napisalem ponizej. Dziekuje ze mnie odmladzasz w sumie to mam 10 z 20letnim srazem:)

  23. Nie, nie i jeszcze raz nie. Nie wiem skąd bierzecie info, że jest dobry w prowadzeniu firmy i że niby bo ma doświadczenie. Przepraszam bardzo, ale niby w czym? Wyrzucili go z EA, bo pociągnął ich akcje na absolutne dno. Mam nadzieję, że samo unity na tym zbytnio nie ucierpi :/

  24. Może to szpieg EA? hihi…

Dodaj komentarz