rek
23.02.2010
Często komentowane 29 Komentarze

Unreal Engine 4: Jeszcze na niego poczekamy…

Unreal Engine 4: Jeszcze na niego poczekamy…
Choć już w 2005 roku studio Epic ogłosiło, że prace koncepcyjne nad Unreal Engine 4 trwają (wówczas już od dwóch lat...), do jego premiery wciąż pozostało wiele czasu.

Zakończona już konferencja DICE Summit, wielkie spotkanie twórców i wydawców gier, przyniosła wiele smakowitych kąsków – m.in. słynną już „spowiedź” Bobby’ego KotickaActivision. Innym ciekawym epizodem imprezy było wystąpienie Marka Reina, jednego z szefów Epic Games, który wypowiedział się na temat przyszłości Unreal Engine.

Jak mówi, choć prace nad silnikiem trwają cały czas, „jeszcze dużo czasu minie”, nim będzie on gotowy. Główną barierą jest w w chwili obecnej… hardware – „[według naszych złożeń] Unreal Engine 4 ma korzystać z masywnie multi-rdzeniowych procesorów”. Oznacza to, że zdaniem Epic Games za jakiś czas pojawią się układy nie dwu czy czterordzeniowe, ale np. sturdzeniowe (choć taki, w postaci TILE-Gx, już jest, więc może nawet tysiącrdzeniowe). Kiedy miałoby się to stać, Mark Rein przy tej okazji nie zdradził, wcześniej jednak zapowiadał, że Unreal Engine 4 to zabawka przewidziana z myślą o kolejnej generacji platform do grania i nie pojawi się przed 2012 rokiem.

Dobrze, że Unreal Engine 3 ma się jeszcze całkiem dobrze

29 odpowiedzi do “Unreal Engine 4: Jeszcze na niego poczekamy…”

  1. Choć już w 2005 roku studio Epic ogłosiło, że prace koncepcyjne nad Unreal Engine 4 trwają (wówczas już od dwóch lat…), do jego premiery wciąż pozostało wiele czasu.

  2. Tysiacrdzeniowe procesory. Mnie na cztero juz nie za bardzo stac :/

  3. malo gier jest co korzysta z 4 rdzeni wiec ta technologia moim zdaniem sie az tak szybko nie rozwinie

  4. KIT!Unreal Engine 3 jest jeszcze bardzo dobry a zapewne wiele komputerów nie będzie zdolnych udźwignąć UE4.

  5. @simon87pl – kolego, myślimy. Jeśli SILNIK gry będzie zrobiony pod multi-rdzeniowe procesory, to – konkurs-zagadka – czy gry na jego bazie stworzone będą też z nich korzystały, czy nie?|@baros1234 – pamiętaj, że to nie jest tak, że jeśli za jednordzeniowy procek musisz zapłacić 100 zł, to za dwa rdzenie 200, a za cztery 400. Te ceny są dużo bardziej „abstrakcyjne” pod tym względem. To będzie dokładnie tak samo droga technologia jak Quady kiedy się pojawiły, ale raczej nie bardziej.

  6. A sam silnik pewnie nie wyjdzie zanim nie pojawi się nowa generacja konsol i to jest czynnik hamujący. Spójrzmy prawdzie w oczy – na PC to wszystko już wszystko właściwie jest, choć rzadkie i drogie. Konsole! Nie opóźniajcie!

  7. wiem ,ze jak silnik bedzie stworzony pod wielordzeniowki to gry na UE4 beda korzystaly z wielu rdzeni ale co z reszta gier ktora nie bedzie stworzona na wiele rdzeni?watpie zeby wypuszczali 16 rdzeniowki tylko dlatego ,ze UE4 bedzie mogl z nich korzystac:)

  8. UE3 jest BOSKI! Owszem, grafika przezeń generowana potrafi być 'plastykowa’, nie zmienia to jednak faktu, ze pod względem wydajności oraz wszechstronności nie ma sobie równych.

  9. Unreal Engine 3 jest plastikowy jak lalka Barbie, chodź niektóre efekty wyglądają na nim wręcz cudnie. Ogólnie wolę Cry Engine 2 tudzież Anvil.

  10. Bardziej czekam na przetestowanie nowego id Tech 5 w domowym zaciszu

  11. Eeeeeee jak nie wyjdzie przed 2012 to lipa, przecież wtedy jest koniec świata;/. A jakoś nie chce mi się wierzyć w te procesory tysiącrdzeniowe. Może za kilkadziesiąt lat.

  12. Tysiąc rdzeni? A dlaczego nie milion? Kwadrylion? Gazylion? Dlaczego się ograniczać!? Przecież to takie proste… Ktoś się chyba naoglądał Avatara i Unoptainium śni mu się po nocach. UT4 może sobie obsługiwać dowolne nieznane technologie obróbki grafiki, ale nie wierzę, że producenci hardware’u są w stanie w ciągu dwóch lat pokazać nam w pełni sprawny stu rdzeniowy procesor, który nie będzie wielkości przeciętnego komputerowego zasilacza. I nawet nie wspominam o mocy potrzebnej do jego zasilenia…

  13. Oni chcą go w 2012 skończyć, Cry Engine 3 wyjdzie w tym roku i do 2013 będzie rządził, ale…..jak już wyjdzie Unreal Engine 4 to pewnie wiele gier będzie się na nim opierał, tak jak to się ma w przypadku trójki ;]

  14. dobrze jest jak jest – chłopaki mogą czekać, bo narazie tylko ME i ME2 pokazały na co stać UE3.

  15. Nie wiem po co to ulepszać. Bo to tylko daje ładniejszą grafikę i efekty. Po za tym rozgrywka polega w każdej grze na tym samym.

  16. @dantE|Choćby dlatego że znamienita większość społeczeństwa, uważa grafike w grze za element przodujący , jeżeli nie ma dobrej grafiki gra jest do du** nawet jeśli resztą stała by na wzorowym poziomie. Ja sam nigdy nie przywiązywałem jakiejś ogromniej wagi do grafiki, głównie dlatego że nie stać mnie na to, ale mimo wszystko fajnie jest popatrzeć na naprawde dobrze wyglądającą gre.

  17. Tja, U3 engine jest naprawdę świetny. Strach pomyśleć jak będzie wyglądać U4 engine.

  18. No nieźle:D. Pozostaje czekać…

  19. remigiusz764 23 lutego 2010 o 13:40

    Ja tam i tak wolę CryEngine od Crytek’a.

  20. wszystkie gry tworzone pod UE 3 są pod względem graficznym takie … sztuczne … za grosz w nich realizmu … choć nie można zaprzeczać efektowność wyświetlanych przez niego obrazów IMO bije na głowę CryEngine i inne bardziej „realne” silniki

  21. Widzę, że większość panów się tutaj wogóle nie zna na temacie engine’ów graficznych 😀 . Tym panom, którzy mówią o plastikowym wyglądzie tekstur, to mówię, że to bardziej zależy od autorów, którzy stworzą te tekstury i potem je złożą w sensowny shader, albo może zależeć od rozdzielczości tekstur (256×256, czy 512×512 nie będzie wyglądać tak dobrze jak 1024×1024 czy 2048×2048).Tym panom, którzy mówią, że UE3 jest dobry też muszę powiedzieć, że nie mają racji. Engine jest raczej słaby, ale…

  22. … ale odnosi sukces ze względu na łatwość obsługi (w wielu przypadkach nie musisz grzebać w kodzie, żeby stworzyć średnio skomplikowany projekt, łatwo tworzy się poziomy, shadery i programuje wydarzenia dziejące się na ekranie). Sam engine jest słaby, ponieważ nie wspiera wielu efektów, które 80% innych engine’ów już posiada. Chociażby fakt iż UE3 nadal w większości przypadków używa statycznego oświetlenia (!!!). Ten wielki i wspaniały lightmass, którym się chwalą działa tylko na statycznym oświetleniu

  23. nie znajdziecie też pożądnego efectu light scattering(snopy światła przelatujące przez korony z drzew itp, itd.). Wszelkie snopy światła na UE3, to po prostu modele stożków z nałożonym odpowiednim materiałem. Są one totalnie statyczne i muszą być ustawiane wewnątrz poziomu ręcznie przez Environment Artist’ów.

  24. i 3 megawaty na starcie 😉

  25. Zapowiada się dobrze

  26. UE4 to pewnie już będzie w czwartym wymiarze 😛 .

  27. @Xardas80: …

  28. Engine UT3 się nie patrząc starzeje…coraz więcej silników zaczyna go przewyższać…czekam na Wiedźmina 2 na autorskim engine CDP 😀 Będzie on vs CryEngine 3 😀

  29. @Xardas80 to będzie w siudmym wymiarze a nie w czwartym ;P

Dodaj komentarz