Unreal Engine 4: Pierwsze konkretne informacje i screeny! To będzie przyszłość grania?

Dziennikarze serwisu Wired mieli okazję wziąć udział w demonstracji Unreal Engine 4, w której uczestniczyli także m.in. przedstawiciele Microsoftu, Sony i Nvidii. Obiecywano im, że zobaczą przyszłość branży gier. I – jak twierdzi redakcja Wired – słowa dotrzymano.
Epic Games swoje najnowsze dziecko pokazało na przykładzie opracowanego specjalnie z myślą o tym pokazie dema technologicznego (które wkrótce zapewne trafi do sieci). Zostało ono opracowane w trzy miesiące przez 14 inżynierów Epic Games.
Demo składało się z dwóch elementów. Pierwszym był nieinteraktywny przerywnik filmowy, na którym zebrani widzieli opancerzonego demonicznego rycerza siedzącego nieruchomo na swoim tronie w zrujnowanej twierdzy górskiej. Po chwili wstał, a wokół niego zaczęła płynąć lawa, zaś płomienie pochłonęły cały widoczny świat. W powietrze wzbijały się słupy dymu i żar ognia. Rycerz stał, a od jego zbroi odbijały się iskry, które zawirowały w powietrzu i zniknęły w popiele. Następnie bohater podniósł ogromny młot, który świecił się wewnętrznym ogniem, po czym zaczął schodzić w dół pustym korytarzem słysząc grzmoty dochodzące z wnętrza góry, a w tym czasie z sufitu zaczęły spadać fragmenty muru – to zasługa wulkanu gotowego wybuchnąć. Rycerz wyszedł z jaskini, a oczom zebranym w oddali ukazały się ośnieżone szczyty górskie. Za nim wulkan wydobywał z siebie czarny dym, podczas gdy płomienie mieszały się z płatkami śniegu.
Druga część dema była już grywalna. Przedstawiciel Epic Games przejął kontrolę nad postacią i w perspektywie pierwszoosobowej przemierzał kiepsko oświetlone pomieszczenie, rozjaśniając sobie drogę latarką. I tu ciekawostka: gdy skierował strumień światła w danym kierunku, zobaczył tysiące wirujących w powietrzu cząsteczek kurzu, które nie były widoczne do czasu ich oświetlenia. Kolejny pokój wypełniony był unoszącymi się w powietrzu globusami. Bohater rzucił emanującą światłem kulę na podłogę – ta potoczyła się, a jej promienie ciągle drgały i zmieniały kierunek padania, oświetlając kolejne części pomieszczenia i inne lewitujące globusy swego rodzaju efektem stroboskopowym (więcej o nim – TUTAJ). Obecne konsole i silniki nie są w stanie czegoś takiego symulować.
Do tej pory dynamiczne oświetlenie oparte było na skryptach – a więc moment, w którym np. świeca miała się zapalić był ściśle określony i zależny od wydarzeń w grze. Dlatego bardzo częsta mieliśmy do czynienia z sytuacją, w której po zniszczeniu jakiegoś budynku rzucane na przeciwległą ścianę światło pozostawało takie same – łącznie z cieniami (choć nie miało co już ich rzucać). Teraz to się zmieni – oświetlenie generowane będzie w czasie rzeczywistym, odbijać się będzie od każdej powierzchni, mieć różne natężenie a także kolor.
Opisane wyżej demo działało w czasie rzeczywistym z poziomu edytora Unreal Engine 4. Z kolei PC, na którym prezentacja została przeprowadzona, posiadał jednego GeForce’a GTX 680. Pamiętajmy jednak, że do premiery pierwszej gry opartej na Unreal Engine 4 pozostał co najmniej rok (jeśli nie więcej) – do tego czasu cena tej klasy kart spadnie.
Unreal Engine 4 to jednak nie tylko bajery graficzne. Silnik uprości też proces tworzenia gier. Przedstawiciele Epic Games twierdzą, że to, co do tej pory zajmowało dwa lata będzie można stworzyć w rok, nie angażując do tego bardzo dużego zespołu.
Do tej pory programista wprowadzając zmiany – np. w oświetleniu – musiał najpierw je skompilować i dopiero mógł zobaczyć efekt swoich prac. Korzystając z Unreal Engine 4 developer będzie mógł teraz sprawdzać, jak wyglądają dodane zmiany w czasie rzeczywistym.
Innym elementem usprawniającym proces developingu jest Kismet 2 – narzędzie, dzięki któremu nawet programistyczny laik (np. grafik) będzie mógł „kazać” danej postaci lub obiektowi zachować się w określony sposób. Poprzednia wersja przyniosła interfejs graficzny, a w tej dojdą nowe opcje i przyciski, które pozwolą kontrolować niemal każdy aspekt zachowania bohatera lub przedmiotu.
Cliff Bleszinski z Epic Games stwierdził, że to na jego studiu leży odpowiedzialność przeniesienia branży w następną generację. Jak mówi:
Na naszej ekipie i naszym studiu ciąży wielka odpowiedzialność, by przenieść branżę do następnej generacji. Zależy to zwłaszcza od Tima Sweeney’a, by zmotywować Sony i Microsoft. […]. To musi być ogromny skok technologiczny. Materiał generowany w czasie rzeczywistym przez ich konsole muszą zbliżyć się do jakości znanej z Avatara. Chcę tego ja i gracze – nawet jeśli nie wiedzą jeszcze, że tego chcą.
Wired przywiozło z prezentacji Unreal Engine 4 także kilka pierwszych screenów z pokazanego dema technologicznego. Znajdziecie je oczywiście w naszej GALERII. Silnik powinien zostać pokazany publicznie w trakcie zbliżających się targów E3.
Czytaj dalej
-
Międzyplatformowe mody do Wiedźmina 3 muszą poczekać. CD Projekt poinformował o przesunięciu...
-
Nowy tydzień, nowe darmowe gry w Epic Games Store. Tym...
-
Hades 2 kolejnym kandydatem do gry roku. Dzieło Supergiant Games...
-
Reżyser remake’u Final Fantasy 7 kontrowersyjnie o Game-Key Cardach do Switcha...
67 odpowiedzi do “Unreal Engine 4: Pierwsze konkretne informacje i screeny! To będzie przyszłość grania?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W trakcie tegorocznego Game Developers Conference Epic Games prezentował za zamkniętymi drzwiami najnowszą, czwartą generację silnika Unreal Engine. Dość nieoczekiwanie relacje z pokazu wraz z pierwszymi screenami opublikował serwis Wired.
oż ty w dupę, już się nie mogę doczekać 🙂
bez jaj, że oświetlenie dynamiczne nie skryptowane to taka nowość.
Szczerze, to myślałem, że opadnie mi szczena, a oczy będę zbierał ze ściany w budynku 2 kilometry dalej. Jakoś nic takiego się nie stało… Nie powiem, wygląda ładnie i w ogóle, ale mógłbym wymienić kilka gier z obecnej generacji, które wyglądają równie ładnie, jak tutaj. Pozostaje mieć nadzieję, że to tylko screeny takie są, a jak demko pojawi się w sieci to spowoduje faktyczny opad szczeny.
No, zapowiada się rewolucja. A to podglądanie bez kompilacji? Łał, naprawdę Epic wprowadzi nową jakość.
Dopiero po pokazaniu filmiku będzie można ocenić jak to naprawdę wygląda. Podrasowane screen’y nie robią na mnie większego wrażenia..
Trochę więcej detali i to będzie miazga o_O . Już teraz nią jest, ale wyobraźcie sobie końcówkę przyszłej generacji, niesamowite.
inna sprawa też w jakiej to rozdzielczości puścili i ile średnio klatek wyciągali. Bo skoro tu gadają o konsolach to pewnie maja namyślli tylko HD i 30 FPS-ów
Wyglad nie powala, ale mnie taka grafika wystarczy.
@kaczmwoj1994- to też żadna nowość
W końcu, będziemy mieli super światy do eksplorowania 🙂
aleksdraven|Sarkazm, mój panie.
Oby za grafiką poszła inteligencja i fabuła następnych gier 😉 A pomyśleć że jeszcze niedawno jarałem się grafiką w half-life 2. (aczkolwiek pływanie w kanałach w tej grze nigdy mi się nie znudzi ;p)
Wow. Czyli będę nowe konsole. Czyli albo inwestować będę musiał w konsolę, albo w PCta. Ale wygląda prześwietnie. Chcę zobaczyć oba te dema.
Wygląda świetnie, chociaż dużo nowości nie wprowadzili (prócz baardzoo dynamicznego oświetlenia),|to reszta jest rozwinięciem poprzedniego silnika + parę usprawnień.
„Chcę tego ja i gracze – nawet jeśli nie wiedzą jeszcze, że tego chcą.” heh nie będę ściemniał mam spore oczekiwania ale panowie są tego widzę świadomi. Mam nadzieję że demko mnie powali.
Może nie reprezentuje stanowiska graczy dla których grafika nie jest tak bardzo istotna ale nowa technologia pochłonęła mnie w chwili gdy o niej usłyszałem. I choćby miała minąć dekada, gdy nadrobię z pecetem godnym tych „fajerwerków” ale zobaczę to na swoim monitorze w pełni detali i rozdzielczości ;]
Kurcza ludzie z Grafiką zmienia się grywalność, np: jeśli w nowej generacji Konsol trawa będzie generowana do np: 500m to snajperzy w Ghillie będą w Raju. Im więcej detali tym człowiek będzie miał się gdzie schować.
@burakgalazka w tym szaleństwie jest metoda xD
Fajne ale co z grafy jak gry do du..y, chociaż teraz razem z grfiką i rozgrywka niezle wypada . Już teraz grafika w grach prezenuje sie bosko B3 abo NFS
Nie do końca rozumiem. Red Engine jest tak zaawansowany, że pewnie 95% osób na PC nie było go w stanie odpalić na ultra, a zdecydowana większość nawet na wysokich. Więc UE4 na PC będzie przez najbliższe 3-4lata raczej ciekawostką, niż prawdziwym przełomem.
Na screenach jest ok, może filmik zrobi większe wrażenie. Nie jest też dobrze jak twórcy upajają się możliwościami silnika bo wtedy tylko na grafice się skupiają, a w tworzeniu gier, jak we wszystkim, potrzebna jest równowaga.|”Do tej pory dynamiczne oświetlenie oparte było na skryptach” – A latarki w Doomie 3 i HL2:EP2 to co?
@Enough – Z tego co widziałem to Red Engine wydajnością nie grzeszy, w przeciwieństwie do UE.
Szczerze? Jeśli CryEngine 4 nie wyjdzie szybko to UE 4 będzie królem grafiki i korona spadnie z Cryteku.
uneral torurnament – wideorecenzja|Screeny wyglądają jak z bardzo dobrego trailera 😛 .
Pełen podziw dla ekipy. |Stworzyć coś tak zaawansowanego… |Miliony (miliardy?) linii kodu, tysiące nieprzespanych nocy… by stworzyć niematerialną „drobnostkę”…|@Enough|Nie rozśmieszaj mnie. |On jest po prostu słabo zoptymalizowany, skoro potrzeba SLI z dwóch 680 żeby go w miarę płynnie odpalić. |UE4 potrzebuje tylko jednego. A dev. mają jeszcze czas na optymalizację. |Równie dobrze może to być lekko podkręcony 670. |A AMD i nVidia wkroczyły na ścieżkę wojny cenowej, więc zapewne, na debiucie UE4
starczy karta za 1000zł.
Idtech 6 z Vokselami i UE5 z vokselami to będzie przełom.
„zaczął schodzić w dół…” to można schodzić w górę? Błagam, poprawcie to.
@Enough- kwestia optymalizacji|@tomsto100- epic games „zaprzedało” duszę Nvidi wiec co się dziwisz ze działa an jednym Keplerze. Po drugie mieli sporo czasu an optymalizacje kodu pod tą kartę.
@tomsto100- a na koniec i tak Unlimited Details pozamiata
@aleksdraven „Unlimited Details” o czym mowa, bo mnie zainteresowałeś?
Nowy silnik ? Przyszłością gier ? Olaboga, dobrze że nie przeszłością…
@aleksdraven i @Prometheus – tylko voxele się rządzą własnymi prawami. Czy takie efekty jak np:SSS czy fizyka i kolizje mogą działać poprawnie w przypadku voxeli !? Oraz czy przejścia kolejnych poziomów voxeli nie będą zbyt widoczne, czyli nie będzie widoczny efekt „falowania”.
@aleksdraven o ile doczeka się kiedykolwiek wersji finalnej. Może skończyć jak projekt offset. |A co do newsa, przypominam, że UE3 też był niesamowitą rewolucją. A pierwsze pokazy wyglądają dziś blado przy dzisiejszych pokazach UE3.
@aleksdraven|A miało wybór?|Bez wsparcia producenta kart graficznych, stworzenie takiej technologii byłoby wręcz niemożliwe. |Kto by im dostarczał sample, oraz poufne informacje o rozwoju firmy?|A zresztą – silnik robiony był pod GK104 i 2GB ram’u.|Więc, 670, lekko podkręcony zapewni taką samą wydajność
proste narzędzie do tworzenia gier na nowym silniku zapewne wymusi większą kasę za korzystanie z silnika a co za tym idzie cena gier UP. czekam na filmik bo słowa tego nie opiszą.
„Na naszej ekipie i naszym studiu ciąży wielka odpowiedzialność, by przenieść branżę do następnej generacji” – w sumie się zgodzę z Epic – to w końcu oni pociągnęli obecną generacje konsol do przodu. Dziś chyba nie będzie błędem jeśli napiszę że co druga gra oparta jest na UnrealEngine. Tak więc ich obowiązkiem jest nakreślić ramy nowej generacji. Ciekawa będzie konfrontacja z CryEngine, który dla mnie osobiście prezentuje się lepiej. Oba silniki wymiatają i dają nadzieję na nextgen po całości.
@aleksdraven|unlimited detail to ściema, która stoi w miejscu chyba już od dwóch lat ;d – może przesadzam, ale bardzo niewiele.|A Epic to IMO symbol jakości – tak pod względem graficznym jak i optymalizacyjnym.
@aleksdraven|Niestety, ale UD to jedna wielka ściema. 🙂 Nie ma możliwości, żeby przechować tak wiele danych dotyczących tak wielkiej ilości „atomów” na współczesnych komputerach.
„Pierwsze konkretne informacje i screeny”? NICZEGO się z tego newsa nie dowiedzieliśmy. Że to grafika na następną generację? Że oświetlenie jest generowane w inny sposób niż dotychczas? Przecież to wszystko było powiedziane i przedstawione w poprzednim filmiku z UE4!|No chyba, że przez „konkretne informacje” macie na myśli streszczenie sprawozdania przedstawicieli innego serwisu, opowiadających co przedstawiono na nowym filmiku…
Po samym obrazku myślałem że to news o Diablo III. 😛
@paintball_X nie było żadnego poprzedniego filmiku z UE4 pomyliło ci się z UE 3.75
Unlimited Detail – zrył mi beret
@Zygomir Epic to symbol jakoś i optymalizacji jeżeli sami robią grę na własnym silniku. Jeżeli gra jest robiona przez inne studio to już nie jest tak pięknie, słaba optymalizacja i efekty nawet po tych 6 latach od premiery EU3 część twórców nie potrafi z niego korzystać. Lepiej niech powiedzą czy za pomocą tego silnika będzie można tworzyć bardzo duże lokacje pełne szczegółów jak na silnkiu z ARMA czy xRay(stalker) czy może lokacje będą jeszcze mniejsze niż są obecnie.
Wszystko fajnie tylko, że trzeba czekać do E3, bo te screeny w sumie nic nie pokazują. Mam nadzieję, że wypuszczą filmik, który szczegółowo pokażę nam możliwości silnika. Oby zerwał czapki z głów, liczę na to.
@Wcogram:|bez przesady, było wiele produkcji opartych na UE3, które wcale nie zaniżały standardów wyznaczanych przez Epic. Wiadomym jest, że przy tak często wykorzystywanym silniku będą się zdarzać gry różne i różniste. Pewnie – zdarzały się gnioty, które wręcz stanowiły antytezę świetnego narzędzia jakim był UE3, ale z drugiej strony była też cała mnogość „perełek” 🙂
Dali nam rok na uzbieranie funduszy na nowy sprzęt 🙂
jak na razie o ta karta kosztuje ponad 2 k… odpowiednik Radeona dużo mocniejszy tańszy ale też ponad 2k…
No ok, ale ja tam wstrzymam się z werdyktem do czasu uakzania pierwszego gameplayu w HD.