rek
19.12.2014
Często komentowane 20 Komentarze

Unreal Engine 4 ulubionym silnikiem twórców bijatyk ? najpierw Tekken 7, teraz Street Fighter V

Kiedy po raz pierwszy zobaczyliśmy nowego Tekkena, ogłoszono, że gra powstaje na nowym dla serii silniku – Unreal Engine 4. Potem pokazano trailer i gameplay z nowego Street Fightera i wiele osób zauważyło, że gra Capcomu też wygląda jakby tworzono ją na UE4. Teraz to potwierdzono.

Steet Fighter V działać będzie na Unreal Engine 4. To już wiemy – ciekawostką jest jednak fakt, że w tworzeniu gry pomagają przedstawiciele Epic Games, między innymi japońskiego oddziału, ale też „centrali”. Twórcy chcą ponoć wycisnąć z silnika jak najwięcej.

20 odpowiedzi do “Unreal Engine 4 ulubionym silnikiem twórców bijatyk ? najpierw Tekken 7, teraz Street Fighter V”

  1. Pomińmy Mortal Kombat X, Guilty Gear Xrd i Injustice 2.

  2. Wyjaśni mi ktoś po cholerę sięgają po nowe silniki graficzne jak i tak te wszystkie bijatyki są graficznie upośledzone? Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że im nowszy silnik tym łatwiej zrobić grę. Ale optymalizacja będzie spieprzona. Norma.

  3. „wszystkie bijatyki są graficznie upośledzone?” Nie rozśmieszaj mnie nawet…

  4. Jeśli spieprzą optymalizację w SF5, fani pożrą ich żywcem. Bijatyki są gatunkiem niezwykle czułym w kwestii wydajności, optymalizacji i projektu graficznego – wszystkie te cechy przekładają się bezpośrednio na jakość samej rozgrywki. Spieprzysz jedno – do widzenia.

  5. Xrd powinien być dowodem, że dobrze wykorzystany UE4 swoje robi. To, że generyczny Batman na nim chodzi nic nie znaczy. a SFV na ten moment wygląda pięknie.

  6. @zoldator Podaj mi proszę jaka bijatyka wydana w ostatnich latach niszczyła grafiką? SFV wygląda pięknie? Te paskudne rozmazane tekstury? Na Ps3 i Xbox 360 rozumiem, ale wydawanie tego na Ps4/XboxOne/PC to śmiech na sali. Zaznaczam że dla mnie grafika nie jest wyznacznikiem jakości gry, co nie zmienia faktu że bijatyki mają słabą grafikę. Wiąże się to zapewne z tym, że wydawane są głównie na konsole, a ostatnie generacje są graficznie na 3+

  7. PS. Fabuły w bijatykach nie ma, Rozległego świata i pełnej swobody też nie. Więc gameplay musi być na bardzo wysokim poziomie żeby zachęcić do grania. Dobra grafika powinna być na drugim miejscu zaraz po mechanice rozgrywki.

  8. @jezzaile – Bardzo świeży przykład: Guilty Gear Xrd. Inny przykład: Skullgirls. KoF XIII. Killer Instinct. Mortal Kombat też ładnie wygląda. MvC3 ma niezłe cienie i efekty. Kurde, nawet cholerny 3rd Strike niszczy sprite’ami. Nie widzę problemu.

  9. Eee, po czym tak można poznać, że gra jest robiona na UE 4?

  10. @jezzaile|Xrd, również działający na UE4, wydany w tym miesiącu. X2 wciąż wygląda pięknie, a ta gra wyszła na PSX. Tekkeny są piękne. Sprite’y w KoF XIII to dzieło sztuki. Nie wspominając nawet o Killer Intinct, gdzie każde combo to mała eksplozja atomowa.

  11. Do diabła, nienawidzę MK9 i Injustice i myślę, że designy w tych grach to najbardziej leniwe, sztampowe rzeczy w historii, ale nie mogę powiedzieć, że nie są ładne. SFV jest piękny, a te „paskudne rozmazane tekstury” tylko mu tego piękna dodają.

  12. I to mają być przykłady świetnej grafiki która uzasadnia używanie najnowszych silników graficznych?

  13. Tak. Xrd to najlepsze wykorzystanie UE4 na ten moment i prawdopodobnie zostanie na jednej z czołowych pozycji w tej kategorii do czasu UE5. A KI to czyste piękno w ruchu.

  14. Hatred uwielbia unreal engine 4 ale unreal engine 4 nie lubi hatred:)

  15. @jezzaile|Co do tego, że bijatyki nie mają fabuły. Zagraj w Blazblue. Najlepszy przykład, że bijatyki też mogą mieć dobrą fabułę.

  16. Ja bym tam chciał powrót Fatal Fury…

  17. „wiele osób zauważyło, że gra Capcomu też wygląda jakby tworzono ją na UE4” – jeśli chodzi o mnie, to po obejrzeniu pierwszych materiałów odebrałem SF V jako nakładka DLC do USF IV. Aż nie chce się wierzyć, że to jest UE4.

  18. To w końcu będzie ten tekken 7 na PC ? ;p

  19. @jezzaile|Przecież brak rozległego świata i pełnej swobody to jeszcze lepszy powód, żeby grafika była świetna. Tak samo jest z Fifą czy samochodówkami – dzięki małej liczbie elementów zarzynających sprzęt twórcy mogą pozwolić sobie na więcej next-genowości przy dość niskich wymaganiach.

  20. Taaa UE4…przecież to wygląda identycznie jak SF4 który lata na MT Framework -.-

Dodaj komentarz