Unreal Engine: Kto wygrał E3 2012? Zdaniem Epic Games…

Kto "wygrał" E3 2012? Na oficjalnym blogu technologii Unreal Engine pojawił się wpis, który dowodzi, że zwycięzcą był silnik graficzny studia Epic Games. Na targach w Los Angeles pokazano nie tylko nową wersję UE, ale i 25 tytułów, które korzystają z obecnej generacji tej technologii.
To rzeczywiście robi wrażenie. Według Epic Games aż 25 tytułów pokazywanych na targach korzysta z Unreal Engine 3 w jego podstawowej, lub mobilnej wersji.
Pełna lista przedstawia się następująco:
Pod TYM ADRESEM znajdziecie zestaw zwiastunów przedstawiających wszystkie te produkcje w akcji. My zaś zastanawiamy się, czy nie jesteście czasem trochę „przejedzeni” UE3. Kiedyś fakt korzystania z tej technologii był ewidentną zaletą gry. A teraz?
Czytaj dalej
14 odpowiedzi do “Unreal Engine: Kto wygrał E3 2012? Zdaniem Epic Games…”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kto „wygrał” E3 2012? Na oficjalnym blogu technologii Unreal Engine pojawił się wpis, który dowodzi, że zwycięzcą był silnik graficzny studia Epic Games. Na targach w Los Angeles pokazano nie tylko nową wersję UE, ale i 25 tytułów, które korzystają z obecnej generacji tej technologii.
przynajmniej działa na praktycznie każdym kompie. To jest według mnie największa jego zaleta, a przy tym nadal da się z niego wyciągnąć w miarę spoko grafę.
„My zaś zastanawiamy się, czy nie jesteście czasem trochę „przejedzeni” UE3. Kiedyś fakt korzystania z tej technologii był ewidentną zaletą gry. A teraz?” <- too mainstream!
@Cremo: w miarę spoko? Ja uważam Arkham City za jedną z najładniejszych gier ever. Kurde, 1313 i Dishonored hulają na UE3? Damn, to fajnie, ten silnik jest świetnie zoptymalizowany!
Widziałem pokazówkę tego silnika i nie wiem, czym się podniecają. Frostbite 2 kopie mu dupsko – może zmienię zdanie gdy pokażą coś więcej niż breję w małym HD. 😛
UE3 jest (w obecnej formie) cholernie potężnym narzędziem i nie wiem do czego pije Hut. Wystarczy porównać nadchodzące gry Hawken i MechWarrior Online. Pierwszy tytuł działa na UE3 i wygląda znacznie lepiej od wykorzystującego najnowszy Cry Engine 3 konkurenta. Tyle w temacie przestarzałości technologii Epic Games 🙂
Statyczne lightmapy w niskich rozdzielczościach w U3 już trącą mychą, podobnie ograniczenie jedno dynamiczne źródło światła i cieni na scenę. No i te cienie z oświetlenia globalnego na dynamicznych obiektach, które przenikają przez wszystko. Tak, w ostatnim Batmanie już dawał się ostro we znaki.
Korzystanie z tej technologi rzadko kiedy był zaletą. Tzn na plus należało zaliczyć wymagania, ale sama grafika w sporej części była plastikowa i nienaturalna. Zgodzę się, że nie wszystkie produkcje, ale spora ich część. Czy takie Spec Ops, DMC, Gearsy i inne zrobiły jakieś specjalnie wrażenie graficzne? Nie, przynajmniej nie mnie|@Aargh: tylko co? Efekty cząsteczkowe, oświetlenie itd to elementy grafiki. Fizyki też na pewno nie pokazywano. Wiec co miała na celu ta prezentacja?
@skoczny to że „grafika w sporej części była plastikowa i nienaturalna” to wina tylko i wyłącznie developerów danej produkcji, dokładnie grafików, wykonania modeli i teksturowania nie samego silnika który napędza daną produkcję.
@Sphinxyro: w sporej części masz rację, bo nie wszystkie gry ją miały. Jednak biorąc prezentację Unreal Engine 4 przez Epic również to widać. Więc co? Epic też ma słabych grafików? Poza tym ta plastikowość zawsze wyglądała tak samo i zgaduję, że jest to zapewne jakaś naleciałość po Unreal Tournament 3
@skoczny Fizykę pokazali jedynie spadających głazów. Ale ta głazu już nie blokowały lawy płynącej w kanałach na podłodze, przy takiej technologi powinni pokazać, patrzcie głaz spadł, zatkał kanał lawa rozlewa się na boki i zastyga etc. etc. Siła silnika Ue3 i teraz U4 to jego multiplatforma oraz edytor. Praktycznie 80% gier wydawanych na EU3 miało te same efekty, ognia, wybuchów, dymu, światła, tekstury, woda, itd. Wszystko było gotowe przez Epic i deweloperzy nie tracili na to czasu.
@Wcogram: czyli wbrew temu co pisze Aargh fizyki też nie pokazywali (i o to mi chodziło).|Co do efektów w większości gier, zgadzam się. Ale czy to powód do chwalenia, że zrobiliśmy coś i innym się nie chce, więc korzystają z naszej pracy? Nie dość, że sam engine jest multiplatformowy i dość prosty w obsłudze (w porównaniu z innymi), to jeszcze im się nie chciało korzystać z potęgi engine’u, którą niewątpliwie posiada. To nie jest dobre.
@Aargh oświeć mnie proszę – co zatem ma pokazywać pokazówka silnika? Fabułę?
@Aargh bo już hen dawno temu Croteam wiedział, jak robić pokazówki silnika (i gry przy okazji).