Użytkownicy PlayStation Network tracą dostęp do posiadanych cyfrowych licencji

Na samym początku warto zauważyć, że tytułowy problem dotyczy jedynie garstki użytkowników i, wedle ich doniesień, występuje przeważnie po podjęciu decyzji o przeprowadzeniu procesu przywrócenia licencji zaproponowanego przez konsolę. W wyniku błędu znaczna część zakupionych gier i dodatków stanie się niemożliwa do pobrania lub uruchomienia, a zamiast tego zostanie wyświetlony komunikat informujący o potrzebie wykupienia licencji – co również jest niemożliwe, jako że pozostaje ona przypisana do konta.
Licencji brak
O problemie wiadomo już od kilku dni, jednak do szerszej publiczności przebił się on stosunkowo niedawno za sprawą posta umieszczonego w serwisie Reddit przez użytkownika znanego jako dSuds2342.

Wedle zawartych w nim informacji pierwsze doniesienia o problemach z rozpoznawaniem licencji pochodzą jeszcze sprzed kilku miesięcy. W jaki dokładnie sposób objawia się rzeczony błąd? Wszelkie dokonane przez nas za pośrednictwem PlayStation Store transakcje będą prezentowały się poprawnie, jednakże zakładka z posiadanymi grami dostępna za pośrednictwem biblioteki będzie wyświetlała jedynie produkty, które zostały przypisane do konta już po wystąpieniu problemu. Co więcej, znajdujące się obecnie na dysku konsoli tytuły będą niemożliwe do uruchomienia i opatrzone ikonką kłódki. Próba włączenia takiej gry poskutkuje wyświetleniem komunikatu z prośbą o jej zakup – co, jak zostało już wspomniane, jest niemożliwe, jako że teoretycznie została ona już przypisana do konta w przeszłości.
Jak przekazał dSuds2342, w jego przypadku problem z licencjami nastąpił w wyniku przeprowadzenia procesu przywracania licencji, który został zaproponowany przez konsolę jako sposób na rozwiązanie błędu CE-117773-6 wyświetlonego podczas rozgrywki w Helldivers 2.
Użytkownicy Reddita przeprowadzili drobne dochodzenie, a w jego toku okazało się, że na ten moment znikające licencje napsuły krwi około 50 osobom, jednakże grono to z pewnością jest większe, jako że spora część poszkodowanych prawdopodobnie nie zgłosiła tego faktu. Co ciekawe, samo Sony podobno jest świadome istnienia problemu i pracuje nad jego rozwiązaniem, jednakże korporacja nadal nie wystosowała oficjalnego oświadczenia w tej sprawie, a jej dział wsparcia nie należy do najbardziej pomocnych.
Jeśli chcecie upewnić się, że nie padliście ofiarą błędu, warto porównać swoją historię transakcji dokonanych za pośrednictwem PlayStation Store z grami widocznymi w cyfrowej bibliotece dostępnej na konsoli lub za pośrednictwem strony internetowej. Wspomniany już dSuds2342 przygotował obszerne porównanie tych elementów, które ukazuje efekt wystąpienia błędu w akcji, a zapoznać się z nim możecie w tym miejscu.
Czytaj dalej
6 odpowiedzi do “Użytkownicy PlayStation Network tracą dostęp do posiadanych cyfrowych licencji”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Może jednak warto pozostać przy fizycznych kopiach gier.
A fizyczne kopie nie ruszą bez 150gb updejta, który sprawia że gra w ogóle rusza. I oczywiście sama gra wymaga ciągłego połączenia internetowego, nawet na singlu. Po czym myk, serwer wyłączają i gra umiera na zawsze, bo nie ma możliwości hostowania samemu. Nie mają twojej gry, I co im zrobisz.
Zgodnie z bazą danych doesitplay większość gier single player na PS5 nie wymaga pobierania plików ani połączenia z internetem aby móc je ukończyć. Jednakże, niestety wydawcy coraz częściej sięgają po tego typu metody.
Napisałem email do was w temacie, pod koniec zeszłego roku, bo dokładnie ten sam problem miałem z kontem PS. Teraz się zainteresowaliście? Mi niestety nikt nawet na email nie odpisał. Dzięki.
TO bardzo nie dobrze.
Najlepsze to jest ich sztuczne ograniczenie ilości plików na dysku wirtualnym dla gier z PS4, mam nadzieje ze to w końcu zniosą.