Valve: „Nie boimy się dłużej Half-Life’a”. Twórcy Alyx chcieliby stworzyć kolejną grę z serii
Fani na pewno nie mieliby nic przeciwko.
Wydany w marcu Half-Life: Alyx udowodnił trzy rzeczy – na VR jest miejsce na produkcje AAA, fani wciąż chcą kolejnych Half-Life'ów, a Valve nadal umie robić gry. Nic więc dziwnego, że po sukcesie tytułu (tak krytycznym, jak i komercyjnym) pojawiły się głosy zachęty do pójścia za ciosem i stworzenia kolejnych odsłon serii na innych platformach.
Z opublikowanego wczoraj Half-Life: Alyx – Final Hours, interaktywnej książki o serii Valve autorstwa Geoffa Keighleya (dostępnej na Steamie), wynika, że podobne nastroje panują w samym studiu. Twórcy już wcześniej przyznawali, że legenda poprzednich części bardzo im ciążyła i paraliżowała wszelkie próby rozpoczęcia prac nad pełnoprawną „trójką”. VR-owy projekt pozwolił im jednak uwierzyć we własne siły – jak powiedział Phil Co, projektant poziomów przy Alyx:
Lody zostały przełamane, teraz mamy nadzieję całkowicie je rozbić. Nie boimy się dłużej Half-Life'a.
Developerzy liczą na to, że Valve zdecyduje się stworzyć Half-Life'y na bardziej tradycyjne platformy – nawet jeżeli część z nich nie jest przekonana, czy firma byłaby w stanie udźwignąć tak wielki projekt bez poważnych zmian w strukturze (w tej chwili praca toczy się raczej w małych zespołach, dziesiątki projektów jest rozpoczynanych i porzucanych po czasie etc.).
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.