09.11.2010
Często komentowane 56 Komentarze

Valve: „Nie każda gra musi mieć multi”

Valve: „Nie każda gra musi mieć multi”
Choć granie przez sieć jest niezwykle popularne, są i tacy, którym zależy po prostu na trybie dla pojedynczego gracza. Podobny gust ma chyba Valve – to samo Valve, które stworzyło sieciowe Team Fortress 2 i Left 4 Dead. Przedstawiciel studia stwierdził, że „nie każda gra musi mieć multiplayer”.

Erik JohnsonValve w rozmowie z redakcją serwisu Gamasutra stwierdził, że na rynku jest jeszcze miejsce dla produkcji czysto „singlowych”.

Interesujace jest to, jak wiele projektów powinno być grami dla pojedynczego gracza i jak długo ich produkcja będzie opłacalna. Myślę, że konsumenci chcą znaleźć sposób, aby porozmawiać z innymi osobami o produkcjach, których są fanami, i doświadczać je samodzielnie, ale najlepiej w ten sam sposób [z innymi]” – mówi Johnson.

Nie oznacza to, że każda gra musi mieć multiplayer. W produkcjach dla pojedynczego gracza, które są jedną całością w pudełku i nie ma sposobu aby ktoś inny doświadczył je inaczej, są rzeczy, które klienci chcą, a z których gry nie korzystają– tłumaczy.

Może to na przykład znaczyć, że chcesz wziąć udział w chat’cie [w grze] z innymi osobami, którzy grają właśnie w ten sam fragment gry, co ty. Albo to, że fani mogą zostawiać w trakcie zabawy komentarze, z których każdy może skorzystać” – wyjaśnia.

Nadal uważam, że analizy mówiące, iż każdy produkt musi rywalizować w sferze multi lub MMO są błędne. Jest wiele osób, które chcą doświadczyć gry bez stresu, nie widzę więc by się coś w tej kwestii zmieniało” – dodaje.
§

56 odpowiedzi do “Valve: „Nie każda gra musi mieć multi””

  1. Ale akurat w Portalu przydałoby się multi a przynajmniej co-op.

  2. Single rządzi, od niego zacząłem i przy nim będę siedział. Multi do mnie nie przemawia, te stada kolesi z nerwicą gdy zginą po raz któryś albo nie wyjdzie im jakaś akcja. Wszelkie MMORPG mnie zawsze koszmarnie nudziły, każda taka produkcja po prostu zniechęcała mnie do grania swoim zamuleniem. Single to jakaś historia to cisza i spokój to inteligentna rozgrywka a nie niekończąca głupia młócka. Wymiata Coop na dzielony ekran lub przez neta na 2-4 osoby. Fajnie jest pograć z przyjaciółmi, po wygłupiać się itd

  3. Szkoda, że tak mało jest gier coop żeby przechodzić kampanię z gry. Jest wiele tytułów, które się aż proszą o coop przynajmniej na dwóch. Ahhh pograłbym sobie z kumplem na dwóch np. COD 1&2 albo MOH:AA przejść kampanie

  4. Jeśli chodzi o gry RPG multi nie ma dla mnie żadnego znaczenia a gry MMORPG zawsze nudzą mi się po 1-2 tygodniach grania. Inaczej dla mnie jest w przypadku FPSów. Gdyby w dzisiejszych czasach wyszedł taki CoD albo MoH bez multi to po prostu bym go nie kupił. FPSy w dzisiejszych czasach mają coraz krótszą kampanie single więc jeżeli decyduje się na kupno jakiegoś FPSa to patrzę głównie na multi a single jest dla mnie miłym dodatkiem. Np. singla w BC2 przeszedłem szybko a w multi gram (od premiery) do dziś.

  5. Multi jest dla mnie ważny np w fpsach. Nie chce mi się np po raz drugi przechodzić half life’a czy Necrovsion.W przeciwieństwie do portala, gra jest krótka, nie ma multi, a przechodzę ją już 30 raz XD

  6. Dobre multi zawsze cieszy…

Dodaj komentarz