22.01.2011
10 Komentarze

Vivid Games: Polskie studio, które współpracuje z twórcą Sensible Soccera!

Vivid Games: Polskie studio, które współpracuje z twórcą Sensible Soccera!
Z cyklu "polskie studia, które odniosły sukces, a o których mało kto cokolwiek wie" - przedstawiamy Vivid Games. To ekipa, której produkcje grane są na całym świecie, kiedy jednak mowa o polskich developerach odnoszących sukcesy, ta nazwa pojawia się rzadko. Czas to zmienić!

Rozmawiamy z Remigiuszem Kościelnym, szefem Vivid Games, który wyjaśnia nam, czym zajmuje się jego firma, jakie ma plany i jak doszło do współpracy z Jonem Hare, twórcą m.in. Mega-Lo-ManiiSensible Soccer.

cdaction.pl: Vivid Games to firma, o której rzadko mówi się w kontekście „polskich developerów osiągających sukcesy”, ale taki opis jak najbardziej do was pasuje, proszę się trochę pochwalić…

Remigiusz Kościelny: Witam serdecznie, nazywam się Remigiusz Kościelny i jestem prezesem firmy Vivid Games. Cóż, muszę się z zgodzić – przez ostatnich kilka lat udało nam się zbudować światowej klasy developera gier na konsole przenośnie i telefony komórkowe z siedzibą właśnie w Polsce. Zdobyliśmy uznanie w branży nie bez powodu – dostarczamy najwyższej jakości gry, których na koncie mamy już ponad 150, a wśród nich m.in. marki takie jak: MotoGP, NCIS, Paperboy, The Dog, Deal or no Deal, Speedway, Ski Jumping, Samurai Puzzle Battle oraz wiele innych. Myślę, iż powodem dla którego rzadko jeszcze mówi się o nas w Polsce jest fakt, iż nie pracujemy jeszcze na konsolach, ani na PC – o których jest w naszym kraju najgłośniej, a wiele sukcesów naszej i podobnych firm z Polski przechodzi w dużej mierze bez większego echa w naszym kraju.

Gdyby z gier już wydanych wybrać jakąś wizytówkę waszego studia, jaka by to była?

Dobre pytanie – pomimo, iż na koncie mamy tak wiele projektów i pomimo tego, iż nasza średnia ocen z ostatnich lat to 80%, mój perfekcjonizm każe powiedzieć mi, iż tej najlepszej jeszcze nie mamy. Myślę, iż najlepsze wciąż przed nami i gry takie jak Speedball 2 Evolution będą naszymi wizytówkami w przyszłości.

Jednym z ciekawszych aspektów waszej współpracy, jest kooperacja z Jonem Harem, legendarnym twórcą gier z czasów Amigi. Jak do niej doszło? Na czym polega?

Z Jonem poznałem się półtora roku temu poprzez serwis LinkedIn, wkrótce potem Jon odwiedził nas po raz pierwszy w naszym studio w Bydgoszczy i od tego czasu praktycznie co miesiąc pojawia się u nas na kilka dni. Szczerze mówiąc, kiedy miałem kilkanaście lat i zachwycałem się Cannon FodderemSensible Soccer, nigdy do głowy mi nie przyszło, iż będę pracował z ich twórcą jak Jon Hare, a tym bardziej, iż będzie on moim bardzo bliskim znajomym. Aktualnie pracujemy wspólnie nad kilkoma projektami, wśród nich znajduje się Speedball 2 Evolution, oraz Word Explorer – oryginalny, nowy pomysł Jona.

Wasz najbliższy wspólny projekt to właśnie Speedball 2 Evolution, nowa wersja klasycznej gry sprzed lat. Czym różni się od oryginału? Dlaczego jest lepszy? Na jakich platformach będzie można w niego zagrać?

Nad tym Speedballem pracujemy już blisko rok, uznając iż „będzie on skończony, kiedy będzie skończony”. Staramy się dopracować wszystko do granic możliwości, stawiając na oryginalny, retro-feeling, jednocześnie rozbudowując samą grę. Wymagania są wysokie i często słyszymy od fanów, abyśmy gry „nie spiep***”. Nie dziwie się – ostatnia reinkarnacja Speedballa w 3D na XBLA zdecydowanie dobrze nie wypadła. W Evolution do dyspozycji będzie 336 indywidualnych graczy, 22 achievementy, 20 power-upsów, 16 klasycznych oraz 12 nowych intergalaktycznych zespołów, kariera złożona z 10 sezonów, 10 różnych trybów gry, 6 aren na różnych planetach, oraz multiplayer – czyli jeszcze więcej dobrego. Myślę, że fani oryginału będą wreszcie zadowoleni. W Speedball 2 Evolution zagrać będzie można już na początku lutego na platformach Apple iPhone, iPad, iPod, a wkrótce potem również na Sony PSP / PS3 jako Minis, oraz MacuPC – we wszystkich przypadkach będzie to forma cyfrowej dystrybucji.

Jakie są dalsze plany Vivid Games, co będziecie robić po Speedball 2 Evolution?

Cóż, prócz całej masy projektów na zlecenie, pracujemy również pełną parą nad kilkoma własnymi grami, po Speedball 2 Evolution światło dzienne ujrzy wspomniany już Word Explorer – autorski projekt Jona. Również w tym roku rozpoczną się pracę nad kolejną adaptacją kultowego tytułu – będzie to Chaos Engine, jednak jeszcze przed nim pracować będziemy razem z Jonem nad grą o piłce nożnej. Prócz tego w planach na ten rok mamy trzy inne tytuły, które nie zostały jeszcze podane do wiadomości – z pewnością polecam odwiedzać nasze strony (m.in. TUTAJ, TUTAJTUTAJ): – dużo będzie się w tym roku działo!

Gra o piłce nożnej? Dodając tę informację (pierwsze dwa), do współpracy z Jonem (drugie dwa), wychodzi… pięć. Szykuje się powrót Sensible Soccer?

Niestety w tej chwili nie mogę powiedzieć nic więcej na ten temat.

10 odpowiedzi do “Vivid Games: Polskie studio, które współpracuje z twórcą Sensible Soccera!”

  1. Z cyklu „polskie studia, które odniosły sukces, a o których mało kto cokolwiek wie” – przedstawiamy Vivid Games. To ekipa, której produkcje grane są na całym świecie, kiedy jednak mowa o polskich developerach odnoszących sukcesy, ta nazwa pojawia się rzadko. Czas to zmienić!

  2. Widać, że mają potencjał na przyszłość. Oby tak dalej! 😉

  3. w gry na komórki nie gram – bo i nie mam na czym. Mój telefon się nie nadaje.

  4. Gracze w Polsce kojarzą głównie CDP RED, Techland, Reality Pump i People Can Fly, tymczasem w naszym kraju jest co najmniej kilkanaście odnoszących sukcesy firm game-developerskich. Poza Vivid wymienię GameLion (Szczecin, m.in. Furry Legends na Wii), Exor Studios (Szczecin, m.in. Zombie Driver), Tate (Kraków, m.in. Kangurek Kao) czy Nawia Games (Gdańsk, developer gier na Wii, PS3, iPhone). Jest tego więcej. Poszukajcie, poczytajcie.

  5. @Mimizu Nie zapomnij o przyszłym najlepszym Polskim studiu City interactive.

  6. Mimizu, zapomniałeś o City Interactive, które do tej pory zarobiło najwięcej ;]

  7. O City już nikomu przypominać nie trzeba. 🙂 Poza tym nie jest to jedynie studio developerskie, ale całe imperium wydawniczo-produkcyjne.

  8. Inaczej mówiąc….Polska BARDZO wyraźnie się rozwija w tej branży. Jeszcze z 10 lat temu dopiero City próbowało z pierwszym Mortyrem czy Terrorist Takedown [chyba….nie chcę zaglądać na datę premiery na GOLu 😛 ]. Teraz tylko czekać kiedy transmisje CS i StarCrafta będą na TVP Sport czy nSport… 😀

  9. @k4cz0r Kiedy wychodził Mortyr (pierwszy) City nie istniało.|Mortyr to gra Mirage Interactive, o których Ci zapewne chodzi bo to fakt, lata dziewięćdziesiąte do 2002 nieźle im szło. Niestety zbankrutowali, Mortyr 2 i Kajko i Kokosz to były porażki. City dopiero przejęło prawa do marki Mortyr z 4(?) lata tamu. Wcześniej nazywali się LEMON Interactive i stworzyli Ninę: Kroniki Agenta, pamięta to ktoś jeszcze? ;D

  10. To wszystko wina mediow, ktore wpisuja w Googlach „sukces, polska firma, gry” i to co znajda gadaja w TV. W TVN CNBC Biznes (przypomnijmy, kanal wylacznie o $$$), polskie studio z ogromnym sukcesie to… CDP Red. No, ale jak to? Moze i wydali gre, ktora jest teraz rozpoznawalna marka i wogole, ale najwiecej zarobilo CI z S:GW, Techland z CoJ2 i RP z TW2. Wiedzmin jest daleko za nimi.|Dlaczego wiec ta typowo $$$ stacja gada o Wiedzminie?

Dodaj komentarz