Warhammer 40K: Space Marine – „To nasza najlepsza gra na konsole, ale…”

Andy Lang, producent ze studia Relic, mówił na łamach Eurogamera:
To nasza najlepsza gra na konsole.
Nie da się ukryć – choć nie jest to konsolowy debiut twórców Homeworld (był nim The Outfit z Xboxa 360), studio nie ma za sobą innych, prawdziwie głośnych tytułów na PS3 i X360. Wybaczcie dygresję, ale przypomina mi to cytat z pewnego filmu, w którym chłopak chwalił się sześciocyfrową pensją, w której dwie pierwsze cyfry to zera.
Lang odniósł się też do recenzji. Na Metacritic średnia wynosi 75%, co określa Warhammer 40K: Space Marine jako solidną grę, która uszu nie urywa. Z jednej strony niezły gameplay i połączenie slashera ze strzelaniem zza osłon, z drugiej strony średnio wykonane lokacje. Jak czytamy:
Nie obrażam się [z powodu krytyki]. Moim zdaniem, większość recenzji precyzyjnie wyraziła to, co powinna; projekt postaci był nieco powtarzalny, a pewnych fragmentów rozgrywki nie doszlifowaliśmy – nie mieliśmy czasu na to, by zrobić wszystko, co planowaliśmy. […] Oczywiście, chcielibyśmy zyskać wyższe noty, ale z naszym zestawem funkcji i premierą w późnej fazie cyklu życia konsol trudno jest stworzyć tak bogatą grę. Daliśmy z siebie wszystko, by stworzyć rozgrywkę z najwyższej półki. A noty są takie, jakie są.
Co zatem poprawiłby w grze jej producent?
Kiedy patrzę na Space Marine, myślę o dodaniu większej liczby zagadek, większego zróżnicowania w rozgrywce, by gracz musiał dłużej pomyśleć, gdy rozpoczyna starcie […] Rzucić graczowi trudniejsze wyzwanie. Więcej wyrafinowania.
Choć Andy Lang nie odpowiadał twierdząco na pytania o sequel, wspominał o „starcie w nowym gatunku” i „marce, która startuje”. Czekamy na Chaos Marine?
Czytaj dalej
10 odpowiedzi do “Warhammer 40K: Space Marine – „To nasza najlepsza gra na konsole, ale…””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Twórcy Warhammer 40K: Space Marine przeprowadzili tak zwaną rozmowę post-mortem, czyli ocenę procesu tworzenia i obecności gry na gry. Choć przyznają, że to najlepsza gra na konsolę w historii Relic, widzą spore pole do poprawek.
„To nasza najlepsza gra na konsole.”|A nie powinno być:|”To nasza pierwsza gra na konsole”?
„Nie da się ukryć – to konsolowy debiut twórców Homeworld.”|Jaki debiut? A The Outfit na X360?
@Sermaciej dzięki, umknęło mi to, ale nie zmienia to znacząco sensu dygresji 😉
mam nadzieję że dorzucą eldarów , albo w dlc albo w nowej grze
@ tytanion Moim zdanie eldarów mogliby dorzucić jako dlc do multiplayera zresztą inne rasy też.Jakoś nie widze się (przynajmniej ja) walczącego samemu z armią eldarów bo krew mnie w dawn of war II zalewała już jak z nimi swoimi ODDZIAŁAMI walczyłem
Podobno gdzieś przeplotła się plotka o tyrkach w exterminatusie
Cóż, mają pewną tendencję zwyżkową jeśli chodzi o ich gry skierowane tylko/również na konsole: The Outfit ma na metacritic średnią 70, więc niewiele mniej jak SM. Ale czy to dziwne? Dla mnie nie, w końcu to studio znane głównie z RTSów, wiec może być im trudno zrobić hitową grę akcji, zwyczajny break doświadczenia. A ja czekam na jakieś informacje o Dawn of War III (bo o trzecim Homeworld pewnie można zapomnieć, jak długo THQ ma nietanią licencję na Warhammera 40k tak długo będą ją eksploatować)..
A to zle? Wole Warhammera 40k:)
Nienawidzę tego nowoczesnego podejścia polegającemu na gnaniu za terminami, a nie dopieszczaniu gry do granic możliwości. Witamy w kapitaliźmie, graczu, nasza droga skarbonko do dojenia kasy.