Twórcy Journey, Skyrima i Spider-Mana łączą siły i otwierają nowe studio
Gardens, bo tak się będzie zwało, zaczęło już prace nad grą online.
Osoby, które zdobyły doświadczenie przy takich tytułach jak Skyrim czy Journey, założyły studio o nazwie Gardens. Firma nie startuje z zerowym kapitałem – zebrała 4,5 miliona dolarów w ramach lipcowej rundy finansowania założycielskiego – tzw. seed round.
Współzałożycielami studia są Chris Bell (Journey, What Remains of Edith Finch, Sky: Children of the Light, Way), Lexie Dostal (Dustforce) oraz Stephen Bell (Blaseball, What Remains of Edith Finch). W zespole znaleźli zatrudnienie również ludzie, którzy pracowali nad takimi hitami jak Spider-Manem, Ratchet & Clank, Skyrim czy serią Fallout.
Na stronie studia w tym momencie widnieją następujące nazwiska: Rose Dale (Skyrim, Fallout 3, Fallout 4), Roldán Melcon (Blaseball, Where Cards Fall), Tonia Beglari (Monster Hunter World: Iceborne XR Walk, The Under Presents) oraz Leighton Milne (Ashen, The Hobbit) i Ryan Benno (Spider-Man, Spider-Man: Miles Morales, The Walking Dead, The Wolf Among Us, Ratchet & Clank)
Nie jest to jednak pełen skład, gdyż studio obecnie jest na etapie rekrutacji nowych członków zespołu. Poszukują m.in. artystów 3D i animatorów.
W świetle niedawnych doniesień o niesprawiedliwym i nierównym traktowaniu pracowników wielu dużych studiów nie powinno dziwić wielokrotne podkreślanie w oświadczeniu Gardens, że równie istotne co wysoka jakość gry jest dla studia dobre samopoczucie członków zespołu. Firma obiecuje pensje oparte o doświadczenie w branży, zapewnienie programu mentorskiego, 35-godzinny tydzień pracy oraz wiele innych benefitów. Co ważne, studio będzie pracowało w trybie zdalnym.

Jego nazwa odwołuje się do rodzaju gier, które chce tworzyć: pełnych życia i sprzyjających budowaniu dobrych relacji między graczami, którzy będą zmuszeni do pomaganiu sobie nawzajem we wrogim, dynamicznie zmieniającym się środowisku, przy ograniczonych możliwość komunikowania się (najprawdopodobniej pozbawionych czatu). Wśród tytułów stanowiących inspirację wymieniono Journey, Sky oraz Way.
Gracze będą mogli wcielać się w różne role, skupić się na eksploracji, ale też pełnić rolę przewodników po niebezpiecznym świecie. Twórcy zapowiadają również, że zamierzają wspierać kreatywność społeczności.
Póki co jedyne, co wiemy o pierwszej produkcji Gardens, to to, że będzie grą online w klimacie fantasy z elementami akcji i survivalu. Styl graficzny oparty został na grafikach artysty o pseudonimie ma-ko. Odpowiedzialność za utrzymanie go spada na barki Leightona Milne oraz zespołu grafików, na czele którego stoi Ryan Benno.

Operuję padem jak nunchako, chociaż wolę chińskie sztuki walki. Nie ma gatunku gier, którego bym nie lubiła – są tylko takie, które szybciej mnie nudzą. Cenię dobrą opowieść, chociaż czasami wystarczy mi piękne uniwersum albo jak postać się przekonująco drapie. Pisałam wcześniej w Ja, Rock! i Polygamii, a gram od zeszłego wieku, co brzmi, przyznacie, poważnie.