04.04.2011
Często komentowane 50 Komentarze

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Inspirowany Arkham Asylum, Heavy Rain i Demon´s Souls, ale nie dla młodych ludzi

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Inspirowany Arkham Asylum, Heavy Rain i Demon´s Souls, ale nie dla młodych ludzi
Jeśli ktoś nie czyta CD-Action, może nie wiedzieć, że Tomek Gop, szef Operacji "Wiedźmin Dwa", od dawna opowiada o tym, że Demon's Souls - hardkorowe RPG z PlayStation 3 - to jedno z głównych źródeł inspiracji dla nowych przygód Białowłosego. Niestety, jesli ten ktoś pracuje w magazynie Edge i robi wywiad na ten temat z Gopem, jest potem cytowany przez wszystkie serwisy internetowe o grach na świecie. Jeśli wszystkie, to również i nasz...

Formalnościom niech stanie się zadość. W wywiadzie dla magazynu Edge, spytany o inspiracje zespołu, którym kieruje, Tomek Gop mówi:

„Nie mogę wskazać konkretnie, czy to Heavy Rain, czy Demon’s Souls czy Arkham Asylum zainspirowało nas najbardziej w ciągu tych lat [spędzonych przy Wiedźminie 2] – najprawdopodobniej wpływ na naszą grę miały wszystkie te produkcje. Na pewno jednak wszyscy znajdą w [naszej grze] jakieś elementy Demon’s Souls. [Przykłady?] Nie skalujemy [siły] przeciwników. […] Bardzo podobało mi się, jak było to zrobione w Demon’s Souls”.

Podobieństwo do gry studia From Software nasz Tomek Gop widzi również w bezkompromisowym podejściu do projektowania gry:

„Nie wszyscy czują się komfortowo, grając w gry, które nie mówią im zawsze co należy zrobić w danym momencie. Z drugiej strony, zawsze opowiadamy ludziom – hej, to gra dla dojrzałych graczy, to gra dla dorosłych. Myślę więc, że młodzi ludzie nie będą tak wciągnięci w Wiedźmina 2 – z drugiej strony, nie ma w tym niczego złego. Jesteśmy jednym z nielicznych developerów, którzy nie czują potrzeby, by wszystko w ich grze było maksymalnie przystępne. W tym sensie jesteśmy trochę jak From Software. Takie porównanie byłoby dla nas bardzo dobre”.

Ta druga wypowiedź może trochę dziwić. Powszechnie wydaje się teraz, że „przystępność gier” to wymóg właśnie starszych graczy, którzy już nie mają czasu wszystkiego rozgryzać, a to „młodzi ludzie” są najbardziej HC. Co sądzicie o tej wypowiedzi?

50 odpowiedzi do “Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Inspirowany Arkham Asylum, Heavy Rain i Demon´s Souls, ale nie dla młodych ludzi”

  1. Jeśli ktoś nie czyta CD-Action, może nie wiedzieć, że Tomek Gop, szef Operacji „Wiedźmin Dwa”, od dawna opowiada o tym, że Demon’s Souls – hardkorowe RPG z PlayStation 3 – to jedno z głównych źródeł inspiracji dla nowych przygód Białowłosego. Niestety, jesli ten ktoś pracuje w magazynie Edge i robi wywiad na ten temat z Gopem, jest potem cytowany przez wszystkie serwisy internetowe o grach na świecie. Jeśli wszystkie, to również i nasz…

  2. maja więc w miarę jasno określony tzw. target. No, no… W dzisiejszych czasach… xD

  3. To sie trochę zawiodą, bo w grę głównie będą pocinały dzieciaki i młodzież.

  4. To ja mam takie pytanie: W którym to miejscu niby w CD-Action jest coś wspomniane na temat tego, że Wiedźmin się inspiruje Demon’s Soul?

  5. Hardkorowy RPG? Dziekuje, postoje. Od czasu, gdy poznalem DA, nie odrywam sie… od ME2 😉

  6. Chapka dobrze gada- proszę o cytat z datą i miejscem zamieszczenia oryginalnej informacji w CDA o inspiracji REDów grą Demon’s Souls. 😉 A oprócz tego gra zawiera oznaczenie +18, więc dlaczego te zdziwienie, że fabuła będzie dojrzała i zdecydowanie nie dla „młodszych widzów”? Chyba na grach powinien pojawiać się kolejny symbol oprócz kategorii wiekowej: „gra o fabule przeznaczonej dla dorosłych”…

  7. Ja jestem z tej wypowiedzi bardzo zadowolony. Tylko napiszę maturę i cztery miesiące wakacji. Będzie czas, żeby pograć 🙂

  8. na takie słowa czekałem dawno nie grałem w grę(RPG) w której nie wiedziałem co robić i musiałem ruszyć mózgownicą to chyba był pierwszy NWN, dobrze ,że ktoś pamięta o dorosłych graczach a nie tylko o fanach call of duty i rzeszy małolatów

  9. @ chmielok : uważasz DA za Hardkorowego RPG?

  10. Bardzo podoba mi się ta wypowiedź. Jestem jednym z tych którzy nie cierpią skalowania przeciwników w erpegach i ułatwiania gier na siłę.

  11. Co ma wiek gracza do preferowanego poziomu trudności. Są 30-40 latkowie grający w gierki Disneya i są 10-latkowie, którzy mają wszystkie osiągnięcia w Ninja Gaiden 2. Myślałem, że poważna zawartość będzie czynnikiem przyciągającym starszych graczy, a nie poziom trudności. Błe.

  12. RPG roku i tyle, oby jakieś dobre studio wzięło się za ekranizacje książki/gry i zrobili naprawdę dobry film na miarę wiedźmina bo u nas w Polsce są za ciency nawet Chińczycy zrobili by to lepiej niż my(niestety).

  13. Nie zawsze „dla dorosłych” oznacza to co większość ma na myśli. Bluzgi, krew i seks. Wiedźmin to przede wszystkim dzieło niezwykle inteligentne (jeżeli mogę użyć tego określenia). Według mnie o to właśnie chodzi. O te wszystkie smaczki i zawiłości które dla młodego odbiorcy będą po prostu nie zrozumiałe. To nie jest Harry Potter gdzie „Białe jest białe, a czarne jest czarne”. Tylko starszy odbiorca będzie w stanie „wycisnąć” całość z fabuły (tak jak z książek) i delektować się nią, a nie tylko zaliczyć grę.

  14. Jestem wielkim entuzjastą poprzedniej gry, a przede wszystkim książek i liczę na CD-Projekt. Wiadomo, że gra nie będzie „grzeczna”, ale „+18 = seks+przemoc” to moim zdaniem tylko pół-prawda.

  15. Klata i kaloryfer Geralta, @LieutenantFag (komentarz zbędny) i Mr.Jedi (kaloryferowy…) będą zachwyceni 😉

  16. Mnie tam to „wzorowanie się” mocno zaniepokoiło. Tym bardziej, że te „wzory” to przygodówka (heavy rain), action-RPG (Demon’s Souls) i gra akcji (Batman). Podnosi to nieco moje obawy, czy aby Wiesław 2 nie będzie bardziej grą akcji niż cRPG. PS. Zauważcie też, że tytuły, na których rzekomo się autorzy wzorowali pochodzą albo z PS3 (HR i DS), albo są multiplatformowe. Natomiast nie wzorowali się na żadnym rdzennie PC-towym cRPG. Może będzie fajnie, może i nie – zobaczymy.

  17. @Tenebrael – przeczytaj jeszcze raz to co jest napisane powyżej..jak nie zaskoczysz to znowu i tak do skutku. Nie skopiowali nic z żadnej gry a wzorowali się na jakimś aspekcie a to duża rożnica, nie oznacza to ze zaraz będziesz grał zamiast w rpg-a to w mario na wii:) Ja szczerze? mam totalnie zero obaw co do tej gry jestem pewny tego ze będę zachwycony i ze będzie to jeżeli nie najlepsza to jedna z lepszych gier jakie będę grał:) pozdrawiam fanów i pozdrawiam CDPR!:)

  18. @Tenebrael – HR + DS + Batman = Wymagająca gra z genialnym systemem walki i doskonałym scenariuszem. Jeszcze taka gra nie powstała, czy to na PC, czy na konsolach.

  19. Tenebrael zgadzam się z tobą , ja na początku bałem się boog-ów teraz widzę ,że technologia daje radę oby lokacje nie były małe lub wiejskie bo pierwsze lokacje po za ruinami kaern morchem były odpychające , co do książki wysłuchałem chyba 3-4 audiobooki i nie miałem zamiaru do nich wracać

  20. Wzorują się na samych dobrych (jeśli nie genialnych grach) i nie zatracili starego, dobrego Weiśka, więc co w tym złego?|Rozumiem, że ostatnie dwa zdania to prowokacja, tak?

  21. @Tenebrael – to jest genialne połączenie o ile wszystko stanowi rozwój RPG. Nie wierzę że CDP dodało to wszystko kosztem elementów RPG. Moim zdaniem ich celem jest pokazanie nowej jakości, bo przecież jedno drugiego nie wyklucza! Jedynie koszta są przeszkodą w zrobieniu pełnoprawnego RPG, w którym równocześnie można się naparzać niczym Kratos. Jeśli RPG będą się tak rozwijać to będzie szkoda czasu na inne gatunki. RPG jest otwarte na wszystko 🙂

  22. Ja o nowego Wieska jestem spokojny. Chlopaki pokazali klase juz przy robieniu jedynki, wiec nie sadze zeby czesc druga im nie wyszla. Wielkim fanem ksiazek o Wiedzminie nie jestem, ale zaprezentowane do tej pory materialy dotyczace drugiej czesci gry i klimat jaki bedzie w niej panowal sprawiaja, ze jest to jedna z kilku pozycji w tym roku, ktore zmniejsza ilosc pieniedzy na moim koncie.

  23. Aż mi się zachciało zagrać w Demon’s Souls 0.o… I w poprzedniego Wiedźmina !|A tak BTW: Uważam że nie powinno się dzielić graczy na HardCore i Casual ze względu na wiek. I stanowczo mam powody by tak twierdzić 😉 . Zresztą sam podział na „hardkorowców i każuali” jest trochę poplątany ale coś w tym jest…

  24. @Trizer Niestety wiek tez jest (chociaz nie zawsze) pewnym wyznacznikiem czy ktos jest HC czy casual. Do pewnego momentu wraz z wiekiem zwieksza sie ilosc obowiazkow, a zmniejsza ilosc wolnego czasu. A czesto jest tak, ze jak ktos ma niewiele czasu na granie, to szkoda mu podchodzic po raz n-ty do walki z tym samym bossem lub spedzac kilkaset godzin na levelowaniu i dozbrajaniu swojej postaci w MMORPG i zamiast tego wybierze cos prostszego i wymagajacego mniej czasu, ew. rozegra kilka meczy w multi FPS.

  25. Druga wypowiedź jak najbardziej popieram. I to im się chwali, że nie pędzą jak nienormalny za każdym graczem. To dojrzała produkcja i faktycznie jak pierwsza część. Sporo osób w to zagrało i dzieci i dorosłych. A tak na prawdę tylko dojrzali |…to zrozumieli i wiele tam zamieszczonych rzeczy pojęli.

  26. Ja gram od prawie 20 lat i choc w dalszym ciagu spedzam na graniu min. 15h tygodniowo, to w tej chwili nie jestem w stanie spedzic np. 30h tygodniowo grajac w WoW czy poswiecic 3-4 miesiace grajac tylko w jedna gre (jak np. wiele lat temu zrobilem grajac w Frontier: Elite II, Dune 2 czy Starcraft), o spedzaniu czasu na odblokowywaniu wszystkich achievmentow nie wspominajac nawet.

  27. Sergi|Jeśli to są „genialne ” gry,to ja ci po prostu współczuje niewiedzy.|A co do samej gry, jak jedynka była crapem(dla mnie ) to i dwójka będzie.Dla tego w maju kupuje L.A Noire ,a nie tą gre która tylko udaje RPGa.A co do RPGów w tym roku, już wyszedł DA II ,więc dla mnie żaden inny RPG tego roku już nie istnieje( no może prócz ME 3).

  28. Właśnie DAII to udawany rpg-gdyby nie dobra fabuła to można by go nazwać spokojnie slaherem. Wiesio zje go na śniadanie. Tylko Skyrim i ME3 mają dużą szanse mu odebrać tutuł RPG roku

  29. a gdzie news o nowej twarzy geralta?? tu daje linka do nowej twarzy |http:www.thewitcher.com/images/newfaceen.png

  30. thorus22 to współczuje ci fanboju Bioware i EA. I przestan fanbojowac

  31. Ja jestem jeszcze młodym człowiekiem a i tak zagram, na-pewno będzie fajnie, przynajmniej tak myślę:)

  32. Właśnie nie świruj thorus22 🙂

  33. @thorus22 Tyle tylko ze ME 3 to tak naprawde widowiskowa i prosta strzelanka, ktora choc ma niezla fabule i kompletowana przez gracza druzyne, to elementow stricte RPG jest w niej bardzo niewiele… Jesli wedlug Ciebie Wiesiek „tylko udaje RPGa”, a ME 3 RPGiem jest, to masz cokolwiek dziwne kryterium oceny gatunku role-playing. Jak dla mnie w gatunku RPG w tym roku najbardziej obiecujaco wyglada wlasnie Wiesiek i Skyrim.

  34. Od gier fabularnych oczekuje,wciągającej fabuły,dobrych postaci,przyjemnego systemu walki i dobrze wykreowanego świata.A nie gry typu DS,gdzie byle jaki potworek może połozyć jednym ciosem bohatera.|Gra ma dawać przyjemnośc,a nie wywoływać frustracje.

  35. @thorus22 Akurat wymieniane przez ciebie ME i DA to po prostu shooter i slasher udające RPG. Gry w których spierniczono najważniejsze cechy dobrych gier RPG. Nie to co Drakensang,Wiedźmin i Fallout 3 New Vegas gdzie widać że zrobiono to co trzeba. Więc nie gadaj o rzeczach o których widać że nie masz bladego pojęcia.

  36. Wiedźmina 2 stawia w takim razie na znaczenia, które mogą być w pełni interpretowalne przez ludzi doświadczonych, dlatego to jest gra dla dorosłych. Hardkorowość nie ma tu nic do rzeczy.

  37. thorus22 ma dwac ale nie ma byc latwa bo jak jest latwa to widac ze jest robiona dla takich graczy jak ty i jeszcze jedno. W dzisiejszych czasach gra oprocz przyjemnosci ma tez dawac poczucie bycie w grze co daja dobra grafika i swietny scenaruisz.

  38. Ja tam się cieszę że będzie mocno hardcorowa. W końcu trzeba ją przejść na poziomie „hardcore”. 😀

  39. Chodziło mu o to, że nie zamierzają uproszczać Wiedźmina 2 i rezygnować z kilku elementów tylko po to aby ich gra otrzymała znaczek 16+

  40. @thorus – DS za trudny, to od razu trollujesz? Nie przejmuj się, kiedyś zrozumiesz i może nawet przejdziesz.

  41. @Thorus22 Starcraft, God of War czy Batman Arkham Asylum i wiele innych tez maja wciagajaca fabule, dobre postaci, przyjemny system walki i dobrze wykreowany swiat a RPGami nie sa…

  42. Fajna inspiracja . Jeśli z tego biorą to chyba zamówie pre-ordera 😉

  43. LozaSzydercow 4 kwietnia 2011 o 14:32

    Boże spraw żeby premiera się nie opóźniła

  44. biorąc pod uwagę jak bardzo ich lubię, ktoś tu jest chyba głupi – jeśli starsi gracze to 18+, i takim ma się gra podobać, to co z tymi młodszymi, którzy np. bardzo polubili książki – gra będzie od nich inna?

  45. thorus22 – gra ma też dawać satysfakcję, a gdzie satysfakcja jak wszędzie wszystko samo się dzieje za gracza. Co do hardkorowości, to jestem pochłonięty przez pracę i inne zajęcia zabierające czas który mógłbym poświęcić na granie, ale nadal lubię mieć co rozgryzać w grze. Gra mi wtedy starczy na dłuuugo 🙂 Nie zależy mi żeby przejść długą grę w tydzień, ale żeby czas jej poświęcony dawał maks satysfakcji a jej klimat pochłaniał 🙂

  46. Podobno taka okładka będzie tylko w wersji Premium. Kolekcjonerka będzie miała inny, umieram z ciekawości jaki

  47. Sorry nie tutaj wstawiłem.

  48. Jak to dobrze, ze sa jeszcze developerzy z takim podejsciem! Czyli w koncu bede mogl zagrac w GRE a |nie interaktywny filmik jak nowe CoD’y czy inne gry dla niepelnosprytnych (vide Fable i zloty sznureczek, ktory zaprowadzi nawet najwiekszego głąba do celu). Gdy USA ulega ogolnemy zidioceniu, to Europa trzyma poziom i dzieki Polakom mozemy grac w doskonale Wiedźminy, a Niemcom zawdzięczamy świetne Drakensangi i Gothici. Zjadaczom hamburgerow mozemy zostawic ich Dragon Age’e i Fable 🙂

  49. Zgadzam się z CD Projekt RED. Gry powinny wymagać myślenia. Nie cierpię gier gdzie od początku do końca masz swoje określone zadanie i musisz je wykonać (patrz Gothic 3 i np. Gothic 1). Ale NIE ZGODZĘ się z Vangelem 😉 . Moim zdaniem gra powinna być jak film. Tzn. jesteś bohaterem jakiejś historii. W Modern Warf. 1 i 2 (choć w 1 bardziej) właśnie mieliśmy okazje do bycia bohaterem fabuły. Gra była nietuzinkowa bo nie polegała na chodzeniu od kąta do kąta. Reasumując gra ma być jak film, ale musi to być GRA

  50. hm… troszkę to doprecyzuję. IMHO gra nie może polegać na tym, że klikasz w odpowiednim momencie myszkę (jak np. w TR anniversary – choć tutaj to było nawet ciekawe i nieprzesadzone), ale nie może też polegać na tym że twój wkład w fabułę jest taki, że jesteś gońcem przenoszącym wieści. Czyli biegniesz z jednego miasta do drugiego po to aby coś wynegocjować albo klinąć. MUSZĄ być sytuacje hmm takie jak w CoD 4 (np. misja na statku). GRA MUSI ZASKAKIWAĆ !|btw. fanatykiem CoD nie jestem xD; Gothica owszem xD

Dodaj komentarz