03.06.2011
Często komentowane 87 Komentarze

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – lista poprawek patcha 1.2 [UPDATE]

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – lista poprawek patcha 1.2 [UPDATE]
Zgodnie z wczorajszą obietnicą, CD Projekt RED opublikowało listę zmian, które przyniesie ze sobą nowy, oznaczony numerkiem 1.2, patch do Wiedźmina 2: Zabójcy Królów. Łatka powinna pojawić się jeszcze dzisiaj.

Pełna lista poprawek, które znajdą się w nowym patchu do Wiedźmina 2: Zabójcy Królów:

  • Wszystkie poprzednio wydane zestawy DLC są instalowane z łatką 1.2:
    • „Kurtka Niebieskich Pasów”
    • „Zestaw alchemika”
    • „Zestaw czarownika”
    • „Zestaw szermierza”
    • „Zestaw ciosów kończących”
    • „Tajemniczy kupiec”
    • „Kłopoty z trollem”
  • Łatka 1.2 dodaje nowy, darmowy zestaw DLC zatytułowany „Cyrulicy”. Aby skorzystać z usług balwierzy i stylistów, w akcie 1 odszukaj Einara Gausela , w akcie 2 Sambora wśród ciur przy obozowisku Henselta?lub Felicję Cori na Placu Rhundurina w Vergen. Felicja Cori oferuje usługi fryzjerskie również na centralnym placu w Loc Muinne, w akcie 3.
  • Zapisane stany gry są teraz automatycznie kompresowane, obniżając ilość zajmowanego miejsca na dysku twardym.
  • Do menu gry dodano opcję pozwalającą na kasowanie zapisanych stanów gry. Żeby usunąć zapisany stan gry trzeba go zaznaczyc i wcisnąć klawisz „Delete”.
  • Menu gry ładuje się teraz względnie szybciej.
  • Gra obsługuje teraz słuchawki Logitech G35.
  • Dodano szereg poprawek do funkcji przypisywania klawiszy (czynności mogą teraz być przypisywane do klawiszy numerycznych i kursora).
  • Analogowe kontrolery na gamepadach będą teraz poprawnie współdziałały z panelami interfejsu graficznego.
  • Do Prologu dodano szereg balansujących rozgrywkę poprawek.
  • Zablokowanie celu nie znika teraz podczas zwiększenia dystansu.
  • Wprowadzono poprawki do blokowania. Poprawiono też responsywność postaci w walce, a Geralt może teraz atakować więcej niż jeden cel podczas normalnej walki.
  • Wprowadzono szereg poprawek do statystyk wyświetlanych w schematach przedmiotów w panelu Rzemiosła.
  • Nagrane stany rozgrywki z gry Wiedźmin są teraz poprawnie importowane.
  • Dodano automatyczne zapisanie stanu gry przed walką z draugiem.
  • Czas trwania flary wynosi teraz 2 (dwie) minuty.
  • Naprawiono błąd polegający na możliwości wyekwipowania petard (lub innych przedmiotów) nawet jeśli nie znajdowały się one w ekwipunku gracza.
  • Skasowano lub wymieniono tekstury związane z kulturą islamską (i podobne).
  • Dodano szereg poprawek do dialogów gry.
  • Naprawiono problem zablokowanego osiągnięcia następnego poziomu rozwoju postaci na początku Aktu 3.
  • Naprawiono błąd związany z występowaniem tzw. pozy ‘pajacyka’ po zniszczeniu gniazd nekkerów.
  • Strażnicy nie będą już blokowali Geralta znajdującego się na drabinie.
  • Noże nie będą już w stanie zranić przyjaznych nam postaci.
  • Naprawiono błąd związany z używaniem niektórych pojemników.
  • Nie można już sprzedać Cieniokostu (przedmiotu potrzebnego do zakończenia zadania).
  • Do gry dodano składniki potrzebne do wykonania zadania „Serce Melitele”.
  • Dodano poprawkę do zadania „Kłopoty z trollem”, głowę trollicy można teraz wygrać w kościanego pokera.
  • Upiór sztandaru nie może już być zabity przez inne duchy.
  • Naprawiono problem z neutralnym Operatorem, którego można było przez to zabić przed rozmową.
  • Dodano szereg poprawek zapobiegających blokowaniu postaci (król w wieży oblężniczej, rycerze niszczący bramę w Prologu, itp.).
  • Naprawiono zadanie „Trzy siostry”, teraz drzwi nie pozostają już zamknięte na zawsze po zakończeniu zadania.
  • Naprawiono szereg błędów związanych z blokowaniem postępu w grze, włączając blokadę podczas medytacji, niemożność zapisu stanu gry oraz zablokowanie walki po użyciu statycznej kamery (np. nie można było zapisać gry po ukończeniu zadania „Niemoralna propozycja”).
  • Naprawiono blokadę postępu gry podczas walki ze smokiem w Akcie 3 (nieprawidłowo działająca eksploracja).
  • Naprawiono blokadę postępu w grze podczas walki z Detmoldem (czasem pozostawał bezczynny za swoją barierą).
  • Naprawiono blokadę postępu w grze w zadaniu „Sklepik z marzeniami”.
  • Naprawiono blokadę postępu w grze po porażce podczas odprawiania rytuału z Aneżką.
  • Naprawiono blokadę postępu w grze podczas dialogu na plaży w zadaniu
  • [UPDATE]: Łatka jest już dostępna. Można ją pobrać automatycznie z poziomu launchera lub z TEGO miejsca.

    87 odpowiedzi do “Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – lista poprawek patcha 1.2 [UPDATE]”

    1. Zgodnie z wczorajszą obietnicą, CD Projekt RED opublikowało listę zmian, które przyniesie ze sobą nowy, oznaczony numerkiem 1.2, patch do Wiedźmina 2: Zabójcy Królów. Łatka powinna pojawić się jeszcze dzisiaj.

    2. ja bym chciał sobie już to ściągnąć. Jak znam życie będzie jakaś wtopa z tym patchem

    3. Może nie wtopa a po prostu pojawi się o 22 😉

    4. DanteCZYsnake 3 czerwca 2011 o 09:36

      nie wiedziałem ,że tyle tego jest

    5. wreszcie pozbędę tej przeklętej kitki z włosów Geralta .

    6. I znowu kurcze nie naprawili minimapę >.<

    7. „Skasowano lub wymieniono tekstury związane z kulturą islamską (i podobne).”|Powiedzcie mi, czy tekstury związane z kulturą islamską są czymś złym???

    8. na KAŻDYM serwisie podaję tę listę, tyle że ewidentnie widać, że punkt 36 jest UCIĘTY, urywa się w połowie zdania, pomijam już, iż zapowiedziane było 50 zmian. Serio, nikt tego nie zauważa i tępo przedrukowuje ?

    9. kondzior5533 3 czerwca 2011 o 09:57

      @Shaker w tym przypadku mogli się podburzyć, bo ponoć symbole były w zamtuzie.

    10. Widać na rozdzielczość 4:3 przyjdzie nam poczekać gdzieś do łatki 1.9 albo i więcej…

    11. @Shaker a były takie?

    12. Shaker, wyznawcy islamu mają takie specjalne (podejrzewam, że w ich kulturze są święte i pewnie mają jakąś konkretną nazwę) dywaniki, na których modlą się bijąc czołem w kierunku mekki. Jeden z dywaników we wnętrzach mieszkalnych w grze miał wzór tekstury jak te dywaniki właśnie. Dla niektórych dzieci Allacha może to być coś w rodzaju profanacji.

    13. Hmm ciekawe czy usuną też ciało asasyna:P

    14. jedno pytanko odnośnie DLC. Czyli wraz z tym patchem każdy (bez względu na to jaką wersję gry kupował, czy przed premierą, itp.) będzie miał dostęp do wszystkich DLC bez jakichkolwiek kodów?

    15. Można nazwać ten patch „Edycją Rozszerzoną” i dobrze, właśnie kończę Wieśka i z tym patchem z chęcią przejdę po raz drugi.

    16. „Skasowano lub wymieniono tekstury związane z kulturą islamską (i podobne).”|Koniec Świata. Uległość wobec tych …. przekracza już granice. Nie dziwota, że muslimy podbiją kiedyś świat skoro świat zachodni nie ma jaj.

    17. Arthur030393 3 czerwca 2011 o 10:36

      No, i teraz to ja mogę grać w Wiedźmaka. 😉

    18. Visca, z tego co widzę, to po prostu z patchem 1.2 zainstalowane zostaną wszystkie dlc.Patch jest dla wszystkich wersji.A to oznacza, że każdy będzie miał te DLCki (o ile spatchuje grę)

    19. Czy DLC „Zestaw alchemika” to te, które dodane było do zeszłego CD-Action? Wogóle jakie DLC było dla facebook’owych fanów Wiedźmina 2? Nie mam FB i nie chce zakładać tylko dla DLC 😀

    20. podczas całej gry nie trafiłem na żaden wyżej wymieniony błąd 🙂

    21. Jasne.. wrzucajcie teraz newsy z changelogami patchy każej gry..;/

    22. może nareszcie będę mógł pograć w II akt..

    23. Mam pytanie czy ktoś grał w Wieśka na XP i jak mu działa?

    24. Ja grałem i działa świetnie na wysokich detalach|:)

    25. @ViCeRoyS |Z tego co wiem wszystkie DLC są dostępne za darmo

    26. @Hedrox87- im ważniejsza gra, o tym większych szczegółach na jej temat się pisze. W2 jest w Polsce (i dla Polski) grą niezwykle ważną, więc nie ma co się burzyć.

    27. Reaper7027|Mam pytanie czy ktoś grał w Wieśka na XP i jak mu działa?Dobrze chodzi na XP, tyle ze ja gram na minimalnych, nie wycisnę więcej.

    28. „Skasowano lub wymieniono tekstury związane z kulturą islamską (i podobne).” emm?

    29. A ja trafiłem na to ze sklepikiem 🙁

    30. Bezmyślne kopiuj-wklej. Na thewitcher.com ucięli info o poprawce ostatniego zadania – wszędzie indziej jest dobrze – to i oczywiście pan niusmen się nie popisał.

    31. Patch typowo gameplayowy nie techniczny. Ja wciąż czekam na patch optymalizacyjny, mianowicie przydałoby się zlikwidować do końca zapychanie pamięci powodujące wywalanie do pulpitu w akcie I i Vergen oraz popracować nad doczytywaniem tekstur, które nawet na wysokim budżecie pamięci gdzieniegdzie potrafią zanikać. O samej optymalizacji silnika nawet nie marze bo to chyba nie możliwe do momentu wydania (mam nadzieję) Edycji Rozszerzonej

    32. Podczas silowania sie na reke z Pangrattem, siedze w ognisku. 🙂

    33. ja miałem problemy z wywalaniem do pulpitu, brakiem tekstur w rozmowach ( czarne tło było), i parę innych, i zainstalowałem najnowsze stery do karty graficznej, mam geforca gtx 460 i wszystkie problemy zniknęły, także kto ma geforca to niech spróbuje zainstalować najnowsze stery, mi pomogło:)

    34. bo nie wszystko u każdego występowało. ja np. nie miałem problemu z wygraniem głowy trollicy w pokera. próbował ktoś może, czy da się save’a z „jedynki” z wersji ang. importować do „dwójki” w wersji polskiej/

    35. Dodano poprawkę do zadania „Kłopoty z trollem”, głowę trollicy można teraz wygrać w kościanego pokera. Mi działało poprawnie..ogólnie większości błędów nie uświadczyłem, ale fajnie że dodają patch, na pewno ściągne, chociaż grę już 2 razy przeszedłem|@Sermaciej: też tak mam, a nie widzę naprawionego tego problemu..|Na dole ktoś się pytał o działanie Wieśka na XP – ja gram i po patchu 1.1 gram na wysokich ustawieniach bez ścinek na mocno średnim kompie – 2×3.0 ghz amd athlon 6000+, 2 gb ram i gf9600GT

    36. DragonFire76 3 czerwca 2011 o 12:07

      Mam mocnego kompa i wszystkie gry bezproblemowo chodzą na najwyższych detalach ale w Wiedźminie 2 na wysokich ustawieniach mi czasem się zanirza prędkość gry,sszczególnie w lasach we flotsam czy okolicach nieopodal vergen czy keadwańskiego bozu.Czy może być to problem z grą bo jak patrze na wymaganiach to na wyższych ustawieniach nie powinienem mieć żadnych problemów.

    37. Ciekawe na czym polega „zmiana fryzury” Geralta. Pewnie tylko zlikwidowanie kitki

    38. Ja mam procesor poniżej minimalnych (C2D 2.13), kartę grafiki z optymalnych (hd 4850). Gra działa mi płynnie, na wysokich i średnich ustawieniach, bez ubersamplingu. Nie objawiły mi się żadne błędy uniemożliwiające rozgrywkę. Czary jakieś. 🙂

    39. Nie no, fajnie, ale większość tych rzeczy to pierdoły, a gdzie optymalizacja, ja się pytam? Rozumiem, że to dopiero pierwsza gra na RED Engine, ale kurczę blade!

    40. Fajnie, słyszeć że na konfiguracji Naseilen’a gra chodzi ładnie, bo moja jest nieznacznie lepsza, a właśnie zakupiłem Wiedźmina 2 i zaraz się biorę za instalację 😛 Kij z tym, że mam 4 zaliczenia w ten weekend na polibudzie. Będę grał w Wieśka 😀

    41. @yareto zobacz tu http:www.gram.pl/news_8AzlGOC1_Wiedzmin_2_Zabojcy_Krolow_zawartosc_patcha_1_2_ujawniona.html

    42. DragonFire76 3 czerwca 2011 o 12:24

      Naseilen,mówisz ,że cichodzi płynnie na wysokich przy takim sprzęcie?!No ja pier…chyba rzeczywiście są u mnie jakieś czary z tą grą!

    43. Oh yes – ponad połowa rzcezy mnie dotyczyła – nice 🙂 Nie rozumiem tylko tych spraw z kulturą islamską… hmmm… Dziwne. A co do optymalziacji to nie liczyłbym zabyt prędko na cokolwiek – to nie ejst prosta rzecz, jestem pewien, ze co można było zrobić łatwo to już jest zrobione, reszta to już będą tylko kompromisy (np rezultatem bedzie znaczna degradacja jakosci). Poza tym nie oczekujcie od twórców, ze wam odśmiecą komputery 😛

    44. lol czy u was tez w komentarzu Vito link wychodzi po za pole do pisania?

    45. DragonFire76, Shleizer – dodatkowo mam 3 gb ramu i win7 32; żadnych programów działających we tle, żadnych widżet i innych dupereli; najnowsze sterowniki. Tylko w Loc Muine, na dużym placu z kupcami jest wyraźny spadek płynności.

    46. Ciekawe kiedy będę mógł wyłączyć winietę ? Bo jak widzę to nie ma tego uwzględnionego w tym patchu, a przeszkadza.

    47. DragonFire76 3 czerwca 2011 o 12:58

      Naseilen,ja mam 4gb ramu i win7 64 bit

    48. DragonFire76 3 czerwca 2011 o 13:00

      procesor i5 2.27 GHz kartę graficznąNVIDIA GeForce GT330M

    49. Komp Nasailena i tak jest dobry. Ja mam core duo 2.0, 2GB Ramu i radeona HD 3650 a więc sprzęt nie spełniający wymagań sprzętowych a chodzi płynnie na minimum mam od 25-30 klatek, ze 3 razy w ciągu całej gry animacja spadła mi do 15 więc nawet na kalkulatorach ta gra chodzi ale przez to, że mam 2GB Ramu i słabą grafikę bardzo szybko zapycha mi się RAM a to skutkuje wyrzucaniem do pulpitu po jakiś 30-40 minutach gry w Flotsam i Vergen. A tak to nie mam żadnych ale:)

    50. Ja sie optymalizacji nie czepiam już. v1.0 na Wysokich (1920×1200) miałem 4 FPSy… v1.1 przy takim samym ustawieniu 30 FPS.|A z tym Islamem to nie czaje…

    Dodaj komentarz