20.07.2011
Często komentowane 115 Komentarze

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Patch 1.3 już dostępny, wiele zmian!

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Patch 1.3 już dostępny, wiele zmian!
Wreszcie doczekaliśmy się patcha 1.3 do Wiedźmina 2, a razem z nim - między innymi - darmowych DLC, obsługi rozdzielczości panoramicznych, schowka na przedmioty, kategorii "rupiecie" w ekwipunku, a nawet szybkiego ładowania pod klawiszem F9.

Jeżeli macie już wersję 1.2 i chcecie zaktualizować ją do wersji 1.3, to ściągnijcie aktualizator STĄD.

Jeżeli jednak instalowaliście grę po raz pierwszy i jakimś cudem nie zaktualizowała się sama – ściągnijcie patch STĄD.

A oto lista wszystkich zmian i dodatków, które wprowadza patch 1.3:

  • Nowy darmowy DLC – „Wór pełen piór” to nowe zadanie dostępne w drugim akcie gry. Aby je rozpocząć, należy udać się do ekscentrycznego Elthona mieszkającego w samotnej chacie niedaleko kamieniołomu w pobliżu Vergen. Największa nagroda czeka u Elthona dla najbardziej cierpliwych graczy.
  • Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.
  • Dodano schowek na przedmioty. Gracze mogą przechowywać przedmioty z ekwipunku w karczmach. Aby pozostawić przedmioty w schowku lub je z niego odebrać należy porozmawiać z karczmarzem.
  • Do ekwipunku dodano kategorię „Rupiecie” zwiększającą przejrzystość klasyfikacji przedmiotów.
  • Dodano nową kategorię w menu „Dodatki” umożliwiającą odgrywanie animowanych sekwencji (wspomnień Geralta, snów ukradzionych przez harpie, itp.) poza grą.
  • Wprowadzono opcję Szybkiego ładowania gry pod klawiszem F9.
  • Wprowadzono opcję chowania HUD aby umożliwić tworzenie zrzutów z ekranu bez wyświetlonych paneli. W przypadku nowych instalacji opcja ta dostępna jest domyślnie pod klawiszem „H”. Użytkownicy, którzy dokonali modyfikacji w konfiguracji klawiszy muszą przejść do panelu „Ustawienia klawiszy” w narzędziu konfiguracyjnym Wiedźmina 2, a następnie przypisać tej opcji wybrany klawisz. Uwaga: nie ma możliwości kontynuowania gry przy schowanym HUD.
  • Dodano licznik przedmiotów umieszczonych w kieszeniach.
  • Do panelu alchemii dodano opcję tworzenia kilku przedmiotów naraz.
  • Usunięto błąd polegający na braku obsługi rozdzielczości 2560×1440.
  • Rozwiązano problemy związane z technologią nVidia 3D Vision. Gracze nie muszą już odinstalowywać powiązanych sterowników.
  • Wprowadzono poprawki do obsługi funkcji 3D Vision, SLI oraz Crossfire przez grę.
  • Poprawiono obsługę funkcji Ubersamplingu przez karty nVidia
  • Wprowadzono poprawki do panelu opcji „Ustawienia klawiszy” umożliwiając konfigurację przycisków myszy dla osób leworęcznych.
  • Wprowadzono dodatkowe opcje ustawień klawiszy umożliwiające konfigurację przycisków służących do szybkiego wyświetlania paneli użytkownika.
  • Usunięto problem związany z resetowaniem opcji gry w momencie aktualizacji. Instalacja patcha nie resetuje już opcji gry.
  • Plik konfiguracyjny nie zostaje nadpisany w momencie aktualizacji i nadpisania launchera oraz urządzenia konfiguracyjnego.
  • Podczas aktualizacji launcher ulega zamknięciu zapobiegając pojawieniu się błędu aktualizacji.
  • Launcher zostaje całkowicie zamknięty i nie działa dłużej w tle.
  • Błąd aktualizacji „Zainstalowana wersja gry jest niewłaściwa lub niekompletna” pojawiający się w przypadku braku wystarczającej ilości miejsca na dysku systemowym został przeformułowany aby lepiej informować o przyczynie problemu.
  • Mutageny pełnią również funkcję składników alchemicznych. Częstotliwość pojawiania się słabszych mutagenów jest dużo wyższa niż silnych mutagenów, a ogólna częstotliwość pojawiania się wszystkich mutagenów została zmniejszona.
  • Wprowadzono poprawki do częstotliwości pojawiania się mutagenów oraz w sklepie Thoraka.
  • Sekcja w prologu obejmująca ucieczkę przed smokiem pozostaje niedostępna do momentu ukończenia wszystkich części prologu związanych ze szturmem na twierdzę, łagodząc tym samym poziom trudności na początku gry.
  • Podczas walki z kejranem po zawaleniu mostu na mapie, na końcu mostu pojawia się pinezka mająca na celu pomoc graczowi w odnalezieniu właściwej drogi i ukończenie zadania.
  • W wielu zadaniach pinezki na mapach zostały poprawione.
  • Osłabiono moc znaku Quen – czas trwania znaku zmniejsza się o 20% szybciej po otrzymaniu ciosu od przeciwnika. Wprowadzono również inne, mniejsze poprawki związane z balansem tego znaku.
  • Usunięto problem związany z brakiem możliwości stosowania olejów na srebrnych mieczach.
  • Usunięto problem związany z petardami Smoczy sen. Sztylety zadają bossom połowę obrażeń.
  • Wprowadzono szereg optymalizacji w karczmie w Vergen.
  • Usunięto błąd podczas odgrywania muzyki w sekwencjach skradania się.
  • Usunięto błąd związany z siłowaniem się na rękę z Bartoszem Szkutą. Gracze nie mogą dłużej bez końca wzbogacać się na siłowaniu z tym przeciwnikiem.
  • Usunięto możliwość rozpoczęcia walki na pięści z kobietą modlącą się pod pomnikiem w Vergen.
  • Przeciwnicy w mini grze w jednej z karczm zmieniają swoje pozycje we właściwy sposób nie blokując się nawzajem.
  • Usunięto błąd związany z mieczem Fenna podczas walki.
  • Usunięto błędy związane z Rękawicami zielarza.
  • W prologu Geralt zachowuje swój długi stalowy miecz przez cały czas, tzn. podczas sekcji szturmu nie jest ekwipowany domyślny miecz.
  • Usunięto błąd związany z nieśmiertelnością niektórych nekkerów.
  • Usunięto błąd związany z pojawianiem się podczas gry czarnego ekranu uniemożliwiającego dalszą rozgrywkę.
  • Nad gniazdami nekkerów po ich zniszczeniu nie pojawiają się dłużej ikony interakcji.
  • Po ukończeniu zadania „Zapach kadzideł” nie pojawia się informacja o zakończeniu zadania niepowodzeniem.
  • Usunięto nagłe przejście do gameplay’u tuż przed rozpoczęciem przerywnika z Cynthią i Filippą.
  • Usunięto Triss, Roche’a i Iorwetha podczas końcowej animacji tuż przed rozpoczęciem wyświetlania napisów końcowych.
  • Poprawiono ścieżki patroli strażników.
  • Usunięto możliwość zabicia wysłannika Redanii w namiocie Henselta, uniemożliwiając jego respawn.
  • Elfka w Vergen nie zastyga dłużej w pozie „stracha na wróble”.
  • Zgnilce pożywiające się zwłokami nie pojawiają się po spaleniu danego ciała.
  • Wprowadzono szereg poprawek związanych z funkcjonowaniem społeczności w grze.
  • Wprowadzono szereg poprawek w ustawieniach kamery w dialogach.
  • Wprowadzono niewielkie zmiany do sekwencji dialogowych (m. in. poprawiono gestykulację króla Foltesta na murach miasta w prologu).
  • Usunięto blokadę postępu w zadaniu „W szponach szaleństwa”.
  • 115 odpowiedzi do “Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Patch 1.3 już dostępny, wiele zmian!”

    1. Wreszcie doczekaliśmy się patcha 1.3 do Wiedźmina 2, a razem z nim między innymi darmowych DLC, obsługi rozdzielczości panoramicznych, schowka na przedmioty, kategorii „rupiecie” w ekwipunku, a nawet szybkiego ładowania pod klawiszem F9.

    2. Wkońcu wyszedł… Dużo przydatnych poprawek 😀

    3. Pamiętaj tylko, że zmiany do 4:3 nie są kompatybilne z modami które były robione pod 1.2. Przed patchowaniem usuńcie wszystkie mody;)

    4. Gra działa wolniej przy gorszych ustawieniach-samsung rf511

    5. Nie polecam, po pobraniu gra się tnie jak emo w depresji.. miałem na 1200×1000 na maksymalnych oprócz ubera średnio 30 fpsów, tylko we flotsam się troche przycinało.. a teraz 2 fps .. a w dodatku error przed rozpoczęciem gry. Nie jestem jedyny mój kolega który to zassasł ma podobnie i czytałem na forum witchersite (nie wiem czy to karane banem, nowy jestem) że już kilka osób tam ma podobny problem

    6. no nareszcie….. i faktycznie duzo tego jest 😀

    7. co za sens wydawać patche do singli które się już przeszło …

    8. Dzisiaj trzeba wszystkim tłumaczyć na wszystkich forach. Społeczeństwo naprawdę głupieje.|Macie mniej FPS-ów ponieważ zamiast czarnej nicości (pasków), macie dodatkowe piksele ze świata gry, które trzeba wyświetlić.

    9. Dodajcie wielkie zmniejszenie FPSów i będzie pełna lista. 🙂

    10. Ok, ale nie ścinało mi na ultra, a teraz ledwo chodzi na średnich, to chyba lekka przesada co?

    11. część tego powinna być od początku IMO

    12. „Wór pełen piór” – polecam ukończyć to nowe zadanie. Warto 😀

    13. aleksdraven 20 lipca 2011 o 15:43

      Ja od początku gram na ekranie 16:10 więc te paski za dużo mi nie zabierają. Ale ze związku z awarią mojego monitora ostatnio miałam do dyspozycji 4:3 i i tam pasy stanowiły łącznie połowę szerokości monitora. To nie dziwić się ze po ich zniknięciu macie takie straty w fps`ach.

    14. Professor00179 20 lipca 2011 o 15:46

      @Imek- bo niektorzy chca ta gre przejsc jeszcze raz, ewentualnie narazie w ogole w to nie zagrali (tak jak ja). Jezeli zadajesz takie pytanie to ewidentnie nie jestss target tego patcha, ale nikt nie mowi, ze musisz sciagac.

    15. I jeszcze coś dotyczącego tego patcha. Przycisk „F9” nie wczytuje szybkiego zapisu wykonanego klawiszem „F5”. „F9” wczytuje ostatnią zapisaną grę.

    16. A ja jak chce zainstalować tego patcha to wyskakuje mi komunikat: „Game installation direcotry was not found”.Wie ktoś może co mam zrobić żeby patch się zainstalował?

    17. aleksdraven 20 lipca 2011 o 15:47

      Ale wracając do poprawek: osłabienie znaku quen na Easy jest ok ale na wyższym poziomie nie będzie to już stanowiło problemu dopiero po rozwinięciu go na maxa. No i dobrze zrobione z tymi mutagenami.

    18. Fajnie, że wciąż pracują nad tą grą a nie spoczywają na laurach.

    19. gdzie jest ten miecz fenna?

    20. Heh jak ja kocham narzekaczy… U MNIE gra działa lepiej, nie przeciąga ładowań etapów i klatek również jest jakby więcej. Cóż widocznie niektórzy mają pecha…

    21. Fajnie, że reklamacja kolekcjonerek (która ponoć była dla twórców bardzo „priorytetowa”) dalej jest olewana. Najpierw miałem dostać meila z warunkami reklamacji niedługo po premierze, potem pod koniec czerwca, potem znów przyszedł mail że jednak w połowie lipca, jest 20 lipca i dalej nie dostałem żadnego maila. Dziękuję wam, drogie CDP, za zniszczone popiersie, zniszczone wnętrze pudełka, brak temerskiej monety, mocno wgnieciony róg opakowania i gówniane kości (totalna chińszczyzna) za 250 zł. Opłacało się.

    22. a problemy z brakiem głosów postaci po zadaniu z balistą w pierwszym akcie?

    23. Ogólnie fajnie że pomyśleli i dali aż tyle udogodnień w jednym patchu(jdnak problemem może być sciągnięcie 100 MB dla osób ze słabszym łączem)|Choć nie lepiej by było zrobienie jednego aktualizatora i na bieżaco robienie różnych poprawek?|A i jestem ciekaw ile ludzi używa rozdzielczości 2560×1440…

    24. Professor00179 20 lipca 2011 o 16:16

      @jajo1212- blad oznacza, ze instalator nie potrafi znalesc folderu z gra, wiec prawdopodobnie wrzucenie sciagnietego patcha do tego folderu i instalowanie go z tamtad powinno zadzialac.

    25. Zmian dużo, ale część z nich powinna się znaleźć w wersji premierowej, a nie dopiero w patchu.

    26. SadystycznyOrzech 20 lipca 2011 o 16:25

      No nareszcie poprawili jedne z lepszych rzeczy… A szkoda bo odinstalowałem, no ale cóż nudna gra.

    27. patch nawet nawet, tylko szkoda mi quen i mutagenów 🙂 |@SadystycznyOrzech Co cie tak w tej grze znudziło?

    28. Trochę za późno dawno zapomniałem że grałem.

    29. Za patcha podziękuję, nie instaluję. Generalnie Wiedzmin 2 to chyba jak na razie największe rozczarowanie tego roku. A myślałem, że DA 2 nic nie przebije, cóż… Pozostaje czekać na Skyrim i ME3. 😀

    30. yaaaaay! ściągam, instaluję… i czekam na zmianę procka ^^

    31. CPU mi się grzeje (wiatrak wysiadł)

    32. Boże, teraz w Wiedźmina by się grało 2 razy przyjemniej. Trza było zrobić jak z jedynką, olać w premierę i kupić edycje rozszerzoną. No ale kto wiedział, że CDP RED popelni dokładnie ten sam błąd. Noi kolekcjonerkę ciężko by było dostać.

    33. Czekamy na edycję rozszerzoną z 100 nowymi borniami 1000 nowymi questami i 4 Aktem -_-

    34. @Wojxar – U made my Day, sir! 😀

    35. Uwielbiam wydawanie patchy gdy większość zainteresowanych grą zdążyła przejść ją 2 razy i zapomnieć.

    36. ”zainstalowana wersja gry jest nieprawidłowa/niekompletna” ocb

    37. Usunięto Triss, Roche’a i Iorwetha podczas końcowej animacji tuż przed rozpoczęciem wyświetlania napisów końcowych. – a oto pierwszy spoiler dotyczący sequela 😀 , tzn. Geralt zacznie sam.

    38. @karolduch1 te, buzia w kubeł xD ostatni patch do D2 wydano parę/-naście miesięcy temu (nie pamiętam dokładnie) – co złego w tym, że twórcy wspierają stare (lub jak w przypadku W2: ”stare”) gry?

    39. choć wydaje mi się, że moja wersja Wieśka jest aktualna (1.2), postanowiłem pobrać komplet i z ew. skargą wyjśc dopiero po nieudanej próbie instalacji pakietu 1.2 + 1.3

    40. Całe szczęście że jeszcze się za Wiedźmina 2 nie zabrałem ^^… |Ale w końcu czas nadrobić tą ogromną stratę !

    41. no nie… ”zainstalowana wersja gry jest… ” O.O zabiję ich ^^

    42. A ja ciągle czekam na EK 😛

    43. Gra ktoś w to jeszcze ?

    44. @mystic8 lol xD co tak długo?

    45. @Tressela – To złego, że większość tych poprawek powinna wyjśc tydzień po premierze, jeżeli już nie było ich w premierowej wersji gry (premiera, nawiasem mówiąc, była moim zdaniem najgorszą premierą w historii gier ever). Tak poza tym to twórcy kanpeli się że ich super-pobocznych-questów-które-można-rozwiązać-na-73289-sposobów jest 10 w całej grze i teraz dorzucają je w patchach?!|Btw, chce ktoś kupić ed. kolekcjonerską z koszulką i dodatkową zawartością która przyjdzie wraz z naprawionym popiersiem? 😛

    46. @vandal454 pytanie z gatunku głupich. A ponoć takich nie ma…

    47. Super 😀 . Za 2 tyg wracam do domu, także patch będzie w sam raz ^^. Nowe zadanie, balans trudności (+mody) i sukcesywne poprawianie bugów – szaunek dla CDPR 😉 .

    48. Oj, no i przechodzimy poraz drugi =D

    49. JAK-TO-ZAINSTALOWAĆ!!! reinstalka nie wchodzi w grę – uparty jestem =)

    50. @Tressela zmieniałeś nazwę pliku „witcher2” w katalogu „bin”? jeśli tak powróć do tej nazwy i się zainstaluje

    Dodaj komentarz