Wreszcie doczekaliśmy się patcha 1.3 do Wiedźmina 2, a razem z nim - między innymi - darmowych DLC, obsługi rozdzielczości panoramicznych, schowka na przedmioty, kategorii "rupiecie" w ekwipunku, a nawet szybkiego ładowania pod klawiszem F9.
Jeżeli macie już wersję 1.2 i chcecie zaktualizować ją do wersji 1.3, to ściągnijcie aktualizator STĄD.
Jeżeli jednak instalowaliście grę po raz pierwszy i jakimś cudem nie zaktualizowała się sama – ściągnijcie patch STĄD.
A oto lista wszystkich zmian i dodatków, które wprowadza patch 1.3:
Nowy darmowy DLC – „Wór pełen piór” to nowe zadanie dostępne w drugim akcie gry. Aby je rozpocząć, należy udać się do ekscentrycznego Elthona mieszkającego w samotnej chacie niedaleko kamieniołomu w pobliżu Vergen. Największa nagroda czeka u Elthona dla najbardziej cierpliwych graczy.
Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.
Dodano schowek na przedmioty. Gracze mogą przechowywać przedmioty z ekwipunku w karczmach. Aby pozostawić przedmioty w schowku lub je z niego odebrać należy porozmawiać z karczmarzem.
Do ekwipunku dodano kategorię „Rupiecie” zwiększającą przejrzystość klasyfikacji przedmiotów.
Dodano nową kategorię w menu „Dodatki” umożliwiającą odgrywanie animowanych sekwencji (wspomnień Geralta, snów ukradzionych przez harpie, itp.) poza grą.
Wprowadzono opcję Szybkiego ładowania gry pod klawiszem F9.
Wprowadzono opcję chowania HUD aby umożliwić tworzenie zrzutów z ekranu bez wyświetlonych paneli. W przypadku nowych instalacji opcja ta dostępna jest domyślnie pod klawiszem „H”. Użytkownicy, którzy dokonali modyfikacji w konfiguracji klawiszy muszą przejść do panelu „Ustawienia klawiszy” w narzędziu konfiguracyjnym Wiedźmina 2, a następnie przypisać tej opcji wybrany klawisz. Uwaga: nie ma możliwości kontynuowania gry przy schowanym HUD.
Dodano licznik przedmiotów umieszczonych w kieszeniach.
Do panelu alchemii dodano opcję tworzenia kilku przedmiotów naraz.
Usunięto błąd polegający na braku obsługi rozdzielczości 2560×1440.
Rozwiązano problemy związane z technologią nVidia 3D Vision. Gracze nie muszą już odinstalowywać powiązanych sterowników.
Wprowadzono poprawki do obsługi funkcji 3D Vision, SLI oraz Crossfire przez grę.
Poprawiono obsługę funkcji Ubersamplingu przez karty nVidia
Wprowadzono poprawki do panelu opcji „Ustawienia klawiszy” umożliwiając konfigurację przycisków myszy dla osób leworęcznych.
Wprowadzono dodatkowe opcje ustawień klawiszy umożliwiające konfigurację przycisków służących do szybkiego wyświetlania paneli użytkownika.
Usunięto problem związany z resetowaniem opcji gry w momencie aktualizacji. Instalacja patcha nie resetuje już opcji gry.
Plik konfiguracyjny nie zostaje nadpisany w momencie aktualizacji i nadpisania launchera oraz urządzenia konfiguracyjnego.
Podczas aktualizacji launcher ulega zamknięciu zapobiegając pojawieniu się błędu aktualizacji.
Launcher zostaje całkowicie zamknięty i nie działa dłużej w tle.
Błąd aktualizacji „Zainstalowana wersja gry jest niewłaściwa lub niekompletna” pojawiający się w przypadku braku wystarczającej ilości miejsca na dysku systemowym został przeformułowany aby lepiej informować o przyczynie problemu.
Mutageny pełnią również funkcję składników alchemicznych. Częstotliwość pojawiania się słabszych mutagenów jest dużo wyższa niż silnych mutagenów, a ogólna częstotliwość pojawiania się wszystkich mutagenów została zmniejszona.
Wprowadzono poprawki do częstotliwości pojawiania się mutagenów oraz w sklepie Thoraka.
Sekcja w prologu obejmująca ucieczkę przed smokiem pozostaje niedostępna do momentu ukończenia wszystkich części prologu związanych ze szturmem na twierdzę, łagodząc tym samym poziom trudności na początku gry.
Podczas walki z kejranem po zawaleniu mostu na mapie, na końcu mostu pojawia się pinezka mająca na celu pomoc graczowi w odnalezieniu właściwej drogi i ukończenie zadania.
W wielu zadaniach pinezki na mapach zostały poprawione.
Osłabiono moc znaku Quen – czas trwania znaku zmniejsza się o 20% szybciej po otrzymaniu ciosu od przeciwnika. Wprowadzono również inne, mniejsze poprawki związane z balansem tego znaku.
Usunięto problem związany z brakiem możliwości stosowania olejów na srebrnych mieczach.
Usunięto problem związany z petardami Smoczy sen. Sztylety zadają bossom połowę obrażeń.
Wprowadzono szereg optymalizacji w karczmie w Vergen.
Usunięto błąd podczas odgrywania muzyki w sekwencjach skradania się.
Usunięto błąd związany z siłowaniem się na rękę z Bartoszem Szkutą. Gracze nie mogą dłużej bez końca wzbogacać się na siłowaniu z tym przeciwnikiem.
Usunięto możliwość rozpoczęcia walki na pięści z kobietą modlącą się pod pomnikiem w Vergen.
Przeciwnicy w mini grze w jednej z karczm zmieniają swoje pozycje we właściwy sposób nie blokując się nawzajem.
Usunięto błąd związany z mieczem Fenna podczas walki.
Usunięto błędy związane z Rękawicami zielarza.
W prologu Geralt zachowuje swój długi stalowy miecz przez cały czas, tzn. podczas sekcji szturmu nie jest ekwipowany domyślny miecz.
Usunięto błąd związany z nieśmiertelnością niektórych nekkerów.
Usunięto błąd związany z pojawianiem się podczas gry czarnego ekranu uniemożliwiającego dalszą rozgrywkę.
Nad gniazdami nekkerów po ich zniszczeniu nie pojawiają się dłużej ikony interakcji.
Po ukończeniu zadania „Zapach kadzideł” nie pojawia się informacja o zakończeniu zadania niepowodzeniem.
Usunięto nagłe przejście do gameplay’u tuż przed rozpoczęciem przerywnika z Cynthią i Filippą.
Usunięto Triss, Roche’a i Iorwetha podczas końcowej animacji tuż przed rozpoczęciem wyświetlania napisów końcowych.
Poprawiono ścieżki patroli strażników.
Usunięto możliwość zabicia wysłannika Redanii w namiocie Henselta, uniemożliwiając jego respawn.
Elfka w Vergen nie zastyga dłużej w pozie „stracha na wróble”.
Zgnilce pożywiające się zwłokami nie pojawiają się po spaleniu danego ciała.
Wprowadzono szereg poprawek związanych z funkcjonowaniem społeczności w grze.
Wprowadzono szereg poprawek w ustawieniach kamery w dialogach.
Wprowadzono niewielkie zmiany do sekwencji dialogowych (m. in. poprawiono gestykulację króla Foltesta na murach miasta w prologu).
Usunięto blokadę postępu w zadaniu „W szponach szaleństwa”.
Sporta ta lista xP
@czuczu123 nie grzebałem… chyba ^^
„Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.”|tym samym gra wraca na moja liste gier, ktore kupie, gdy bede mial gotowke i czas.
długa lista xd
patch działa jak należy, u was jak działa?
Ciekawe jaka będzie nagroda za wykonanie tego dodatkowego questa?
Grę zainstalowałem ponownie i przejde jeszcze raz, ale mam pytanie. Po instalacji zauktualizowała, to ten patch też jest?
nadal musze czekac 3-4 min po śmierci zeby z łaski swej sie wczytało lub pokazało okno z savami :/
Przynajmniej nie będę miał paseczków u dołu : D Chyba dzięki temu patchowi przejdę grę drugi raz przed upgrejdem kompa.
A mi słowo patch kojarzy się tylko z Minecraftem (nie mogę się doczekać 1.8) . Ehhh…….przez tą grę zaczynam świrować ale i tak w nią gram.
hmm mam dziwne wrazenie ze z tymi paskami na mojej panoramce gra wygladala lepiej 😛 anyway, paski mi w ogole nie przeszkadzaly, nawet nie zwrocilbym na nie uwagi jakby sie wszyscy na nie nie rzucili, w Assassin’s Creed bylo tak samo i nie zauwazylem zeby komus to przeszkadzalo ;p
Taaa….wiem jestem uzależniony.
Bardzo.
Tak się złożyło że wykonałem DLC dość szybko i muszę powiedzieć że jeżeli mają powstawać takie dlc to lepiej niech nie powstają
@misiak07 – po twoich postach widac ze liczba 7 przy twoim nicku to najprawdopodobniej twoj wiek.
P4V3L- raczej tak, a jak nie to zassaj co to za problem,fajnego questa ten patch dodaje.
„Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.” No to super, tylko kilka miesiecy po premierze!|Poza tym, 16:9 nie laska? Wiem, czepiam sie, ale mowie to jako czlonek WFGL, nie tylko jako zwykly uzyszkodnik!|No i gdzie eyefinity?!
Mam ten sam problem co Tressela. „Zainstalowana wersja gry jest nieprawidłowa lub niekompletna”… Ma ktoś rozwiązanie?
Nie instalować patcha, nic nie dodaje porządnego ten patch, tylko poprawia jakieś bugi z którymi ja nigdy się nie spotkałem (a wystarcza zawsze przeładować save’a jak coś się zatnie). No i oczywiście ten bezsensowny quest z nagrodą jakieś 400-500 orenów, gdzie kolo bawi się w króla kurczaków – normalnie aż się prosi napisać „Face Palm”.
Aska09 – 16:9 było obsługiwane od początku… :/
A niech sobie wydają pacht 1.46.2.4684.246 i tak on g da jeśli pojawia sie „błąd krytyczny” przy próby zarejestrowania gry
Niech zrobią pudełkowe rozszerzenie gry tak jak z pierwszym i będzie po sprawie.
Osłabienie znaku Quen powoduje, że nie zainstaluje tego patcha.
Super, pierwszy raz skończyłem W2 a patchem 1.1 ścieżką Roche’a, potem drugi raz z patchem 1.2 ścieżką iorwetha, teraz pobiorę patcha 1.3. Szkoda że ścieżki się skończyły, ale nic to. Frajda z grania jest na tyle duża, że zdublowanie którejś z opcji wchodzi jak najbardziej w rachubę.
Ja już zdążyłem o tej grze zapomnieć. IMO o wiele gorsza od części pierwszej. Przegrywa lokacjami, klimatem, muzyką… prawie wszystkim.
Tak, 1 była lepsza. Tam wszystko się komplikowało. Motyw śledztwa był jalepszy:P
Po spatchowaniu gra smiga mi jak szalona na srednich. Wczesniej tez smigala, ale jakos czesciej freezy mialem. Przy moich 2gb ramu.. Nawet Fable 3 mi sie bardziej tnie niz Wiedzmin teraz ;]
Ale niestety bug z rzucaniem nadal wystepuje :/
Nigdy chyba nie zapomnę wioski Odmęty w IV akcie. Magiczna! I ta muzyka! Przed premierą drugiej części najbardziej obawiałem się właśnie lokacji i niestety moje obawy się potwierdziły. Wyzima, Odmęty, Bagna. Lokacje w dwójce nie mają do nich nawet startu. RED poprawcie się w kolejnej części, proszę.
Jeszcze kilka patchy i gra dojdzie do stanu, w jakim powinna być w dniu premiery ;> dobra, złośliwości na bok, naprawdę trzeba było dwóch miesięcy na dopasowanie rozdzielczości…?
Jak próbuje zainstalować to wyskakuje błąd: „Installed game version is invalid or incomplete”.Wie ktoś co mam z tym zrobić?Nic nie kombinowałem z wiedźminem zainstalowałem go, później wrzuciłem tylko te dwa patche i tyle, więc nie wiem skąd ten błąd.
CO MNIE TO OBCHODZI?Dlaczego nie ma informacj o innych patchach do innych gier?Proste, hype wiedźminowski ciągle trwa…
@misial07 a ja nie mogę doczekac się premiery (= PRAWDZIWEGO multi)
chyba jednak zrobię tą **** reinstalkę… eh… Z moim OCD wsadzenie płyty do napędu MUSI być poprzedzone myciem rąk = co najmniej godzina pieprzenia się z instalacją. A miało być tak pięknie
@Suchy zgadza się ^^ a ja widzę, że antyfani Sapka/CD-PR mają się nad wyraz dobrze
Przeszedłem dwa razy wiec za patha dzięki….
Piterskii Mam dokładnie to samo. Troche póżno na tego patcha
„Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10.”|No w koncu
@Konradzinski (osłabienie Quen) – hyhy, dobry joke ^^. Quen był przegięty od samego początku Wieśka, na ~10 lvlu można go utrzymywać w kółko i zabijać wszystko wokół na trudnym w ogóle nie atakując. Na forach nawet się o tym już nie dyskutuje tylko wspomina gdy ktoś pyta o przykład niezbalansowania. W sumie mam wątpliwości czy te 20% aż tak zmieni sprawę – zobaczymy
Hehe, do tej pory gra leżała w pudle na półce, gdyż przechodziłem jeszcze raz jedynkę. Miło wiedzieć że po powrocie z podróży moja pierwsza gra w W2 będzie pozbawiona pasów 😉
Fajnie, ale grę już przeszedłem. Może się skuszę na drugi raz 😀 .
jka sie patrze na te bugi i błędy to się zastanawiam czy w ogóle można było w to grać przed spatchowaniem ?
Czekałem, czekałem i się doczekałem…
Możliwości w tej grze są tak fajne, że skuszę się na nią 3 i 4, a może i 5 raz. Zawsze pozostaje ciekawość co by się stało jak zrobię tak? Co prawda martwi mnie że skasowali Triss, Iorwetha Oraz Rsche’a z ostatniej animacji.
Dzięki temu że obsługują nowe formaty(wcześniej grałem z takimi badziewnymi paskami a flawless nie pomagał) zacząłm grać jeszcze raz, tym razem zupełnie inaczej.|I mam pytanie(pewnie gdzieś o tym już pisali ale nie mogę znaleźć).|Otóż w numerze miesiąc temu CDA dodawało kod do Wieśka dodający zbroje i inne bajey.|No więc gdzie go mam wprowadzić?
Ja i tak czekam dalej. Jeszcze kuleje silnik. W koncu sie doczekam patcha porzadnie optymalizujacego gre! Albo nowego kompa… xd
@JAxD, Wszystkie DLC zawarte są w łatkach. Nie trzeba nigdzie wprowadzać kodów.
Czyli przechodzę w2 3 raz. 😀
Po drugie tyle poprawek świadczy tylko o niedopracowaniu finalnej wersji gry. Wolałbym żeby nie było co poprawiać.
czyli trzeba czekać na jakaś edycje specjalna za pół roku, kiedy wszystkie patche już wyjdą…