rek
25.03.2010
Często komentowane 115 Komentarze

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Prawie zapowiedź, czyli informacje z wiosennej konferencji CD Projektu!

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Prawie zapowiedź, czyli informacje z wiosennej konferencji CD Projektu!
Właśnie zakończyła się pierwsza część wiosennej konferencja CD Projektu, na której po raz pierwszy zaprezentowano publicznie grę Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Czego się dowiedzieliśmy?

Na początek warto podkreślić, że Wiedźmin 2 jest projektem, w który twórcy bardzo wierzą. Podczas prezentacji przedstawiciele studia CD Projekt RED wielokrotnie nazywali swoją grę „najlepszą„. Prace trwają już od ponad 3,5 roku, a budżet gry ma być większy niż pierwowzoru.

Sama gra prezentuje się bardzo dobrze. O jakości możecie przekonać się sami – wczorajszy filmik będący cut-scenką z samego początku gry jest w całości wygenerowany na nowym silniku, który powstawał już… w trakcie prac nad pierwszym Wiedźminem.

To oczywiście nie wszystko, czego się dowiedzieliśmy. Oto najnowsze informacje. Zwyczajowo w punktach:

  • fabuła będzie dojrzała. Podobnie, jak w „jedynce” wybory nie będą jednoznaczne, a świat nie będzie czarno-biały. Zresztą historia jest dla twórców najważniejszym elementem rozgrywki i obiecują, że będzie znacznie lepsza niż ta z pierwowzoru;
  • historia rozpocznie się w dwa miesiące po wydarzeniach z pierwszego Wiedźmina. Król Foltest przeżył atak zabójcy i poprosił Geralta o pomoc. Biały Wilk podróżuje z władcą, by go chronić i przy okazji wykryć spisek;
  • prezentacja rozpoczęła się w jednym z miasteczek. Geralt spotyka tam znanego z wczorajszego filmiku elfa, który nie jest bynajmniej nastawiony pokojowo;
  • w dialogach może wziąć udział kilka osób jednocześnie, zaś do każdej takiej sceny może dołączyć kolejny rozmówca (nowość);
  • praca kamery w trakcie rozmów będzie dynamiczna;
  • na wzór Heavy Rain, w trakcie dialogów pojawią się także wybory, na których podjęcie mamy określony limit czasu. Konkretne decyzje nieść będą ze sobą konkretne konsekwencje. Na szczęście mechanizm ten nie pojawi się we wszystkich scenach;
  • Potyczki w Wiedźminie 2 będą znacznie bardziej dynamiczne niż w poprzedniej części. W trakcie walki będziemy mogli dowolnie zmieniać przeciwnika, na którym skoncentrujemy swoje ataki. Co ważne, twórcy zrezygnowali z sekwencji QTE w trakcie pojedynków;
  • sama walka może być prowadzona zarówno w trybie taktycznym (pojawi się kilka strategii – m.in. ofensywna i defensywna). W czasie pojedynków będziemy mogli skorzystać z pomocy innych bohaterów, jak Triss, czy też zakładać pułapki. Oczywiście warto korzystać ze wszystkich możliwości, gdyż dzięki temu będziemy mogli łączyć ciosy w kombosy. Nie zabraknie także rozczłonkowywania przeciwników;
  • Geralt doczeka się nowego czaru ogłuszającego przeciwników;
  • łupy wypadające z przeciwników w trakcie walk będą teraz podświetlane, dzięki czemu będziemy wiedzieć, co zawierają;
  • w każdym mieście pojawią się różne grupy ideowe, czy też rasowe. Co ważne, mieszkańcy będą zachowywać się realistycznie – zapomnijcie o możliwości myszkowania w nocy w czyimś domu w celu „pożyczenia” gotówki. Teraz każdy człowiek w wirtualnym świecie będzie reagował na nasze poczynania;
  • w grze istnieć będzie cały ekosystem oparty na książkach Sapkowskiego, zaś potwory będą żyły w sposób zhierarchizowany. Jeśli Geralt pozna panujący ekosystem, będzie mógł zniszczyć gniazdo potworów;
  • rozwoju postaci nie będziemy zaczynać od zera. Na początku Geralt będzie znał kilka podstawowych umiejętności, resztę nabędziemy wraz z postępami w grze. Na razie twórcy nie wyjaśnili, jak utrata zdobytej wiedzy zostanie wytłumaczona fabularnie;
  • rozwój postaci oparty będzie nie na umiejętnościach pasywnych (czyli statystykach, takich jak siła, inteligencja, itd.), a na nauce nowych ciosów i Znaków (czyli czarów);
  • Wiedźminie 2 będzie wiele trybów pracy kamery, które dostosowywać się będą w zależności od sytuacji. Jeśli chodzi o zachowanie twarzy – twórcy chwalą się, że opracowali autorski system mimiki twarzy, który będzie lepiej oddawał emocje postaci;
  • twarz Geralta nie jest jeszcze ostateczna, tzn. do premiery może się jeszcze zmienić
  • w grze pojawi się, tak jak i w pierwowzorze, cykl dnia i nocy;
  • na razie nie potwierdzono wersji konsolowych, ale prezentacja prowadzona była na padzie, a autorski silnik jest kompatybilny z konsolami. Studio CD Projekt RED rozważa też („bardzo chcielibyśmy wrócić do tego tytułu„) powrót do zawieszonego Powrotu Białego Wilka, czyli „jedynki” w edycji na X360PS3.
  • §

    115 odpowiedzi do “Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Prawie zapowiedź, czyli informacje z wiosennej konferencji CD Projektu!”

    1. Właśnie zakończyła się pierwsza część wiosennej konferencja CD Projektu, na której po raz pierwszy zaprezentowano Wiedźmina 2. Czego się dowiedzieliśmy?

    2. ta prawie zapowiedź bardzo mnie zacheciła:) czekam na pełną wersje:)[twarz z alfy mi bardziej pasuje ale ta twarz też jest dobra]

    3. Dla mnie jedyną nadzieją na zagranie w to cudo jest wersja na X360, więc trzymam kciuki że panom z CDP Red uda się port na konsole.

    4. Będzie można przenieść savy z 1 części – na gamecornerze pisali (należy do Agory). Mass Effect 2 się chowa…

    5. Będzie dobrze 🙂 znaczy jest dobrze będzie lepiej 😀

    6. Oj trzeba zagrać w 1 po raz 4 😀

    7. Tja, 'Brzytwa Geralta ostra jest’. Śmiesznie chłopaki prezentowali Wieśka 🙂 .

    8. Geralt pomagający królowi w jego eskorcie?! Czy może ktoś mi to wytłumaczyć?

    9. Mi wystarczy jak dwójka będzie rozbudowaną wersją pierwszej części ^^

    10. Szkoda że nie wspomnieli o tym ile czasu trzeba poświęcić na przejście. Pewnie wkrótce o tym poinformują.

    11. Powiedzieli. Tylko dość mętnie. 'To zależy od gracza’ 😛

    12. Przepięknie się zapowiada, przepięknie. 🙂 Ja też liczę na wersję na Xboxa. Mój PC pewnie uciągnie Wieśka na max detalach ale zawsze lepiej gra się na dużym telewizorze. 😉

    13. Zapowiada się naprawde obiecująco ciekawy pomysł z tymi kikoma osobami podczas rozmowy tylko czekac

    14. maxxkazimieszko 25 marca 2010 o 15:35

      „potwory będą żyły w sposób zhierarchizowany. Jeśli Geralt pozna panujący ekosystem, będzie mógł zniszczyć gniazdo potworów” ?! rozumiem takie podejście w przypadku bestii stadnych/rojnych (wilki, kikimory), ale ghule, topielce, południce? gdzie tu hierarchia?! kapitan topielec rozkaże sierżantowi utopcowi rzucić do walki z wiedźminem 3 drużyny nieumarłych???

    15. assassin2601 25 marca 2010 o 15:36

      Wrzucicie na youtube’a film z tej prezentacji?

    16. i znowu walka będzie wielkim, wolnym klikadłem…

    17. paintball_X 25 marca 2010 o 15:54

      „twarz Geralta nie jest jeszcze ostateczna, tzn. do premiery może się jeszcze zmienić”, wywalenie „QTE”, wprowadzenie „czasówek” w dialogach- najważniejsze dla mnie elementy. Ciekawe, czy CDP-R czytuje komentarze w CDA… 😉 Jeśli tak, to POPRAWCIE MOTION CAPTURE!! 😀

    18. a wy jak zwykle pierniczycie głupoty|CDPR DA RADE I WSZYSTKO BĘDZIE GIT

    19. @maxxkazimieszko Nie tak to zapewne działa, jedne potwory boją się innych, niektóre żyją stadnie itd.

    20. Twarz jednak taka dziwna, ale daje radę. Fabuła jak na razie kusząca ^^’

    21. Twarz jest wg mnie lepsza.Szlachetna,wyniosła,poważna;a jednocześnie to spojrzenie jest mroczne,nie wiadomo czy czai się z nim groźba,czy przyjaźń..

    22. „twarz Geralta nie jest jeszcze ostateczna, tzn. do premiery może się jeszcze zmienić” – no to fajnie 😀 (mam tylko nadzieję, że kitka zostanie) |PS: Dopiero teraz widzę, że zacytowałem to co paintball_X ;p

    23. widzę ze trzeba będzie w końcu ruszyć 1 z półeczki bo leży już jakiś czas w tej folii (edycja rozszerzona )

    24. Czekam na zapowiedź wersji na PS3 😉 Jak na razie, SUPER 😉 Pozostaje czekac…

    25. Oby nie było na konsole 😛 Może za rok, dwa 😛

    26. Ekstra, brzmi świetnie i czuję że gra taka właśnie będzie:D

    27. Powrót 'Powrotu…’?? YAY! :]

    28. @kubicafan: dlaczego ma nie być na konsole, co? ^^

    29. Nic tylko włączyć starego wiedźmin i go zaliczyć + czekać na 2 cześć eh tyle roboty .

    30. Nie lubię konsoli 😀 A niech wyjdzie później 😛 Priorytetem jest PC 🙂

    31. Mi się bardzo podoba koncepcja z „czasówkami” w dialogach, ale bym ją przemodelował, aby pojawiały się one w każdym wyborem kwestii mówionej.

    32. Pytanie. Po co powracać do „Wiedźmina na konsole” ? To o co najmniej 2 lata za późno. Każdy kto chciał przejść Wieśka dawno już to zrobił.

    33. Utrata części umiejętności jak dla mnie w ogóle nie musi być tłumaczona. Po prostu zaczniemy z wszystkimi znakami i tyle. A rozwój ciosów itp i tak będzie inny niż w jedynce, więc będzie to coś nowego.

    34. Co tu pisać pozycja obowiązkowa dla fanów jedynki i nowi też się znajdą. Niemoge się już doczekać.

    35. Co Ty masz do nielubienia konsol ? ;d ? Posiadasz ? -.- Raczej nie…Co do news’a, taaaak „Powrót Białego Wilka”. To jest to ! 🙂

    36. Posiadam nie PS3, ale posiadam. Mam prawo nie lubić konsoli ;p

    37. O tak stary dubbing to jest to 😀

    38. Yeah, to jest dopiero szpan xD – „w dialogach może wziąć udział kilka osób jednocześnie, zaś do każdej takiej sceny może dołączyć kolejny rozmówca”|No i reszta nowości też jest spoko 🙂

    39. Tak… dubbing z jedynki był dobry… A jeśli chodzi o QTE, to można by było zrobić opcję w grze, żeby mieć je włączone lub wyłączone.

    40. Stara twarz Geralta bardziej mi się podobała i ten koński ogon mam nadzieję że go nie będzie

    41. co to te QTE??

    42. Szczerze? Nic imponującego. Liczę, że trzymają jeszcze jakieś asy w rękawie, bo na razie mowa jest tylko o kosmetycznych ulepszeniach „jedynki”.Co do twarzy Geralta – za ładna! W jedynce była jakaś taka bardziej „szczurza”, przez to niepokojąca. On jest niedobrym Wiedźminem, nie modelem!

    43. Nie kucyk jest ok 😛

    44. => AndriuSekwencje przyciskania różnych klawiszy w walce, aby wykonać np. „combosa”.

    45. @kubicafan : Zgadzam się ;p Co do twarzy to …Arghh, po co to całe upiększanie ? W jedynce była OK …

    46. Nie no spoko ale mam nadzieje że nie będzie powtarzania postaci jak w jedynce w jednym mieście z 100klonów i oddawanie emocji to co mnie dręczyło w jedynce gościu krzyczał w dialogu był wściekły a oddawał zupełnie co innego;(

    47. „twarz Geralta nie jest jeszcze ostateczna, tzn. do premiery może się jeszcze zmienić” – uff, to dobrze, bo mnie te oczy Geralta przerażają.

    48. kubus199115 25 marca 2010 o 17:55

      Tera kurde codziennie będzie o tym wiedźminie 2 czy co? Znowu się zaczyna:/

    49. Już się ślinię…Gdyby było jeszcze multi…

    50. twarz na pewno była bardziej realistyczna w jedynce, a te włosy… co to baba jest że se je spina?

    Dodaj komentarz