Właśnie zakończyła się prezentacja Wiedźmina 2: Zabójcy Królów na wiosennej konferencji CD Projektu. Zgodnie z obietnicą, pokazano na niej m.in polską wersję językową gry. To jednak nie wszystko, czego się dowiedzieliśmy.
Najważniejsze informacje – w punktach:
Na potrzeby Wiedźmina 2: Zabójcy Królów Maciej Balcar nagrał utwór „Biały Wilk„. Będzie on jednym z elementów promujących produkcję;
Gra zostanie zabezpieczona SecuRomem. W trakcie instalacji będzie trzeba wpisać odpowiedni klucz. Twórcy uważają, że wprowadzenie tego systemu ma jedynie na celu zabezpieczenie produkcji przed ewentualnym wyciekiem przed jej premierą;
Każdy nabywca legalnej gry będzie miał dostęp do automatycznych aktualizacji;
Osoby, które zarejestrują grę otrzymają dostęp do dodatkowych wersji językowych, darmowych DLC i innych niespodzianek. Proces rejestracji będzie jednak opcjonalny;
Zapisy stanów gry z „jedynki” będą opcjonalne – aby cieszyć się w pełni rozgrywką nie będzie ich trzeba posiadać;
Wszędzie dostępna będzie ta sama wersja gry – o identycznej zawartości, z brakiem cenzury i możliwością pobrania dodatkowych wersji językowych (Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zostanie w sumie przetłumaczony na jedenaście języków). Dzięki temu osoby, które nabyły grę na GOG-u, czy Steamie będą mogły bezproblemowo pobrać spolszczenie;
Amerykańska organizacja ESRB przyznała grze kategorię wiekową M – oznacza to, że w USA jest ona przeznaczona dla osób powyżej 17 roku życia;
Zaprezentowano nowy fragment gry, skupiony głównie na walce;
Początkowo pokazano system rozwoju postaci. Drzewko umiejętności podzielone jest na trzy kategorie – szermierki, magii (Znaki) i alchemii. Wpływ na statystyki Geralta mają też specjalne mutageny, które można zażywać w trakcie rozgrywki. Zaprezentowano również zakładkę z eliksirami.
Najpierw Geralt zmierzył się z grupką przeciwników, korzystając ze znaków. W trakcie walk można wykorzystać ukształtowanie terenu, spychając Aardem wrogów w przepaść. Wśród oponentów znalazł się gość z tarczą, którego wiedźmin zamroczył, tym samym neutralizując jego obronę.
Geralt może ulepszać swoją broń specjalnymi olejami;
Zarówno ludzkich przeciwników, jak i potworów można wykończyć efektownymi finisherami;
Lokacją, na której Geralt toczył starcia, był obóz bandytów. Jest to otwarty obszar, na którym w finalnej wersji gry znajdziemy też zadania do wykonania;
W trakcie wędrówki po lokacji, wiedźmin natknął się na łowców głów mających zlecenie na Białego Wilka. W tym momencie mogliśmy zobaczyć (a raczej posłuchać), jak wygląda polska wersja językowa. Geralt w wykonaniu Jacka Rozenka, podobnie jak w „jedynce” wypada bardzo dobrze – jego głos świetnie pasuje do zimnego, obojętnego pogromcy potworów;
Po prezentacji rozgrywki przedstawiono plany związane ze sprzedażą Wiedźmina 2: Zabójcy Królów w Polsce. Twórcy chcą, aby gra rozeszła się w przynajmniej 210 tysiącach egzemplarzy. W zrealizowaniu tego celu pomoże kampania reklamowa obecna w prasie, telewizji i internecie – CD Projekt chce z marketingiem produkcji dotrzeć do 9 milionów Polaków, z czego tylko 40% z nich mają stanowić gracze. Sama kampania warta będzie 6 milionów złotych.
Firma obiecuje, że na Geralta natkniemy się na niemal każdym kroku – nawet w metrze. Odpowiednie reklamy znajdą się również w największych gazetach codziennych, w tym w Gazecie Wyborczej. W tej ostatniej w dniu premiery gry znajdzie się specjalny dodatek poświęcony produkcji;
Reklamy pojawią się także w telewizji. Obecne będą 15-sekundowe spoty oraz krótsze, 8-sekundowe, emitowane przed najważniejszymi programami telewizyjnymi, takimi jak X-Factor. Wyświetlane one będą w najbardziej atrakcyjnych pasmach antenowych w godzinach 7:00-10:00 i 18:00-23:00. Reklamówki pojawią się w takich stacjach, jak TVN, TVN24, TVN Turbo, MTV, czy VIVA;
Kampania obecna będzie również na największych serwisach growych i w pismach branżowych (m.in. w CD-Action);
Marketing Wiedźmina 2: Zabójcy Królów ma objąć wszystkie najważniejsze media. Kampania trwa już od marca ubiegłego roku, a od 2011 napisano o grze tysiąc artykułów. Zasadniczy proces reklamowy rozpoczyna się jednak dzisiaj i potrwa do połowy czerwca;
Produkcja CD Projekt RED pojawi się też… w Playboyu. A konkretniej zawita tam Triss. Kiedy? W majowym numerze pisma. Prezentacja plkatu z nią – u góry-obok;
W sklepach pojawią się różne materiały reklamowe, takie jak papierowe figurki Geralta, czy brama wiedźmińska.
Nie wiem czy już wspominaliśmy, ale CD Projekt chce sprzedać 210 tysięcy egzemplarzy Wiedźmina 2. Poważnie, liczba ta padła w trakcie prezentacji kilkanaście razy…
@rafal123c Rzeczywiście brakuje…
Ej ale jedno mi tu nie pasuje. EK ma być wysłane 12 maja, a ten DRM pozwoli zagrać dopiero 17?
Twórcy chcą, aby gra rozeszła się w przynajmniej 210 tysiącach egzemplarzy hahahahahaha lol 2 razy tyle by było BEZ kampanii reklamowej
@kaczmwoj, no niestety, na to wygląda, że sobie poczekamy, ale Polska będzie miała dostęp już 16 maja(yea, 1 dzień wcześniej 😀 )
Soap1922|Szkoda, to miał być kolejny przywilej EK, a tu d**a jak widzę.
Napeerdlator poleca obejrzeć w euro sporcie walki k1 tam już były miedzy walkami reklamy Marvel vs capcom 3 i Mortal kombat ,210 tyś nie wiem czy to można osiągnąć puszczając same reklamy na x-factor dla nie zainteresowanych to tak jak by biznesmenowi wciskać traktor porsche
Ok. Z zabezpieczeniami pomysł fajny bo nie są inwazyjne i nie są upierdliwe jak osławiony DRM od UbiSoftu. Piosenka Biały Wilk jakoś mi nie wpadała w ucho. Na rozkładówkę Triss czekam niecierpliwie 😛 No i czekam na seans jakiejś reklamy Wiedźmina 2 – wczoraj było tylko w „Fakty, ludzie, pieniądze” na temat konferencji i tego jak Optimus (spółka która „trzyma” CDP giełdowo) rośnie na wykresach… No już nie mogę się doczekać premiery 😀
Mizernie brzmi to 210 tysięcy egzemplarzy. Jeśli gra spełni oczekiwania to będzie dużo więcej.
210 tysięcy w Polsce to wyzwanie 🙂 Ciekaw jestem ile egzemplarzy chcą sprzedać na świecie ;D
Się chłopcy zdziwią jak sprzedadzą milion 🙂
brama wiedźmińska?What?|dawać rozkładówkę z Triss!
No ale The Sims będzie ciężko przebić…