Właśnie zakończyła się prezentacja Wiedźmina 2: Zabójcy Królów na wiosennej konferencji CD Projektu. Zgodnie z obietnicą, pokazano na niej m.in polską wersję językową gry. To jednak nie wszystko, czego się dowiedzieliśmy.
Najważniejsze informacje – w punktach:
Na potrzeby Wiedźmina 2: Zabójcy Królów Maciej Balcar nagrał utwór „Biały Wilk„. Będzie on jednym z elementów promujących produkcję;
Gra zostanie zabezpieczona SecuRomem. W trakcie instalacji będzie trzeba wpisać odpowiedni klucz. Twórcy uważają, że wprowadzenie tego systemu ma jedynie na celu zabezpieczenie produkcji przed ewentualnym wyciekiem przed jej premierą;
Każdy nabywca legalnej gry będzie miał dostęp do automatycznych aktualizacji;
Osoby, które zarejestrują grę otrzymają dostęp do dodatkowych wersji językowych, darmowych DLC i innych niespodzianek. Proces rejestracji będzie jednak opcjonalny;
Zapisy stanów gry z „jedynki” będą opcjonalne – aby cieszyć się w pełni rozgrywką nie będzie ich trzeba posiadać;
Wszędzie dostępna będzie ta sama wersja gry – o identycznej zawartości, z brakiem cenzury i możliwością pobrania dodatkowych wersji językowych (Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zostanie w sumie przetłumaczony na jedenaście języków). Dzięki temu osoby, które nabyły grę na GOG-u, czy Steamie będą mogły bezproblemowo pobrać spolszczenie;
Amerykańska organizacja ESRB przyznała grze kategorię wiekową M – oznacza to, że w USA jest ona przeznaczona dla osób powyżej 17 roku życia;
Zaprezentowano nowy fragment gry, skupiony głównie na walce;
Początkowo pokazano system rozwoju postaci. Drzewko umiejętności podzielone jest na trzy kategorie – szermierki, magii (Znaki) i alchemii. Wpływ na statystyki Geralta mają też specjalne mutageny, które można zażywać w trakcie rozgrywki. Zaprezentowano również zakładkę z eliksirami.
Najpierw Geralt zmierzył się z grupką przeciwników, korzystając ze znaków. W trakcie walk można wykorzystać ukształtowanie terenu, spychając Aardem wrogów w przepaść. Wśród oponentów znalazł się gość z tarczą, którego wiedźmin zamroczył, tym samym neutralizując jego obronę.
Geralt może ulepszać swoją broń specjalnymi olejami;
Zarówno ludzkich przeciwników, jak i potworów można wykończyć efektownymi finisherami;
Lokacją, na której Geralt toczył starcia, był obóz bandytów. Jest to otwarty obszar, na którym w finalnej wersji gry znajdziemy też zadania do wykonania;
W trakcie wędrówki po lokacji, wiedźmin natknął się na łowców głów mających zlecenie na Białego Wilka. W tym momencie mogliśmy zobaczyć (a raczej posłuchać), jak wygląda polska wersja językowa. Geralt w wykonaniu Jacka Rozenka, podobnie jak w „jedynce” wypada bardzo dobrze – jego głos świetnie pasuje do zimnego, obojętnego pogromcy potworów;
Po prezentacji rozgrywki przedstawiono plany związane ze sprzedażą Wiedźmina 2: Zabójcy Królów w Polsce. Twórcy chcą, aby gra rozeszła się w przynajmniej 210 tysiącach egzemplarzy. W zrealizowaniu tego celu pomoże kampania reklamowa obecna w prasie, telewizji i internecie – CD Projekt chce z marketingiem produkcji dotrzeć do 9 milionów Polaków, z czego tylko 40% z nich mają stanowić gracze. Sama kampania warta będzie 6 milionów złotych.
Firma obiecuje, że na Geralta natkniemy się na niemal każdym kroku – nawet w metrze. Odpowiednie reklamy znajdą się również w największych gazetach codziennych, w tym w Gazecie Wyborczej. W tej ostatniej w dniu premiery gry znajdzie się specjalny dodatek poświęcony produkcji;
Reklamy pojawią się także w telewizji. Obecne będą 15-sekundowe spoty oraz krótsze, 8-sekundowe, emitowane przed najważniejszymi programami telewizyjnymi, takimi jak X-Factor. Wyświetlane one będą w najbardziej atrakcyjnych pasmach antenowych w godzinach 7:00-10:00 i 18:00-23:00. Reklamówki pojawią się w takich stacjach, jak TVN, TVN24, TVN Turbo, MTV, czy VIVA;
Kampania obecna będzie również na największych serwisach growych i w pismach branżowych (m.in. w CD-Action);
Marketing Wiedźmina 2: Zabójcy Królów ma objąć wszystkie najważniejsze media. Kampania trwa już od marca ubiegłego roku, a od 2011 napisano o grze tysiąc artykułów. Zasadniczy proces reklamowy rozpoczyna się jednak dzisiaj i potrwa do połowy czerwca;
Produkcja CD Projekt RED pojawi się też… w Playboyu. A konkretniej zawita tam Triss. Kiedy? W majowym numerze pisma. Prezentacja plkatu z nią – u góry-obok;
W sklepach pojawią się różne materiały reklamowe, takie jak papierowe figurki Geralta, czy brama wiedźmińska.
Nie wiem czy już wspominaliśmy, ale CD Projekt chce sprzedać 210 tysięcy egzemplarzy Wiedźmina 2. Poważnie, liczba ta padła w trakcie prezentacji kilkanaście razy…
Właśnie zakończyła się prezentacja Wiedźmina 2: Zabójcy Królów na wiosennej konferencji CD Projektu. Zgodnie z obietnicą, pokazano na niej m.in polską wersję językową gry. To jednak nie wszystko, czego się dowiedzieliśmy.
wow
Oby się sprzedał lepiej niż jedynka 🙂
Chyba kupie nowego playboya 😉
Jestem z nich dumny . Odrazu w dniu premiery kupuje.
Strasznie dużo tam było polskiego dubbingu, jeden krótki dialog… Poza tym myślałem, że popracują trochę nad interfejsem i od strony artystycznej będzie zachwycał. Stawiają jednak na przejrzystośc i prostotę. No i żeby kasa za tą kampanię im się zwróciła…
Czym będzie ta brama wiedźmińska? 😀
Będzie reklama na TVNie? Wow! Przecież to TVN obrzuca gry błotem i przez TVN z TVN7 (kiedyś RTL7) zniknęło anime 😮
ciekawe co to ta brama wiedźmińska ?
Dobra to ja jeszcze raz : Na jaką ocene w Cd-a oraz średnią ocen metacritic liczycie ???
Nie kupujcie wyborczej, kłamią tam na każdym kroku.|Zapowiada się wielka kampania, wszędzie wiedźmin.
’Twórcy chcą, aby gra rozeszła się w przynajmniej 210 tysiącach egzemplarzy’ – Wydaje mi się, że umniejszają trochę swoje szacunki by nie przesadzić. Przecież Sniper z City Interactive sprzedał się w ponad 1 mln sztuk…
210 tysięcy PREMIEROWYCH egzemplarzy, z czego 200 000 to mają być edycje zwykłe, a 10 000 kolekcjonerskie.|Czytanie i słuchanie ze zrozumieniem się kłania.
BloodyAngel|Może źle zrozumiałem, ale czy nie jest napisane, że TYLKO w Polsce 210.000?
’Po prezentacji rozgrywki przedstawiono plany związane ze sprzedażą Wiedźmina 2: Zabójcy Królów w Polsce. Twórcy chcą, aby gra rozeszła się w przynajmniej 210 tysiącach egzemplarzy. W zrealizowaniu tego celu pomoże kampania reklamowa obecna w prasie, telewizji i internecie’ -nie wiem gdzie ty widzisz premierowe ale twój problem
Śledziks ale każdy lubi pieniążki 🙂 a zwłaszcza jak przy okazji może „wykazać” się patriotyzmem… Nie ma co dużo gadać, to będzie hit!
Jak byk pisze ze chca sprzedac 210k egzemplarzy w Polsce! Wiadomka że liczą na więcej sprzedanych egzemplarzy na świecie… moje marzenie … 4mln egzemplarzy.. ;p
Cóż, ja pamiętam, jak przy okazji Wiedźmina pierwszego wypowiadali się, ze marzą o milionie – udało się, razem z ER wyszło prawie 2 🙂 . A sama gra – cóż…. niech będzie dycha!!
BloodyAngel – w tekście nie ma, bo jest błąd. Na slajdzie było i mówili, że chodzi o edycje premierowe.
te 210 tyś w Polsce(bo o Polsce mówimy) to bardzo dużo, ale gra jest świetna, więc liczę, że się uda!
Hipokryta. Chodzi o egzemplarze sprzedand w Polsce. Cytanid ze zrozumieniem sie klania.
jest jakiś filmik z tej konferencji
Fajnie by było 3 miliony a jak jeszcze by wyszło na konsole 😀 To by było…
Pioterk66 – Maciej Balcar (obecny wokalista Dżem’u) nagrał ten utwór; nie Bielcar 😉
Czekam na swój egzemplarz i trzymam kciuki.
Mam tylko nadzieje że nie przesadzą z tą kampanią reklamową jak to było w przypadku Bulletstrom’a.|Gra jest prawdziwym hitem więc na luzie się sprzeda.
@driver73 Ukazał się 1 trailer(chyba) więc raczej nie ….
dobrze ,że będą darmowe dlc i brak problemu z polską wersją jak w mass effect 2
Szkoda tylko że Wiedźmin będzie nas atakował (oby nie spoilerami) z każdej gazety, telewizora i lodówki.
A co z pytaniami które wygrały w konkursie Cd-ACtion? Padły? Jakie były odpowiedzi?
Jestem ciekaw tej reklamy w (o dziwo) TVN. Triss na okładce Playboy prezentuje się znakomicie. Wygląda teraz tysiąc razy lepiej niż w jedynce! A co do tych 210 tys. cóż, mam nadzieję że im się uda i życzę im kilku milionowej sprzedaży na skalę światową.
X-factor ,MTV, viva ?Ja tam tego nie oglądam wole discovery i National geografic chanel z discovery historia a ,żeby nie było to wole Polsat sport i Polsat 1 od tvn-u a od mtv i vivy 4fun tv z git produkcjami
A konsole…? 🙁
Własnie co z pytaniami i jakie wygrały?
No nie, ile razy patrzę na tą twarz wiedźmina, to tyle razy myślę, że twórcy zrobili kawał dobrej roboty.
A nie powinno pisać Maciek Balcar???
Grę kupię ale… w wersji na xboxa 360 😉
Chciałbym dodać, że te 210 tys. egzemplarzy to CDP chce sprzedać w Polsce, bo tego brakuje.
@wlosek to raczej jest oczywiste, a przynajmniej mam taką nadzieję.
@MetmaN666 przecież tak właśnie pisze
A ja tak z innej beczki, a mianowicie o Triss. W ogóle nie podoba mi się jej wygląd w Wiedźminie 2, a konkretnie jej twarz. Wygląda tak jakoś… krasnoludzko? Już ta Triss z jedynki bardziej mi się podobała.
16 zakonczen ciekawe zaraz ktos powie challenge accepted 🙂
Shoodan masz rację.Lecz triss bardziej prypomina tą z książki w W2
Shodan@ coś mi się wydaje że jesteś w mniejszości na ale cóż 😉
@Wlosek Oczywiście, że jest napisane. Ale skoro nie umiesz/ nie chce ci się czytać to już twoja sprawa.
Jakby udało im się zrobić taką Triss, to byłbym zadowolony 🙂 |http:images.wikia.com/wiedzmin/images/c/c6/Triss_Merigold_big.jpg|Bo jednak ta z jedynki nie jest do niej aż tak podobna, wydaje się zbyt stara.
Prezentacja fajna, mam nadzieję, że uda pobić się ten rekord 210 tys. egzemplarzy. Tylko jedno ciągle mnie gryzie. DLACZEGO, GDY PROWADZĄCY WYMIENIAŁ NAJWIĘKSZE STRONY ZRZESZAJĄCE GRACZY W POLSCE NIE WSPOMNIAŁ O CDA.PL?!?!
@Soap1922-może dlatego ze jest traktowanie jak czasopismo przynajmniej ja tak myślę
@Maciek No zgoda, ale CDA to CAŁA generacja graczy, nie tylko wspaniałe czasopismo, ale też strona i forum.
210 TYSIĘCY EGZEMPLARZY?! TYLE SPRZEDA SIĘ PIERWSZEGO DNIA W JEDNYM EMPIKU!!!!!