13.05.2011
Często komentowane 26 Komentarze

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – wywiad z Tomaszem Gopem

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – wywiad z Tomaszem Gopem
Na kilka dni przed premierą gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, pytamy Tomasza Gopa, jej projektanta, który ostatnio stał się "twarzą" tej produkcji, o to, jakie uczucia towarzyszą mu w tych gorących dniach. I czym on sam i jego zespół zajmą się już wkrótce...

cdaction.pl: Prace nad Wiedźminem 2 na PC zostały już zamknięte. Jakie to uczucie? Spełnienia?

Tomasz Gop: Zmęczenia. Urlop, trochę słońca, powrót do życia prywatnego… to pewnie najbliższe plany większości pracowników CD Projekt RED.

Była już impreza na zakończenie prac?

Nie, imprezuje się dopiero wtedy, kiedy wszystko się uda. A uda się, kiedy gracze na całym świecie odpalą grę. Jeszce trochę…

Ile trwały prace nad Zabójcami Królów?

Początek, to w praktyce data wydania poprzedniej części gry. Czyli jeśli liczymy od października 2007, minęło około 3,5 roku.

Jak wspominasz ten okres? Który etap prac był najtrudniejszy?

Zawsze najtrudniejszy jest koniec, bo najwięcej rzeczy trzeba zamknąć jednocześnie – te ostatnie parę miesięcy, a szczególnie ostatnie tygodnie to był okres maksymalnie wytężonej pracy. Tutaj nie ma miejsca na „później” ani na „zobaczymy, może się uda”. Tu wiadomo że jeśli coś jest niepewne, to lepiej od razu przygotować się na to, że do gry nie wejdzie i trzeba to wyciąć.

No właśnie, czego nie udało się zrealizować? Czy jest coś, co bardzo chcieliście wprowadzić do gry, ale ostatecznie, z powodu na zbyt duże trudności, musieliście z tego zrezygnować?

Pewnie, zawsze jest cała masa pomysłów których do gry nie uda się „wepchnąć”. Z oczywistych względów nie chciałbym ich jednak zdradzać, myślę, że jeszcze się nam przydadzą.

Jak bardzo zmieniła się gra w czasie produkcji – między pierwszymi projektami a tym, co gracze dostaną w przyszły wtorek?

Fabularnie niewiele. Graficznie, na pewno kolosalnie – musieliśmy (i chcieliśmy – wiadomo, jesteśmy grą PC-tową) na bieżąco reagować na zmiany na rynku sprzętu.

No właśnie – przyszły wtorek. Gra trafi do graczy, pojawią się jej recenzje na całym świecie. Czujesz „motylki w brzuchu”?

„Motylki w brzuchu”, jak to nazwałeś, kojarzą mi się z tremą przed występem. A występ kojarzy mi się z wykonaniem czegoś. Tymczasem nasza gra jest już skończona – my już nic nie zmienimy, jest wszystko teraz w rękach graczy. To samo dotyczy ocen mediów – będą takie, na jakie gra zasługuje. Czuję co najwyżej zaciśnięte mocno kciuki aby wszystko się udało.

Jakich recenzji się spodziewacie? Myślisz, że jaki będzie „wynik” gry na Metacritic, serwisie który zbiera oceny wystawiane na całym świecie?

Bez komentarza – zgadywanie takich rzeczy może być uznane za zły omen…

Macie teraz chwilę spokoju czy może siadacie do dalszej pracy, aby wspierać dalej PC-tową wersję Wiedźmina 2 łatkami/dodatkami DLC?

Przydałaby się chwila urlopu, ale o tym już mówiłem. Oczywiście pomysły na nowe projekty już są. Wszystko wskazuje na to, że Wiedźmin 2 będzie na przykład wzbogacany całą masą DARMOWYCH DLC-ków. Detale wkrótce.

W wywiadzie dla TVNCNBNC Michał Kiciński zapowiedział „drugą premierę” waszego studia, którą będziecie zapowiadać na E3. Zaskoczycie czymś dużym?

Na pewno nie mniejszym niż Wiedźmin 2 na PC…)

I na koniec – często w „listach płac” gier pojawia się pole z imionami dzieci, które urodziły się członkom zespołu podczas prac. Są jakieś „Witcher babies„?

Pewnie – aż pięć!

26 odpowiedzi do “Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – wywiad z Tomaszem Gopem”

  1. A strony nadal nie ma ;(

  2. Czekam niecierpliwie na poniedziałek 00:01:)

  3. OberstPrymas 13 maja 2011 o 10:34

    Szkoda że strona jeszcze nie działa. Interesują mnie zwłaszcza jakieś informacje o ocenach dla Wieśka. Słyszałem już o ocenach z Finlandii i (chyba) Niemiec. Jakoś teraz wyszła recka na Węgrzech. Słyszał ktoś o tym?

  4. Hmm wszystko wskazuje na to że grać będę dopiero wieczorem wtorkowym po pracy hmm to jeszcze tyle dni… :-] Zobaczymy cd-a ile w recenzji prawdy, a ile patriotyzmu, mam nadzieję się nie zawieść 😀

  5. Nie zapytaliście o wyciek cracka;p

  6. DARMOWYCH DLC! JEEEEJ 😀 Kocham Tomaszka, Kocham Redów 😀

  7. bedzie demo bo mam troche slabego kompa i nie wiem czy mi pojdzie a gry sciagac nie bede by zobaczyc czy bedie dzialac

  8. suuuuuuuuuper:) @down: nie ma demka

  9. Yeah, zawsze wierzyłem, że CDPRed nie zrobi płatnych DLC! Firmy „growe” z całego świata- bierzcie z nich przykład 😀

  10. Właśnie rozpakowałem kolekcjonerkę. Oniemiałem…..

  11. Potrzebuję małego zastrzyku gotówki…. Zostaję męską prostytutką!!!

  12. @Kulas heh to zycze powodzenia:)

  13. Diamond1997 13 maja 2011 o 12:17

    Darmowe DLC ?! Yea !

  14. ”witcher babies”… 🙂

  15. Jak na „twarz” tej priodukcji, pan Tomasz G.(„Bez nazwisk ***wa”) jest całkiem twarzowy 😉

  16. „Darmowe DLC” brzmią bardzo sympatycznie i bardzo oryginalnie w tych ciężkich czasach…

  17. Darmowe DLC jestem jak najbardziej ZA. Jestem ciekawy jaka gre pokaza na E3

  18. Darmowe DLC o tak!

  19. Darmowe DLC? CD Projekt górą ! Jednak chętnie kupie jakieś rozszerzenie pudełkowe kiedy takowe wyjdzie.

  20. Oby tak wszyscy dawali DLC za darmo CD PROJEKT RED RULES !!!!

  21. Hurrra! Kelmoriański nocnik przeznaczenia na miarę DLC z nowego cda, szacowanego na 20 zł! ogarnijcie się, to będą pojedyncze przedmioty albo zwoje wskrzeszające i tego typu 'pierdółki’, konkretny dodatek, jak np. kilka misji będzie pudełkowy, ale i tak go kupię =D

  22. Jakie „Witcher babies”? „Dziecko Niespodzianka” się mówi ;P

  23. @Spike217 Skup się na wytłuszczonym słowie DARMOWE, a potem próbuj ironizować. Zauważcie, że przy E3 mówi „Wiedźmin 2 na PC”, a nie samo Wiedźmin 2 🙂 |Dzieci niespodzianki hrhr.

  24. W nowy trailerze CDP zapowiedziało darmowe dlc z konkretną datą http:imageshack.us/photo/my-images/233/darmowedlc.png/

  25. Czasem się zastanawiam czy to Tomasz Gop nie jest Wiedźminem 😉 A DLC brzmi ciekawie… Mam już kurtkę, tajemniczego kupca i zestaw alchemika 🙂

Dodaj komentarz