05.02.2013
Często komentowane 543 Komentarze

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt
And the story goes like this... Jeden z użytkowników forum NeoGAF wszedł w posiadanie cyfrowego wydania najnowszego Game Informera (oficjalnie jeszcze niedostępnego), na którego okładce znajduje się gra The Witcher 3: Wild Hunt. Wkrótce potem, Game Informer, potwierdził jej istnienie i opublikował informacje na temat nowego numeru. Wiedźmin 3 stał się faktem.

Co więc o The Witcher 3: Wild Hunt (stawiamy, że polski tytuł to Wiedźmin 3: Dziki Gon) pisze Game Informer?

  • Gra toczyć się będzie w całkowicie otwartym świecie, mniej więcej 20% większym niż ten ze Skyrima
  • Przejechanie go wzdłuż zajmuje około 40 minut na koniu
  • gra oparta jest o nowy silnik graficzny REDengine 3. To on umożliwił stworzenie otwartego świata. Co nie mniej ważne, w grze nie pojawią się ekrany ładowania, nie zabraknie też opcji szybkiej podróży
  • Fabularnie: Geralt odzyskuje pamięć i nie jest zainteresowany przyłączeniem się do jakiejkolwiek frakcji. Zajmuje się szlachtowaniem potworów oraz – najważniejsze – poszukuje bliskich i szuka Dzikiego Gonu
  • Questy rozgrywać się będą na trzech poziomach: najwyższym, dotyczącym głównego zadania wiedźmina (odnalezienie bliskich), środkowym, nawiązującym do inwazji Nilfgaardu i politycznych przepychanek w świecie gry oraz najniższym, dotyczącym spraw ludzi napotkanych po drodze; wszystkie będą się wzajemnie przeplatały, w tym sensie, że podejmowane w nich decyzje będą wpływać na świat gry
  • Oczywiście zabawę będzie można ukończyć zajmując sie tylko i wyłącznie wątkiem głównym
  • Developerzy chcą skupić się w większym stopniu na romansach niż stosunkach seksualnych. Nie powrócą znane z „jedynki” karty z dziewczynami
  • W grze pojawi się dwukrotnie więcej przerywników filmowych niż w „dwójce”
  • Rozgrywka opierać się będzie na typowych patentach RPG – rozwiązywaniu zagadek, walce z potworami – ale podanych w dojrzałym, pokrętnym stylu znanym z poprzednich gier
  • Platformy docelowe to wszystkie „konsole z najwyższej półki” (a więc zapewne również next-geny), oczywiście także PC
  • Ważnym elementem gry będzie polowanie na potwory – Geralt będzie zbierał informacje na ich temat, które po kawałku będą budowały jego wiedzę na temat tego, jak sobie z nimi poradzić. Poznamy je rozmawiając z okolicznymi mieszkańcami, czytając książki itd. To ważne, bo np. na pojawianie się potworów pływać będzie pora dnia; dowiemy się też, jakie części ich ciała są podatne na uderzenia i jakiego rodzaju oręż będzie najbardziej skuteczny
  • Poziom samych potworów nie będzie skalował się do gracza. To oznacza, że zapuszczanie się w niektóre regiony bez odpowiednio wysokiego levelu nie będzie rozsądne
  • Jeśli o potworach mowa – Geralt będzie mógł podjąć się zlecenia na nie (ale nie w formie kontraktu znajdowanego na tablicy ogłoszeń). Z zabitych monstrów będzie można wydobyć alchemiczne składniki i mutageny, które odblokują część wiedźmińskiego drzewka umiejętności
  • Wykonanie niektórych zleceń wymagało będzie przeprowadzenia przez Geralta krótkiego śledztwa. Wciskając lewy trigger pada aktywujemy wiedźmiński instynkt, dzięki któremu bohater zobaczy przydatne wskazówki i przedmioty (brzmi to trochę jak wizja orła z Assassin’s Creeda). To nie wszystko – w takich momentach Geralt będzie często mówił do siebie, przywołując wspomnienia i sugerując rozwiązanie problemu graczowi
  • Pojawią się zmienne warunki atmosferyczne
  • W systemie walki pojawi się możliwość korzystania z obiektów otoczenia – np. Aardem będzie można podrażnić gniazdo pszczół, które zaatakuje naszego przeciwnika, dzięki czemu Geralt będzie mógł pozostać niezauważony i uciec bez wdawania się w bijatykę
  • Zmieni się działanie niektórych znaków – np. Igni (będzie funkcjonować bardziej jak „miotacz płomieni”)
  • Wszystkie znaki będzie można ulepszyć, dzięki czemu zyskają one nowe zastosowanie. Warto jednak podkreślić, że w przeciwieństwie do poprzedniej części, oryginalne działanie znaku nie zniknie po „apgrejdzie”
  • Znacząco rozwiną się/zmienią drzewka umiejętności wiedźmina – podzielone one zostaną na posługiwanie się mieczem i alchemię (ta ostatnia związana jest z wszelkimi rodzajami mikstur)
  • Walka wciąż jest balansowana i twórcy nie zdecydowali jeszcze czy postawić na ciosy specjalne wyprowadzane w czasie rzeczywistym czy na sekwencje QTE przypisane niektórym umiejętnościom. RED-zi chcą rozwiązać problemy z nieco zbyt wysokim poziomem trudności z poprzedniej części i dlatego nie wykluczają przebudowania mechanizmów starć
  • Geralt będzie miał teraz 96 animacji w walce (w „dwójce” było ich 20). Aby jednak uniknąć sytuacji, w której aktywuje się zbyt długa animacja, CD Projekt RED przypisał każdy przycisk na padzie do pojedynczego ciosu, zaś wyprowadzenie każdego ruchu zajmuje tyle samo czasu. Dodatkowo wszystkie ataki mogą zostać przerwane, zablokowane lub uniknięte
  • Geralt nie będzie już mógł biegać w czasie walki, ale jego ciosy będą szybsze. Zrezygnowano też z przewrotek na rzecz skrętów ciała. Sztuczna inteligencja wrogów została zaprojektowana od nowa, a developerzy obiecują, że nawet bossowie nie będą zachowywać się w sposób oskryptowany. Wśród „szefów” pojawi się m.in. lodowy gigant
  • Pojawi się – co pokazuje pierwsza grafika – możliwość jazdy na koniu, rozważana jest także walka z grzbietu wierzchowca. Ale nie tylko – dodane zostaną okręty (dzięki nowemu silnikowi fizycznemu), które – podobnie jak konie – będzie można ulepszać
  • Zmieni się system zarządzania ekwipunkiem (oby na lepsze)
  • Twórcy postawią na wzmocnienie craftingu, tak by gracze mogli rzeczywiście dopasować swój ekwipunek do własnego stylu gry. Kto jednak zechce będzie mógł ominąć ten moduł, korzystając z tego, co znajdzie w świecie gry
  • Nie zabraknie też zbroi, które będzie można ulepszyć odnajdując receptury i składniki. Nawet jednak standardowe pancerze będą miały unikalny wygląd
  • Jeśli ktoś przywiązuje dużą uwagę do fryzury Geralta – pojawi się opcja zmiany uczesania (stąd wiedźmin z rozpuszczonymi włosami na okładce Game Informera)
  • Powrócą mini-gry – pierwszą z ujawnionych jest konkurs rzutu nożem. Te aktywności są oczywiscie opcjonalne, ale ich wykonanie zostanie nagrodzone
  • Nad grą pracuje dwa razy większa ekipa niż nad drugą częścią.
  • Game Informer opublikował również krótką zajawkę swojego materiału:

    Przypominamy, że na dziś CD Projekt RED wyznaczył termin „ujawnienia nowej gry, tej co wy wiecie jakiej”, zapewne więc doczekamy się również jakiejś reakcji ze strony studia. Może trailer? Jeśli tak, liczymy, że z jakimś ukrytym przekazem.

    A wy możecie już teraz zacząć się zastanawiać, kim jest tajemnicza postać w kapturze obok Wiedźmina. I czy będzie można nią grać w co-opie?

    543 odpowiedzi do “Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt”

    1. And the story goes like this… Jeden z użytkowników forum NeoGAF wszedł w posiadanie cyfrowego wydania najnowszego Game Informera (oficjalnie jeszcze niedostępnego), na którego okładce znajduje się gra The Witcher 3: Wild Hunt. Wkrótce potem, Game Informer, potwierdził jej istnienie i opublikował informacje na temat nowego numeru. Wiedźmin 3 stał się faktem.

    2. ulala….kozacko:)

    3. „Geralt odzyskuje swoją pamięć, poszukuje swoich bliskich i goni”|co takiego goni??:)może mnie?i moich ludzi?|tak samo jak Ciebie i Twoich ludzi…

    4. @Down: Chodziło chyba o „gonu” – ot zwykła literówka.|@Top: Kurcze, aż chciałoby się już zagrać – tak dużą grę mogą jednak tworzyć i tworzyć 😛 Mam nadzieję, że uda się zrobić kozacką grę, a Wiedźmin będzie w końcu bardziej skoczny 🙂

    5. Jeśli to wszystko pojawi się się w grze to świetnie. Szczególnie ciekawi mnie topolowanie ns potwory.strasznie lubie takie klimaty 🙂

    6. Naareszcieee!!! Muszę dokończyć 2-kę 😛

    7. jaaacieee ale fajowoo 🙂

    8. tylko czemu nie oznaczyliście tego jako „hit” 😉 ?

    9. Kim może być postać obok Geralta? Obstawiam jaskra albo którąś z postaci z dwójki. A gra zapowiada sie ciekawie.

    10. @matrix97|wiedźmiński miecz, długie jasne włosy, raczej drobna damska postura…. czyżby Ciri?

    11. ŁÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓŁ WIEDŹMIN 3 JARAM SIĘ JARAM SIĘ JARAM SIĘMOJA ULUBIONA GRA 3.0

    12. Facet ma brodę i chyba wiedźmiński miecz, więc może to Vesymir.

    13. Świat jeszcze większy niż ten ze Skyrim, całkowicie otwarty, więcej polowania na potwory, większe drzewka umiejętności, więcej zadań. O kurcze, jeśli to będzie wyglądało tak jak sobie wyobrażam, to już czuję motyle w brzuchu 🙂 Poza tym Geralt na zaprezentowanej grafice wygląda po prostu bosko z tą brodą 🙂

    14. Arystoteles 5 lutego 2013 o 07:31

      otwarty świat? nie powinni iść śladami skyrima. Półotwarty świat znany z poprzednich części Wiedźmina o wiele lepiej by się sprawdzał ale powinien wówczas być większy a fabuła powinna być dłuższa. W przypadku otwartego świata obowiam się monotoni np. w zadaniach pobocznych albo tego że najwięcej czasu w każdym zadaniu główmym zajmie przejście z punktu a do punktu b. Gra na pewno bedzie dobra niezależnie od stworzonego świata ale to ogromne wyzwanie dla twóców, i oby się nie przliczzyli. Powodzenia CDP Red.

    15. No no no 🙂 Brzmi ciekawie, fajnie byłoby zobaczyć postaci np. z jedynki 🙂

    16. Abdul4715521 5 lutego 2013 o 07:39

      Póki co to są zapowiedzi, z czasem zobaczymy jak twórcą idzie ich realizacja, patrząc na poprzednie części Wiedzmina, zakładam, że kolejny Wiedzmin będzie bardzodobry, też obawiam się otwartego świata, a dokładnie monotoni, ale nie mamy powodu nie ufać, że CD PR z tym sobie nie poradzi. A co do postaci koło Geralta obstawiam, na Ciri, popielate włosy wystają z pod kaptura, wiedzminski miecz i sam motyw przewodni Wiedzmina.

    17. Moje marzenia zostały spełnione… a to jeszcze nie koniec.

    18. CDP nie będzie zadowolone, że wszystko wyciekło przed konferencją…

    19. Wreszcze po dwóch pieszych edycjach, Geralt dorobił się konia! Nareszcie 🙂 . Dla mnie to news dnia, sprawił, że przez cały dzień będę mieć dobry humor, mimo, że jeszcze przed 5 minutami miałem kiepski 😀 .

    20. Mam nadzieje, że tego nie spierdzielą, proszę, niech tego nie spierdzielą!

    21. Postać obok Geralta, to według mnie Ciri ma drobną sylwetkę, czyli jest kobietą. Do konia przypasany jest wiedźmiński miecz, a spod kaptura wystaję trochę długich jasnych włosów. Kto czytał sagę ten powinien się zorientować.

    22. Premiera w 2014? I ciekawe czy mój komp to da rade odpalić. MOH:W na wysokich działał, ale skoro to ma być next gen…oby. A postać obok Geralta to Ciri, chciałem napisać że Iorweth lub Roch(savy z W2 mają wpływ) ,ale ten miecz to miecz wiedźmina.

    23. Tyle wygrać.

    24. A ciekawe ile czasu mija między W2 a W3 no np. między W1 a W2 był to miesiać.

    25. Hehe, pamiętam, że w 2007 roku z okazji premiery wiedźmina 1 kupiłem nowego kompa. Przy okazji premiery Wiedźmina 2 w ów kompie wymieniłem kartę graficzną i dokupiłem ramu. Przy premierze W3 najprawdopodobniej znowu będę musiał kupić nowego kompa, żeby tradycji stało się za dość a raczej, żeby delektować, się pełną, 100% grafiką 😀 . PS: jeszcze raz podkreślę, że dla mnie jest to news dzisiejszego dnia 🙂 .

    26. (0_0) no nie wierze, Jaskółka… Ciri, Lwiątko z Cintry a. Falka. Dziecko Niespodzianka, Potomkini Starszej Krwi, Aen Ichaer. Dziewcze o popielatrych włosach i szkaradnej bliźnie na lewym policzku powraca z odległych miejsc i czasów… Fajnie pięknie, ale gra jako kontynuacja sagi rujnuje jej zakończenie, Ciri i Geralt mieli już nigdy się nie spotkać, pada cała (no nie cała) poetyka ostatnich chwil jakie spedzili razem gdy *SPOILER* niczym Pani Jeziora zabierała Geralta i Yennefer do Albionu, Wyspy Jabłon

    27. Że o wymowniejszym ich rozstaniu w „Coś się kończy coś się zaczyna” nie wspomnę

    28. CZEKAM z niecierpliowoscia!!! skyrim bedzie musial ustapic pierwszego miejsca jesli chodzi o RPG z otwrtym swiatem

    29. Płotka is back! xD

    30. Wiedźmin 3: Dziki (Z)Gon

    31. To na pewno nie jest Ciri skoro Geralt ma poszukiwać bliskich to raczej nie pasuje zakładam że to Jaskier albo jedna z postaci z Wiedźmina 2

    32. piotrekpk19 5 lutego 2013 o 08:13

      Boję się tej otwartości. Może ona zaszkodzić. No ale zobaczymy.

    33. W końcu wprowadzili Płotkę. Mogliby jeszcze nauczyć Geralta skakać (Jaram się)

    34. Suuuper 😀 nie moge sie doczekac oficjalnej zapowiedzi CD projektu. może powiedzą cos wiecej.

    35. Noooo i [beeep]… ;] Kolejna część elektronicznych przygód Wiedźmina na mojej półeczce.. Awwwww sombody stop me.. 😀

    36. Wiedźmin 3: Dziki Gon ? To mi się podoba. Czemu jak w przypadku zapowiedzi Wiedźmina 2 znowu chciałby grać jeszcze dzisiaj ? Mógłbym nawet zamówi pre-order. Mam nadzieję że wymagania nie wzrosną znacząco.

    37. Rok 2014 zapowiada się genialnie dla branży gier a już na pewno dla mnie. Premiery samych moich ulubionych tytułów, W3, Gta 5 (chodzi mi o wersję na PC, która najpewniej też pojawi się w 2014). Będzie bardzo miodnie 🙂 .

    38. Otwarty świat większy niż w Skyrimie? Kicha. Jak dla mnie wystarczyło otwartości w poprzednich Wiedźminach, a 40 minut na przejechanie z jednego końca mapy na drugi to dla mnie zdecydowanie za dużo.

    39. Znowu człowiek będzie się bał deskę w toalecie podnieść, żeby mu Wiedźmin ze swoją obrzydliwą facjatą nie wyskoczył.

    40. Mi przejechanie na koniu w Skyrim zajęło dłużej niż 40 minut, może ze względu na góry?|Otwarty świat cykl dnia i nocy i polowanie na potwory uprzednio zbierając o nich wiadomości brzmi ekstra no i w końcu trzeba będzie częściej łykać mikstury.|Skyrim to to nie będzie ale jestem dobrej myśli.

    41. Ciekawe jak wyglądać będzie edycja kolekcjonerska. EK z W1 i z W2 ładnie stoją u mnie na półeczce. Ciekawe co wymyślą tym razem redzi, mam tylko nadzieję, że nie będzie to gipsowe przyrodzenie geralta 😛 .

    42. Ale na święta będzie ?

    43. Coś mi mówi, że na koniu jedzie wiedźmin. Saszetka prawdopodbnie na eliksiry, ale koronnym dowodem jest miecz. Wygląda jak srebrny miecz Geralta – charakterystyczna… rękojeść(?) Nie wiem nie znam się na mieczach. W każdym razie.. cóż jedyną kobietą wiedźminem w sadze była Ciri. ale nie. Ona jest zbyt potężna żeby ją ponownie wprowadzili do świata. Może ktoś inny ze szkoły Węża… tej od Letho…

    44. A… no i Ciri jeździła na karym koniu… a o ile mi wiadomo (choć znawcą koni też nie jestem).. ten koń nie jest kary 😉

    45. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 08:31

      I pomyśleć, że ja nawet nie przeszedłem dwójki… hmm, jeśli walka nie będzie przypominać tej z jedynki to poważnie się zastanowię czy tknąć tą grę kijem… Ale pewnie będzie jak w dwójce…, dobra kogo ja oszukuję, zamawiam tym razem pre-order i basta! Hmmm, dwójka… niby fajna gra, ale toporna strasznie jeśli idzie o walkę, rozwiązanie z jedynki było najbardziej intuicyjne IMO i ciekawie rozwiązane.

    46. Skyrim będzie mógł Wieśkowi po raz kolejny buty wyczyścić. Wiedźmina 1 i 2 gram po dziś dzień, uprzednio skończywszy je po 4 razy, a Skyrima po 15h odłożyłem 🙂

    47. No to pomyślmy 😛 Letho- nie bo można go zabić na końcu wieśka 2 (zmartwychwstanie?). Któryś z magów- raczej nie, magowie nie korzystają z mieczy 😛 . Ciri- nie, jej koń (Kelpie) był innej maści. Jaskier?- raczej nie, w poprzednich grach jak i w sadze nie korzystał z broni. Wiedźmin- też raczej nie, bo nie ma miecza na plechach (:D ). Może to będzie zależało od tego, po której stronie stanęliśmy w poprzedniej części gry.

    48. czarnydar37 5 lutego 2013 o 08:33

      JEEEE no to tylko poczekać na nowego wieśka 🙂

    49. Ja też nie ukończyłem dwójki, trzeba się ogarnąć.

    50. Dziki Gon ? – A może Dziki Szron ? 😛

    Dodaj komentarz