05.02.2013
Często komentowane 543 Komentarze

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt
And the story goes like this... Jeden z użytkowników forum NeoGAF wszedł w posiadanie cyfrowego wydania najnowszego Game Informera (oficjalnie jeszcze niedostępnego), na którego okładce znajduje się gra The Witcher 3: Wild Hunt. Wkrótce potem, Game Informer, potwierdził jej istnienie i opublikował informacje na temat nowego numeru. Wiedźmin 3 stał się faktem.

Co więc o The Witcher 3: Wild Hunt (stawiamy, że polski tytuł to Wiedźmin 3: Dziki Gon) pisze Game Informer?

  • Gra toczyć się będzie w całkowicie otwartym świecie, mniej więcej 20% większym niż ten ze Skyrima
  • Przejechanie go wzdłuż zajmuje około 40 minut na koniu
  • gra oparta jest o nowy silnik graficzny REDengine 3. To on umożliwił stworzenie otwartego świata. Co nie mniej ważne, w grze nie pojawią się ekrany ładowania, nie zabraknie też opcji szybkiej podróży
  • Fabularnie: Geralt odzyskuje pamięć i nie jest zainteresowany przyłączeniem się do jakiejkolwiek frakcji. Zajmuje się szlachtowaniem potworów oraz – najważniejsze – poszukuje bliskich i szuka Dzikiego Gonu
  • Questy rozgrywać się będą na trzech poziomach: najwyższym, dotyczącym głównego zadania wiedźmina (odnalezienie bliskich), środkowym, nawiązującym do inwazji Nilfgaardu i politycznych przepychanek w świecie gry oraz najniższym, dotyczącym spraw ludzi napotkanych po drodze; wszystkie będą się wzajemnie przeplatały, w tym sensie, że podejmowane w nich decyzje będą wpływać na świat gry
  • Oczywiście zabawę będzie można ukończyć zajmując sie tylko i wyłącznie wątkiem głównym
  • Developerzy chcą skupić się w większym stopniu na romansach niż stosunkach seksualnych. Nie powrócą znane z „jedynki” karty z dziewczynami
  • W grze pojawi się dwukrotnie więcej przerywników filmowych niż w „dwójce”
  • Rozgrywka opierać się będzie na typowych patentach RPG – rozwiązywaniu zagadek, walce z potworami – ale podanych w dojrzałym, pokrętnym stylu znanym z poprzednich gier
  • Platformy docelowe to wszystkie „konsole z najwyższej półki” (a więc zapewne również next-geny), oczywiście także PC
  • Ważnym elementem gry będzie polowanie na potwory – Geralt będzie zbierał informacje na ich temat, które po kawałku będą budowały jego wiedzę na temat tego, jak sobie z nimi poradzić. Poznamy je rozmawiając z okolicznymi mieszkańcami, czytając książki itd. To ważne, bo np. na pojawianie się potworów pływać będzie pora dnia; dowiemy się też, jakie części ich ciała są podatne na uderzenia i jakiego rodzaju oręż będzie najbardziej skuteczny
  • Poziom samych potworów nie będzie skalował się do gracza. To oznacza, że zapuszczanie się w niektóre regiony bez odpowiednio wysokiego levelu nie będzie rozsądne
  • Jeśli o potworach mowa – Geralt będzie mógł podjąć się zlecenia na nie (ale nie w formie kontraktu znajdowanego na tablicy ogłoszeń). Z zabitych monstrów będzie można wydobyć alchemiczne składniki i mutageny, które odblokują część wiedźmińskiego drzewka umiejętności
  • Wykonanie niektórych zleceń wymagało będzie przeprowadzenia przez Geralta krótkiego śledztwa. Wciskając lewy trigger pada aktywujemy wiedźmiński instynkt, dzięki któremu bohater zobaczy przydatne wskazówki i przedmioty (brzmi to trochę jak wizja orła z Assassin’s Creeda). To nie wszystko – w takich momentach Geralt będzie często mówił do siebie, przywołując wspomnienia i sugerując rozwiązanie problemu graczowi
  • Pojawią się zmienne warunki atmosferyczne
  • W systemie walki pojawi się możliwość korzystania z obiektów otoczenia – np. Aardem będzie można podrażnić gniazdo pszczół, które zaatakuje naszego przeciwnika, dzięki czemu Geralt będzie mógł pozostać niezauważony i uciec bez wdawania się w bijatykę
  • Zmieni się działanie niektórych znaków – np. Igni (będzie funkcjonować bardziej jak „miotacz płomieni”)
  • Wszystkie znaki będzie można ulepszyć, dzięki czemu zyskają one nowe zastosowanie. Warto jednak podkreślić, że w przeciwieństwie do poprzedniej części, oryginalne działanie znaku nie zniknie po „apgrejdzie”
  • Znacząco rozwiną się/zmienią drzewka umiejętności wiedźmina – podzielone one zostaną na posługiwanie się mieczem i alchemię (ta ostatnia związana jest z wszelkimi rodzajami mikstur)
  • Walka wciąż jest balansowana i twórcy nie zdecydowali jeszcze czy postawić na ciosy specjalne wyprowadzane w czasie rzeczywistym czy na sekwencje QTE przypisane niektórym umiejętnościom. RED-zi chcą rozwiązać problemy z nieco zbyt wysokim poziomem trudności z poprzedniej części i dlatego nie wykluczają przebudowania mechanizmów starć
  • Geralt będzie miał teraz 96 animacji w walce (w „dwójce” było ich 20). Aby jednak uniknąć sytuacji, w której aktywuje się zbyt długa animacja, CD Projekt RED przypisał każdy przycisk na padzie do pojedynczego ciosu, zaś wyprowadzenie każdego ruchu zajmuje tyle samo czasu. Dodatkowo wszystkie ataki mogą zostać przerwane, zablokowane lub uniknięte
  • Geralt nie będzie już mógł biegać w czasie walki, ale jego ciosy będą szybsze. Zrezygnowano też z przewrotek na rzecz skrętów ciała. Sztuczna inteligencja wrogów została zaprojektowana od nowa, a developerzy obiecują, że nawet bossowie nie będą zachowywać się w sposób oskryptowany. Wśród „szefów” pojawi się m.in. lodowy gigant
  • Pojawi się – co pokazuje pierwsza grafika – możliwość jazdy na koniu, rozważana jest także walka z grzbietu wierzchowca. Ale nie tylko – dodane zostaną okręty (dzięki nowemu silnikowi fizycznemu), które – podobnie jak konie – będzie można ulepszać
  • Zmieni się system zarządzania ekwipunkiem (oby na lepsze)
  • Twórcy postawią na wzmocnienie craftingu, tak by gracze mogli rzeczywiście dopasować swój ekwipunek do własnego stylu gry. Kto jednak zechce będzie mógł ominąć ten moduł, korzystając z tego, co znajdzie w świecie gry
  • Nie zabraknie też zbroi, które będzie można ulepszyć odnajdując receptury i składniki. Nawet jednak standardowe pancerze będą miały unikalny wygląd
  • Jeśli ktoś przywiązuje dużą uwagę do fryzury Geralta – pojawi się opcja zmiany uczesania (stąd wiedźmin z rozpuszczonymi włosami na okładce Game Informera)
  • Powrócą mini-gry – pierwszą z ujawnionych jest konkurs rzutu nożem. Te aktywności są oczywiscie opcjonalne, ale ich wykonanie zostanie nagrodzone
  • Nad grą pracuje dwa razy większa ekipa niż nad drugą częścią.
  • Game Informer opublikował również krótką zajawkę swojego materiału:

    Przypominamy, że na dziś CD Projekt RED wyznaczył termin „ujawnienia nowej gry, tej co wy wiecie jakiej”, zapewne więc doczekamy się również jakiejś reakcji ze strony studia. Może trailer? Jeśli tak, liczymy, że z jakimś ukrytym przekazem.

    A wy możecie już teraz zacząć się zastanawiać, kim jest tajemnicza postać w kapturze obok Wiedźmina. I czy będzie można nią grać w co-opie?

    543 odpowiedzi do “Wiedźmin 3: Dziki Gon – Game Informer zapowiada grę The Witcher 3: Wild Hunt”

    1. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 08:35

      Może to któryś z pozostałych wiedźminów… Lambert, Eskel czy może Vesemir (chociaż on tak jakoś inaczej się ubiera), w razie czego proszę o nie spojlerowanie ;8-]

    2. @age|Tak, bedzie na swieto Wszystkich Sztywnych. 😉

    3. Jak zobaczyłem, że świat o 20% większy niż w skyrimie to się popłakałem ze szczęścia!!! 😀

    4. Osoba na koniu to na pewno nie Letho, bo to przecież była wielka kupa mięcha. Nie jest to raczej Triss, bo ona miałaby pewnie troszkę inny strój, np. wysokie buty. Zakładam więc, że jest to albo jeden z wiedźminów ze Szkoły Żmii, albo jakaś zupełnie nowa, nieznana nam postać.

    5. You made my day 😀

    6. Ludzie!!! druga postać na koniu to kobieta a nie żaden vezemir czy inny męski wiedźmin.|Tutaj macie linka to powiększonego obrazka, gdzie jasno widać, że z kaptura wyłaniają się rozwiane przez wiatr blond włosy, czyli to Ciri. Zresztą w poprzednich częściach gier było do niej nawiązanie, więc teraz musi się pojawić. A tutaj macie wspomniany link: |http:www.gry-online.pl/galeria/html/wiadomosci/bigphotos/1111137500.jpg

    7. Na tym obrazku geralt ma dość obfity zarost ciekawe czy w grze również będzie…

    8. Jedrekpvpdk 5 lutego 2013 o 08:42

      A ja myslalem ze od czasow W1 wyroslem z tych wszystkich newsow na temat kolejnego Wiedzmina. Jaram sie ze ja pie^%($|Najwiekszy plus tego screena, czuc w tym ten mroczny klimat. Hell YEA!!!

    9. @KERMI ma rację, to na pewno kobieta i dzięki za ten link

    10. A mnie wcale nie cieszy otwarty świat (nawet większy niż ten w skyrim)-przez to gra zawsze w jakiś sposób traci ciągłość fabularną. Nie wiem czy takie rozwiązanie się nadaje do Wieśka, który jest nastawiony bardziej na fabułę niż na eksplorację świata… Cóż, propsy dla CDPR jeśli im się to uda zbalansować, ale na razie- jestem na nie

    11. A moim zdaniem to właśnie Ciri towarzyszy Geraltowi (z brodą i wąsami – na filmiku można się dopatrzeć). Po pierwsze miecz wiedźmiński, po drugie na filmiku w dobrej jakości jest ten obraz powiększony: spod kaptura długie jasne włosy wystają (powiewają) – Ciri takie miała, nie pamiętam jak inni Wiedźmini. |Szczerze W2 średnio mi się podobał, wolałem jedynkę. Liczę, że ten będzie lepszy. |Co do sprzętu, o którym ktoś wspomniał: z uwagi na REDengine 3 mnie na pewno czeka wymiana 😛

    12. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 08:45

      Mam nadzieję, że tym razem dopicują stuff z poprzednich części. Chodzi mi o to, że gdy przechodziłem jedynkę to miałem na sobie pod koniec Zbroję Kruka, a to co dali w dwójce w ramach przeniesienia zapisów z jedynki to… żałość po prostu, czysta żałość – potężna Zbroja Kruka po przeniesieniu saveów okazała się być Przepotężną Popierdółką. Nie miała swoich pierwotnych właściwości i była tylko ładnie wyglądającym bublem, tak że rozmaitej maści zbieracze artefaktów mogli śmiało dać no like’a – łapkę w dół…

    13. Przeważnie nie lubię gier RPG nastawionych na wielki świat, eksplorację, ot – nie. Jednakże jak jakaś gra ma mnie do nich przekonać, to najpewniej będzie to Wiedźmin 3. 😉 Co zaś do tajemniczej postaci – wydaję mi się, że to kobieta, może elfka?

    14. Na razie jestem pozytywnie nastawiony na W3. Najbardziej mnie zaskoczył system polowania na potwory, że na każdego przeciwnika trzeba będzie używać innego oręża (być może w sensie, że zada dodatkowe obrażenia).

    15. Widzę że moja 360-tka na wakacje podczas wyczekiwań będzie mocno wołać bym jeszcze raz i tym razem (wzdłuż i wszerz) przeszedł drugiego Wieśka 😀

    16. W końcu trzeba zagrać w pierwszą i drugą część.

    17. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 08:55

      Przyjrzałem się trochę tej postaci i stwierdzam, że to kobieta, tak mi się wydaje, a poza tym ma przaytroczony do siodła wiedźmiński srebrny miecz, może to Ciri? Ale nie mam pewności kto to może być. Wydaje mi się, że ta postać to wiedźmin/ka.

    18. Postać na koniu ma białe włosy,może to inny wiedźmin albo…..Ciri!

    19. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 09:00

      @CzarnaSkszynka – może nie mają doświadczenia w tej materii (kto powiedział, że nie mogą odgapić? ;8-P), ale zobacz jakim sukcesem okazał się być pierwszy wiedźmin, też nie mieli doświadczenia, ale stworzyli – stworzyli wspaniałą grę z ciekawym mechanizmem walki, rozbudowaną, wielowątkową i wciągającą fabułą, a poza tym – wykorzystali do tego postać ikoniczną polskiej fantastyki, a to już spore osiągnięcie jak na debiut, przyznasz? Nie ma co zakładać z góry, że to spartolą, wiesz – żeby stworzyć jakikolwiek

    20. Ta postać na koniu to wiedźmin ponieważ ma ćwiekowane rękawice i srebrny wiedźmiński miecz(tak przynajmniej wyglądał w W2)

    21. Jedrekpvpdk 5 lutego 2013 o 09:03

      Z jednej strony jak widze tego artworka to nie moge sie doczekac W3, ale z drugiej… mam nadzieje ze to nie bedzie ostatnia czesc :/

    22. Siat większy niż w Skyrimie o 20%? Świat w Skyrimie był cholernie nudny mało żywy i strasznie monotonny. Mam nadzieje i wierzę w to całym sercem że CDProjekt bardziej się postara. W każdym bądź razie dajcie mi PRE-ORDER a ja już go zamówię. Tylko kolekcjonerki OFC.

    23. Pożyjemy zobaczymy 🙂

    24. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 09:06

      świat i żeby to wszystko ze sobą jakoś współgrało – trzeba mieć pomysł, a oni już ten pomysł – jedynkę, rozplanowali i zrobili wszystko by wypalił. Z „mapą większą od skyrima” też mogą sobie poradzić w ten sam sposób. tzn. – mają na to pomysł, i już go realizują? Być może.

    25. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 09:09

      @Pointer669 – ja się dobrze bawiłem zwiedzając go i nie odczuwałem żadnej monotonni…

    26. No nie, znowu się zaczyna, znowu będę rzygał Wiedźminem -.-

    27. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 09:15

      … widocznie to jest zależne od osoby grającej, zresztą podróże są monotonne zazwyczaj,i to mogli zresztą powiedzieć podróżnicy podróżujący przez Skyrim. To surowe ziemie, niewybaczające błędów i ciężko przez nie przejść nie przeżynając się przez setki wygłodniałych kreatur. Echh się rozpoetyzowałem ;8-]

    28. No i trzeba inwestować w kompa :/

    29. Pomysł polowania jest świetny, ale nie trzyma się kupy. Geralt jest wiedźminem i i na potworach zna się jak nikt inny a tutaj musi szukać wskazówek jak je zabić, trochę to bez sensu. Chciałbym zadań podobnych do tropienia wilkołaka z pierwszej części, najpierw odkrywamy co zabija a potem zaczynamy polowanie.

    30. żeby nie było jak z gothic 3

    31. thebarte12 dokładnie 🙂 Jedyne co mnie martwi to ten otwarty świat, czy to nie zniszczy specyficznego klimatu gry. Czekam na dalszee info!!!!!!!!!

    32. Ja stawiam na Ciri. Drobna kobieca postura i wiedźmiński miecz. Można pomyśleć , że to wiedźminka. Więc obstawiam Ciri

    33. Czy ktoś zauważył ze nowa twarz Geralta -> http:goo.gl/PGtKP jest dość podobna do twarzy Gerarda Butlera? przygotowania wizerunku do filmu?

    34. Akcja zapewne będzie toczyć się w Nilfgardzie 🙂

    35. Otwarty świat i crafting?! To jest to czego mi brakowało! 😀 |Super. Wreszcie będzie można mieć ciekawą broń (mam nadzieję), a nie biegać cały czas z jedną (bo najlepsza) oraz poeksplorować sobie świat (choć to rodzi dodatkowe możliwe problemy – m. in. nudę w pustym świecie).

    36. Fall 2020

    37. To nie jest Ciri, ponieważ ona jeździła na karej klaczy Kelpie, a ten koń jest biały. Myślę, że to może być całkiem nowa postać.

    38. Gdyby to byla Ciri koń byłby kary jak sądze… 🙂 gash! cóż za piękna wiadomość o poranku! aż świat stał się lepszy! tajmniecza postać hmmm… to napewno jakiś inny wiedźmin (dostrzegam białe włosy?) 😉 |Pozdrawiam wszystkich maniaków Wiedźmina!!!

    39. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 09:47

      Na Waszym miejscu nie narzekałbym na nudę w otwartym świecie, przecież menażeria wiedźmina jest bogata, a już w jedynce pokazali, że to wszystko może barwnie wyglądać (hmmm, wątroba bestii w zabitym np. wilku czy worefie zawsze sprawiała, że robiłem się głodny 😀 ), przypomnijcie sobie bagna jaki tam ekoystem funkcjonował i jak to fajnie wszystko fajnie wyglądało razem. CDPred odwalił dobrą fuchę przy tym, co ja gadam, popełnił mistrzostwo tworząc ten świat, a przecież nie był wcale taki mały, tylko fakt…

    40. Kolejna motywacja do tego żeby zainwestować w nowego kompa 🙂 |Czekam…

    41. Ten obok to wiedzmin na 100% patrz na miecz przy koniu….to wiedźmiśki srebrny.

    42. Niezależnie od tego jak hejciłem Wiedźmina 2 … I tak kupię trójkę ; 3.

    43. SUPER!!! Już odkładam kasę na kolekcjonerkę. Otwarty świat to fajny pomysł tylko ciekawe jakie tereny zostaną udostępnione. Co do postaci obok Wiedźmina to faktycznie może być Ciri. No i wreszcie Płotka! Brakowało jej trochę w poprzednich częściach. PS: Widać jak Skyrim i Bethesda wywarły nacisk na najnowsze gry. Każdy inspiruje się bądź porównuje do Skyrim’a. Szacun!!!

    44. LazarusGreyPL z n o P 5 lutego 2013 o 09:53

      …- był pocięty na lokacje, a to rodzi raczej obawy czy zrobią odpowiednio zbalansowany silnik i czy zrobią dobrą optymalizację kodu, o to prędzej bym się martwił, a nie o przelicznik stworów na metr kwadratowy… Po prostu MUSI być jakaś ilość wolnej przestrzeni, stworzenia mają przecież swoje terytoria występowania i takie bloedzouigery (zapomniałem jak to się pisze… dawno nie grałem w wieśka) występują raczej na bagnach. A pomysł z czytaniem książek i zbieraniem informacji wydaje mi się być w dechę!:D

    45. @Kuba1pl nie wiem za co go hejciłeś bo gra była i jest piękna(jedyna rzecz do której można się lekko przyczepić to uboższy świat w porównaniu do 1dynki) a 3 trzeba kupic napewno..w kolekcjonerce…tak jak wcześniejsze.

    46. Patrząc na arta nie wiadomo do końca kto dokładnie stoi koło Geralda.Za pewnie sami twórcy jeszcze nie wiedzą(to my tworzymy w chwili obecnej postacie). Po proste będzie jedną z osób do znalezienia, lub też choć mało prawdopodobne Ciri jako lider wiedźminów z zakonu żmij. Lub inny przywódca z nieznanego zakonu wiedźmińskiego bądź gildii zabójców. Oby Cd project znalazł czas na optymalizacje wymagań na średnich i niskich detalach, aby więcej osób było w stanie zagrać i docenić pracę.

    47. A widzieliście, w artykule z encyklopedi gier jest więcej zdjęć ! (skany z pisma, ale jednak)|- http:www.gry-online.pl/S013.asp?ID=74560

    48. 0:25 o_O ….. Męska pani, czy Babski facet ?

    49. Spodziewajcie się sporo komentarzy pod tym newsem 🙂 . |W końcu potwierdził się otwarty świat, ale obszar gry ma być większy o 20 % od tego z The Elder Scrolls V: Skyrim!? Przecież tam ogromny i grając nawet kilkaset godzin człowiek mógł nie odwiedzić wszystkich miejscówek.|CD Projekt RED chyba pokaże światu, jak ma wyglądać prawdziwa gra RPG, a z mojej strony pre-order na edycję kolekcjonerską jest już tylko formalnością.

    50. Cholera, chyba trzeba kupić nowy PC. Hype over 9000.

    Dodaj komentarz