26.08.2015
Często komentowane 68 Komentarze

Wiedźmin 3 przynosi CD Projektowi rekordowe zyski – wyjawiono wyniki sprzedaży

Wiedźmin 3 przynosi CD Projektowi rekordowe zyski – wyjawiono wyniki sprzedaży
Czy mogliśmy spodziewać się jakiegokolwiek innego rezultatu? Właśnie poznaliśmy wyliczenia PAP na temat wyników grupy CD Projekt w drugim kwartale 2015 roku... i są to rzecz jasna zawrotne kwoty. Przy okazji dowiedzieliśmy się też, ile kopii Dzikiego Gonu rozeszło się po świecie do 30 czerwca.

6.014.576 sztuk. Tyle przez sześć tygodni, do końca czerwca wyniosła łączna sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w trzech modelach biznesowych – a ponoć sprzedaż nadal jest doskonała. Zysk operacyjny CD Projekt w drugim kwartale 2015 wyniósł więc 291,2 milionów złotych, a ogólne przychody – 487 milionów PLN. Przychody w ramach sprzedaży do klientów zewnętrzych w segmencie „Globalna cyfrowa dystrybucja gier” wyniosły niecałe 64 miliony, a w segmencie „Produkcja gier” – 448,59 milionów. Akcjonariusze mają się z czego cieszyć.

Sześć tygodni, sześć milionów sztuk. Szczere gratulacje, choć nie byłbym sobą, gdybym nie powtórzył za jednym ze złośliwych komentatorów „akurat sześć tygodni zajęło też łatanie gry!”.

68 odpowiedzi do “Wiedźmin 3 przynosi CD Projektowi rekordowe zyski – wyjawiono wyniki sprzedaży”

  1. Czy mogliśmy spodziewać się jakiegokolwiek innego rezultatu? Właśnie poznaliśmy wyliczenia PAP na temat wyników grupy CD Projekt w drugim kwartale 2015 roku… i są to rzecz jasna zawrotne kwoty. Przy okazji dowiedzieliśmy się też, ile kopii Dzikiego Gonu rozeszło się po świecie do 30 czerwca.

  2. Ciekawe ile na torrentach. :/

  3. @SerwusX Marudzisz.

  4. Teraz czekasz na wyniki ile w Polsce się sprzedało.

  5. A jak wygląda sprawa z karą za niewłaściwe ogłoszenie wyniku, dostali ją czy jednak nie?

  6. 6 tygodni na łatanie i zepsucie gry na PCtach poniżej minimalnych, na których przez dłuższy czas W3 działał niemal idealnie. Nie daruję 😀

  7. @SerwusX Tyle co zawsze. Czyli guzik ludzi obchodzi. 😛

  8. Szczeze to te latanie wcale nie bylo tak bardzo potrzebne na moim sprzecie nie widze roznicy w wydajnosci miedzy 1.02 a 1.08 2 moglbym grac spokojnie na pierwszej wersji oczywiscie wiem ze latki poprawiaja bugi itd ale wcale tragedii by nie bylo.

  9. Na PS4 z „jakością” bywa różnie…

  10. 2real4game tak masz? dla mnie od samego początku to był bugdźmin 3 dziki zgon. W sumie gra była interesująca ale ilość błędów to jakaś pomyłka…zwłaszcza że przesunięcie premiery było a kolejne błędy wciąż są. Popa84 uwierz mi na pc jest podobnie jak nie gorzej.jak tak dobrze im poszło to niech zmienią ten archaiczny silnik i rozwiną o dx 12.

  11. Na razie mam przegrane od piątku 6 godzin i gra mnie jakoś super nie wciągnęła. Łatwy system walki, w którym po kilku godzinach gry jesteś w stanie grać na najwyższym poziomie trudności, bo wiesz dokładnie, kiedy unikać ataków. Straszne uproszczenie alchemii, mnóstwo schematów, które i tak się nie przydadzą, bo zaraz znajdziesz 2x lepsze itemy w skrzyni. Na szczęście ma też bardzo dobre aspekty, ale coś czuję, że ta gra zejdzie mi dłużej niż miesiąc czy dwa.

  12. Przereklamowane i tyle

  13. Nie rozumiem waszego płaczu. Bardzo nie rozumiem. Grałem w dniu premiery i gra była BARDZO grywalna. Nie spotkałem żadnego buga, który uniemożliwił, bądź utrudnił mi grę. Owszem, zdarzały się bugi, ale „nieszkodliwe”. Z FPSami także nie miałem problemu.

  14. Ech witamy w naszym pięknym kraju polszy, gdzie nie ważne jak będzie ludzie i tak będą narzekać. Polacy wydali jedną z najlepszych gier w ostatnich latach i napewno grę roku 2015, ale przecież jest przereklamowana, nieciekawa, zabugowana itp. itd. Przecież miliony ludzi i wszyscy recenzenci się mylą. Ciekawy jestem w jakie gry grają takie osoby jak piszą, że Wiedźmin jest przereklamowany, zabugowany itp…

  15. Gra jest genialna jako content, ale technicznie to leży. Jakimś dziwnym cudem średni framerate na patchu 1.08 jest u mnie gorszy niż na 1.05 co jest… zostawię bez komentarza.

  16. @Manioss Przepraszamy zapomnieliśmy że nie możemy mieć swojej opinii bo to Wiedźmin. Wiedźmina trzeba wychwalać od niebiosa. A tak na serio marudzić. Każdy ma swoją opinie i tyle, na zagranicznych forach też ludzie narzekają na bugi, przereklamowanie itp. Więc nie rób problemu z niczego.

  17. ciasteczkowyp 26 sierpnia 2015 o 19:36

    Rewelacyjne osiągnięcie, świetnie odwalona tona roboty i wielki szacun dla CDPu 🙂

  18. Już chciałem coś napisać, ale uznałem że to i tak nie ma sensu. A CDP tylko pogratulować sukcesu świetnej gry 😉

  19. Wydaje mi się, że prwaie cała społeczność graczy w polsce nie ma mentalności cebuli czyli zawiści i zazdrości i jesteśmy zadowoleni z tego że CDP tak się tak wiedzie i nie tylko im no i oby tak dalej tylko pogratulować.

  20. Można mieć dowolną opinię i można też taką opinię ocenić i zakwalifikować jako mało rozsądną. Czytałem nie raz opinie ludzi twierdzących że W3 jest przereklamowany i niemal zawsze były to skrajne bzdury z lęku przed nowym lub wywołane obawą przed wskoczeniem Wieśka na tron (po prostu ludzie nie lubią tak nagłych zmian i nie chcą żeby ich najulubieńsze tytuły były jakoś gorzej postrzegane). Zagranicą niektórzy też naprawdę nienawidzą Polaków, co też źle odbija się na opinii Wiedźmina…

  21. @ Manioss dobrze prawisz tu zawsze bedzie narzekanie ze to ze tamto i ze siamto niewazne jak dobrze by bylo to zawsze jakis pajac bedzie musial bez wyraznego powodu cos takiego powiedziec, ale to ich problem hehehe

  22. Manioss|”napewno grę roku 2015″. Sorry Metal Gear Solid. Tyle w temacie.

  23. Osoby, którym gra nie działała jak należy są w ogromnej mniejszości innymi słowy . Gdyby gra była tak zła od samego początku CDPR nie sprzedał by tylu kopi nie było by masy pozytywnych recenzji nie tylko od recenzentów ale i od graczy niema gier doskonałych. CDPR świetnie się spisał bo pierwsza wersja była w pełni grywalna i na bieżąco starali się naprawiać błędy. Zalecam napicie się ziółek, niema gry doskonałej ale w porównaniu z innymi produkcjami Wiedźmin3 wypada kilkukrotnie lepiej.

  24. @arisa321 „technicznie” gra jest jedna z lepiej zoptymalizowanych gier pod masę konfiguracji , a że tobie nie działa jak należy, problem może leżeć po twojej stronie bo ogromnej ilości osób gra śmiga dobrze. Poprawianie tekstur ich jakości itp… możne być wiele przyczyn dlaczego gra ci wolniej działa np; kiedyś pierwsze Gears of War wersja PC dostała patcha który diametralnie poprawiał grafikę i z gry która mi działała płynnie zrobiła sie ładna zacinająca się gra i to nie była wina patcha.

  25. Murderface mniejszość? osoby którym gra nie działa jak należy to 100% posiadaczy tylko są użytkownicy którzy na błędy zwrócą uwagę a są tacy co nie przejmą się jednym lub dwoma bzodami. |tak jak powiedziałe bugdźmin 3 dziki zgon nie jest grą złą ale mógłby być lepszą(nie tego się spodziewasz po przekładaniu premiery i 8 poprawkach). błędy w q, olbrzymia ilość błędów kolizji, błędy interfejsu(nie ważne jak na to spojrzysz błędy twórców) + ubijanie procesu gry po zminimalizowaniu(tak jak 2 – win 10)…

  26. Drugie tyle na torrentach. Konsole FTW

  27. błędy graficzne. Technicznie gra zwolniła to się zdarza i na to bym nie narzekał, a olbrzymi ilość graczy nie instaluje aktualizacji więc skąd mają wiedzieć. 99% graczy zwraca uwagę tylko na spadek frapsów. Ja osobiście już dawno nie nabyłem gry takiej jak ta, jest to pierwsza kupiona gra która jest rajem dla cheater’ow. gre bardzo łatwo się przechodzi na każdym poziomie trudność oszukując tylko i wyłącznie przy pomocy błędów.

  28. jak ktoś uważa że gra działa mu dobrze to radze zrobić mały test. Uruchom grę wciśnij klawisz (inventory) lub np. klawisz [j](questy) następni użyj klawisza aby przejść do bestiariusza. |bugdźmin 3 dziki zgon kasy mają jak lodu to niech błędami się zajmą, bo gdyby to był Microsoft to zalała by topic fala krytyki.

  29. Wiedzmin 3 super gra, druga po MGS5 gra roku 🙂

  30. Szczerze im gratuluję, nich jeszcze tylko stworzą Gwinta w wersji papierowej i telefony – wtedy będę w siódmym niebie 😉

  31. @Krax – ty chyba nie widziałeś zabugowanej gry na oczy. Skyrim zaraz po premierze był ledwo grywalny, części questów bez patchy nie da się w ogóle zrobić. Biorąc pod uwagę, że to pierwsza gra CDPR na taką skalą z otwartym światem – jest bardzo dobrze.

  32. @sveg – twoje gadanie to taki relatywizm ocenowy/firmowy czyli: jak CD Projekt to jest bardzo dobrze a jak inna firma ( wstaw dowolna nazwe) to tepaki co nie umieja zrobic gry. Ja gratuluje CD Projektowi zasluzonego sukcesu bo gra pod kazdym innym niz techniczny wzgledem jest genialna dla mnie.

  33. @Krax|Nie, żebym był złośliwy, ale bez względu na ilość jadu przelaną przez ciebie i tobie podobnych na tym i innych forach, Dziki Gon okazał się być wielkim sukcesem zarówno komercyjnym, jak i artystycznym. Miliony ludzi doceniły kunszt CD-Projektu, a reszta może sobie ujadać ile wlezie – zdanie chłopców-torrentowców NAPRAWDĘ nikogo nie obchodzi. Konstruktywna krytyka zrodziła serię patchy szlifujących grę tam, gdzie to było potrzebne, hejterski bełkot nie służy zaś niczemu.

  34. @Krax nie neguje ze Wiedzmin 3 ma sporo bugow ale naprawde ma sie wrazenie ze masz silny bol mniej szlachetnej czesci ciala. Natomiast po przeciwnej tobie stronie sa internauci ktorzy nie chca dostrzec wad Wieska.

  35. jakie wyliczenia PAP? XD To CDP opublikował te dane. No i jakim cudem ogólne przychody podajecie jako 487 milionów, podczas gdy dodając globalną cyfrową dystrybucję oraz produkcję gier otrzymuje się łącznie ponad 500 milionów? Weźcie sobie przejrzyjcie http://www.bankier.pl/wiadomosc/CD-PROJEKT-SA-wyniki-finansowe-7275562.html

  36. Pogratulowac tworcom. O ile przy Wiedzminie 2 nie uwazalem, zeby zaslugiwal na tytul gry roku, tak Wiedzmin 3 kupil mnie projektem questow, swietnie zrobionym swiatem no i oczywiscie dialogami. Pomimo dobrej optymalizacji nie jest produkcja technicznie doskonala (jak na tytul AAA ma np. zbyt widoczne problemy z kolizja obiektow w dialogach czy chocby rwaca sie piosenke Priscilli w wersji PL, chociaz w ANG jest to lepiej zrobione), jednak i tak jako calosc Wiedzmina 3 doceniam.

  37. Nie „łatanie” tylko usprawnianie 😉

  38. @Tesu piosenka Priscilli brzmi tak jakby każdą linijkę nagrywano oddzielnie a potem ktoś na kacu łączył fragmenty w jedną całość i zrobił to jak zrobił.

  39. @illuvatar|Podejrzewam, ze osoba wykonujaca piosenke nie zaspiewala calosci, ale oddzielnie fragmenty po kilka razy, z ktorych wybierano ten najlepiej brzmiacy i kazdy fragment trafil do gry w postaci oddzielnego pliku dzwiekowego, a przechodzenie miedzy nimi podczas odtwarzania jest wyraznie slyszalne. Szkoda, bo widac, ze CDP Red staral sie z wystepu Priscilli zrobic jeden z bardziej oryginalnych momentow w grze, a przez dzwiekowcow wyszlo to raczej kiepsko.

  40. Shaddon co się zrodziło? serio… przechodząc gre od nowa na 8.37 dalej występują błędy np. q z utopcami… czy błędy typu nie zbieraj wszystkiego w pierwszym akcie bo zrąbiesz późniejsze questy. masa błędów dalej występuje pomijając samą strone gog’a gdzie aktualka w wersji 35 i 37 nazywa się tak samo dokładniej patch_witcher3_1.01-1.08. po postu wkurza mnie fakt że ludzie którzy pare tygodni temu napisali o mnie i 50mln innych użytkowników że jesteśmy beta w10 a tu idealny bugdźmin?

  41. gdyby to była gra czy soft robiony przez Microsoft to komentarze w wątku wyglądały by zupełnie inaczej. bugdźmin ma naprawdę świetną fabułę… ale błędy pozostawiają niesmak.

  42. @Tesu – mylisz się. Gdzieś ktoś z CD Projektu to wyjaśniał nie pamiętam czy widziałem ten filmik na Polygamii czy gdzieś indziej. Wygooglaj. Jak dobrze pamiętam chodziło o to że to pocięcie miało związek z różnymi ujęciami kamery ale nie pamiętam dokładnie

  43. @lukaszsa|Jesli pamietasz dokladnie, to jest to srednio udane tlumaczenie jak na produkcje AAA. Dziwnym zbiegiem okolicznosci dzwiek tnie sie nie tylko przy zmianie ujec, ale za to zawsze na poczatku strof. Link do YT: https:youtu.be/vy7whkQI5HU – zwroc uwage na 2:02 albo 2:53…

  44. VVampirChristof 27 sierpnia 2015 o 13:07

    Tak trzymać 🙂

  45. „Z informacji CD Projekt wynika również, że koszty produkcji Wiedźmina 3 okazały się sporo wyższe niż zapowiadano. Firma ujawniła bowiem, że budżet gry sięgnął, nie jak wcześniej podawano ponad 100 mln zł, ale gigantyczne 306 mln zł”…kurs spółki na GPW spadał dziś po godz. 11 rano o blisko 3 proc., do poziomu 25,23 zł.

  46. „CD Projekt w I połowie wypracował 236 mln zł zysku netto.” więc jeszcze 70 mln zł netto potrzeba by się zwróciły koszty produkcji W3..

  47. pomerdało mi się..koszty się zwróciły…. są przecież wliczone w zysk netto 🙂 więc gdyby wyniosły te zaplanowane 100 mln, to zysk byłby po prostu o 200 mln zł większy 🙂

  48. @Krax, takie bledy, typu przechodzenie ze schowaka do bestiariusza to drobnostki. Gralem w W3 od premiery. Skonczylem wczoraj i szczerze mowiac dopiero teraz to zauwazylem bo wczesniej, jesli juz musialem zajrzec do bestiariusza to po za kazdym razem klikalem w to myszka przeczodzac z calosciowego menu. Gralem na kazdym patchu po trochu i przez cala gre nie trafilem na ani jeden problem, ktory uniemozliwilby mi ukonczenie zadania. Zaliczylem wszystko co sie dalo i dzialalo. Co nie zadzialalo to osiagniecia

  49. .. na gogu, ktore mimo bodajze juz 2 patchy z tym zwiazanie nadal sa „niezaliczone”. Zgodze sie, gra ma sporo bledow a im blizej konca tym bardziej je widac. Praca kamery, kolizje miedzy postaciami, pojawiajace sie z nikad postacie, przycinajace animacje postaci w tle, jakies dziwne fale morskie dosc daleko od brzegu na Skellige, doczytywanie sie brody przy zblizeniach na Geratla itp, ale to nic krytycznego, uniemozliwiajacego gre i satysfakcje z gry. „bugdźminem” bym tego nie nazwal. Ewidentnie widac, ze

  50. .. jednak premiera powinna odbyc sie ze 2 miesiace pozniej to moze wiecej by tego wylapano. Wysypala mi sie moze ze 3 razy, kilka razy musialem sam ja ubic bo utknalem w interfejsie sklepu. Czasem bugowala sie walka, ale to nic. Z drugiej strony, gra zajela mi ponad 3 miesiace wiec te kilka patchy, ktore po drodze wyszly polatalo (i popsulo) niektore problemy np. z zadaniami, ale generalnie gre, jak na taka skale uwazam za calkiem niezle wykonana na tle tego wszystkiego co wychodzi w ostatnim czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *