Wiedźmin 3 zarobił na Steamie 50 milionów dolarów od 2018 – a od teraz będzie tylko lepiej

Pięć ostatnich lat nie wystarczyło, by zaspokoić wiedźmiński głód graczy. Produkcja CD Projektu mimo upływu czasu wciąż ma się doskonale – duża w tym zresztą zasługa serialu, który doprowadził do ponad 500-procentowego wzrostu sprzedaży gry. Wyniki wyśrubować pomaga również wersja Switchowa, która notabene zyskała możliwość dzielenia save’ów z pecetami.
Świetna dyspozycja tytułu nie pozostaje bez wpływu na sytuację developerów. CD Projekt wskoczył dopiero co do pierwszej trójki największych spółek warszawskiej giełdy – przy okazji stając się drugą najdroższą firmą gamingową w Europie (za Ubisoftem). Wszystko zaś wskazuje na to, że będzie tylko lepiej. Studio poinformowało bowiem, iż przychody ze sprzedaży Wiedźmina 3 na Steamie od 1 października 2018 przekroczyły 50 milionów dolarów.
Ta konkretna data jest o tyle ważna, że to właśnie wyniki osiągnięte po niej (wcześniejsze rezultaty nie są rozpatrywane) Valve bierze pod uwagę przy dzieleniu się zyskami z twórcami. Wszystkie tytuły, które zarobią 10 milionów dolarów, mogą liczyć na odejście od podziału 70/30 na rzecz 75/25. Gdy zaś gra przekroczy 50 milionów dolarów, wtedy developerzy zaczynają otrzymywać 80% przychodów ze sprzedaży każdej kopii, Steam zachowuje zaś 20%.
Wciąż nie jest to dla firmy oferta porównywalna z GOG-iem (gdzie ze zrozumiałych względów dostaje 100%) ani nawet Epic Games Store (88/12, ale Wiedźmina na tej platformie nie znajdziemy) – niewątpliwie jednak jest to niemały powód do świętowania. Pytanie, jak na takie wieści zareaguje giełda, która i bez tego uwielbia CD Projekt.
The accumulated revenue from sales of The Witcher 3 on @Steam platform for the period of time between October 1st 2018 and today has exceeded 50M USD. As a result, we are now getting 80% on any subsequent sales of TW3 on Steam.
— CD PROJEKT IR (@CDPROJEKTRED_IR) February 20, 2020
Thank you all for your support! pic.twitter.com/JgNgrrI5h0
Czytaj dalej
11 odpowiedzi do “Wiedźmin 3 zarobił na Steamie 50 milionów dolarów od 2018 – a od teraz będzie tylko lepiej”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Valve będzie wypłacać CD Projektowi większą cześć przychodów ze sprzedaży niż do tej pory.
Tylko większość zainteresowanych już dawno grę kupiła. Do tego cena zapewne niższa niż w dniu premiery, nie wspominając o częstych wyprzedażach. Niby procentowo więcej dostaną, ale faktycznie przychody nie będą tak imponujące. Tak czy inaczej, sukces jest, za co należą się gratulacje, a nam Polakom wypada być dumnym.
Ciekawe czy tym razem powiadomili wpierw giełdę 🙂
@blade81|Oho, odezwał się maruda specjalista którego piecze tyłek że ktoś odniósł sukces. „WIeKsOśC GrAcZy” już kupiła.|Bzdura. Gra się sprzedaje lepiej niż w dniu premiery, przy stosunku 5:1 (wzrot o 500%). Do tego wartość akcji spółki poszybowała niesamowicie w górę.|Do tego dochodzi niezwykła popularność tytułu na Nintendo Switch.|Ale i tak znajdzie się maruda który wie lepiej i próbuje umniejszać sukces na który pracuje się latami.
@Witold:|”Epic Games Store” – podwójna spacja po „Epic”. :)))
@Darkstar181 Wdech i wydech, znawco ludzkich zachowań. Blade tylko zauważył, że nagle kasa nie będzie się lała strumieniami jak w dniu premiery. Kto miał kupić ten kupił – to jest fakt, a nie czepianie się. Myślisz, że po premierze serialu grę kupili wszyscy 'fani i prawdziwi gracze’ którzy czekali na wielką obniżkę cen bo te 60 – 80zł to było dla nich za dużo? Czy może jednak Ci co z grami (lub grami cRPG) nie mają na co dzień za dużo wspólnego, ale Neflix nakręcił hype?
CzlowiekKukurydza – np. ja kupiłem po 4 latach i przed serialem więc… 🙂
To nie jest żaden fakt tylko zwyczajna bzdura. Obecnie sprzedano więcej kopii niż w pierwszych miesiącach premiery, serial niesamowicie nakręcił sprzedaż na rynku USA.To jest czysta matematyka. Mimo że cena jest niższa, kasa jak najbardziej leci. Zwłaszcza że gra nie jest jedynie kupowana na steamie, dzięki czemu procent ze sprzedaży jest znacznie większy.
@Darkstar181 Nie bulwersuj się tak, bo to żadne marudzenie. Jestem jak najbardziej dumny z Redów i im kibicuję. Sam zakupiłem grę oraz dodatki w dniu ich premier. A fakt jest taki, że sprzedali ok 40mln kopii, zaś ten wzrost jest jedynie w porównaniu z podobnym okresem z poprzedniego roku. Akcje czy Switch nie mają wpływu na samą sprzedaż, a raczej zysk na platformie steam.
I dopiero teraz się tym chwalą?
DETHKARZ – działania pod giełdę.