Wiedźmin: Mod pozwala przejść prolog w VR

VR robi z czasem coraz większą furorę i masa gier otrzymuje wsparcie od samych twórców, jak na przykład Resident Evil Village, który powróci na PlayStation VR 2. A marzyło wam się kiedyś zagrać w Wiedźmina w VR? Jeśli tak, to macie szczęście, że za produkcjami z tej serii nie stoi Take-Two, które lubi pozywać modderów maści wszelakiej, jak to znów miało miejsce kilka dni temu.
Tym razem z pomocą przychodzi Patryk Loan – autor modyfikacji Witcher in Virtual Reality, która pozwala nam zagrać w prolog pierwszej część przygód Geralta właśnie w wirtualnej rzeczywistości. Ten konkretny mod wymagał włożenia bardzo dużo pracy i serca, aby miał miejsce bytu. W końcu Wiedźmin 1 ukazał się w 2007.
Każdy szczegół, każdy rekwizyt został odzyskany, starannie przeniesiony z oryginalnej gry, przemodelowany i zrestrukturyzowany, a następnie umieszczony dokładnie tam, gdzie powinien, ze szczegółowymi analizami i miłością.
Każdy, kto miał przyjemność grać w pierwszego Wiedźmina, wie, jak tamtejszy system walki potrafi być… wymagający. Dlatego Loan zdecydował się go całkowicie wymienić na inny, z kolei dość prosty w swoim założeniu – machnij w przeciwnika mieczem, aby zadać mu obrażenia. Nie była to zresztą jedyna kwestia, która wymagała zmiany.
Każda scena przerywnikowa została przerobiona od podstaw tak skrupulatnie, jak to możliwe. To gra VR i masz możliwość obracania głową w dowolnym miejscu, w dowolnym momencie, więc dodałem trochę zawartości opartej na lore dla prawie każdej sceny przerywnikowej i przez to obiecuję, że nawet jeśli grałeś w oryginalną grę, doświadczenie wciąż będzie nowe i odświeżające.
Jeśli chodzi o sprawy techniczne, to aby zagrać potrzebujecie któregoś z tych zestawów okularów:
- HTC VIVE / PRO / COSMOS / COSMOS ELITE
- VALVE INDEX
- OCULUS RIFT DK2 / CV1 / S
- MIXED REALITY / WINDOWS / ASUS / LENOVO EXPLORER
- OCULUS QUEST WITH OCULUS LINK
A oprócz tego wymagany jest również własny egzemplarz gry.
Modyfikację możecie pobrać z Nexusmods. Znajdziecie tam również więcej szczegółów, jak wymagania sprzętowe, FAQ, przypisania klawiszy, sposób instalacji etc.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Wiedźmin: Mod pozwala przejść prolog w VR”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Mi się podoba – jasne, RDR2 czy nawet Skyrim z modami wyglądają dobrze w VR, ale nie działają tak dobrze i koniec końców zauważyłem że gry typu Morrowind (OpenMW VR) mają znacznie bardziej imponujące miejsca ponieważ grafika jest bardziej kanciasta, nawet jeśli rozgrywka nie jest aż tak dobra pod VR.
Próbowałem zagrać w tego moda już dwa lata temu na Rifcie, ale kontrolery z jakiegoś powodu w nim nie działały. Tydzień temu próbowałem uruchomić jego najnowszą wersję na Queście 2 przez Air Linka, ale był problem z instalacją. Po kontakcie twórca moda błyskawicznie wydał hotfixa do instalatora, więc wreszcie udało mi się odpalić moda, ale… nie działają kontrolery 😛 Cóż, poczekam jeszcze, może to też naprawi, bo mod mimo problemów z różnymi glitchami wygląda obiecująco.
Ale jak ktoś chce się poczuć jak Wiedźmin w VR, to zawsze pozostaje Blade&Sorcery, które właśnie wyszło w wersji U11 😀
https://youtu.be/jybpDT_gwwM