rek
31.07.2012
Często komentowane 150 Komentarze

Wielka plotka: S.T.A.L.K.E.R. 2 w rękach Bethesdy?!

Wielka plotka: S.T.A.L.K.E.R. 2 w rękach Bethesdy?!
Uwaga – prawdziwa bomba! Według nieoficjalnych informacji, które pojawiły się w sieci, Bethesda – twórcy The Elder Scrolls i Fallouta 3 – przejęła prawa do S.T.A.L.K.E.R.-a 2, nad którym prace zostały zawieszone w grudniu z powodu zamknięcia studia GSC Game World.

Taką informację przekazał ukraiński bloger Sergiej Galyonkin – ten sam człowiek, który jako pierwszy donosił w grudniu o zamknięciu studia GSC Game World.

Powołując się na „zaufanego informatora” twierdzi on, że Bethesda zdobyła prawo do ukończenia i wydania S.T.A.L.K.E.R.-a 2. Galyonkin nie wie na razie, które studio firmy miałoby zająć się tym projektem (być może Obsidian Entertainment), ale pewne jest, że gra na pewno nie zostanie zrobiona przez żadną z ukraińskich ekip. Produkcja ma trafić na PC oraz konsole i będzie oparta na technologii Bethesdy.

Galyonkin podkreśla przy tym, że Siergiej Grigorovich – założyciel GSC Game World – nie sprzedał twórcom Fallouta 3 praw do całej serii S.T.A.L.K.E.R., aczkolwiek firma będzie miała możliwość przejęcia marki w późniejszym terminie.

Niestety są to wciąż tylko niepotwierdzone – aczkolwiek wyglądające na wiarygodne – informacje. Pozostaje nam czekać na oficjalny komentarz przedstawicieli Bethesdy.

150 odpowiedzi do “Wielka plotka: S.T.A.L.K.E.R. 2 w rękach Bethesdy?!”

  1. @NhilusN7 – raczej odejmowało ochotę na grę 🙁 Ale to prawda, Bethesda to nie GSC, a przede wszystkim są Amerykanami, a więc choćby nie wiadomo jak dobra byłaby rozgrywka, nikt poza słowiańszczyzną nie odtworzy czegoś, czemu bliżej do brutalnej rzeczywistości niżli historii o walce z potworami.|Piotrek, c’mon, ten news został ogłoszony dosłownie chwilę po newsie o zamknięciu, czyli jakieś… pół roku temu?

  2. Stalker miał te słowiańskie traktowanie świta pamiętam pierwsze zetknięcie z nim bałem się zapuścić w głąb zony w nocy bez dobrego kombinezony noktowizora i paru apteczek.Nawet jeśli okaże że Bethesdy go naprawdę robi to nie będzie ta sama gra.Chyba że Bethesdy zatrudni prawdziwych twórców gry.

  3. Ale Wy jestescie maruuudni… Wieszacie psy na Bethesdzie jakby Bog wie jakmi partaczami byli. Nigdy nie jaraly mnie gry RPG a Skyrim porwal mnie po calosci. Spedzilem rowniez mile chwile przy Falloucie. Ogolnie to malo juz grywam ale jako weteran granie samego w sobie – zlego slowa powiedziec o nich nie moge. Chcecie hejtowac? Polecam pociski na Activision i EA, ktorzy sepia hajs za coroczne „nowosci”.

  4. Już nie mogę się doczekać, tak samo jak na kolejnego Fallout’a <3

  5. aleksdraven 31 lipca 2012 o 15:46

    @ Aargh- sorry ale znaczna część fanów powie że grafika miała duży udział w tworzeniu klimatu tej serii.

  6. komentarz bethsedy juz byl, mowia ze kolejny news wyciagniety z tylka w cda

  7. Niech fallouta robią!

  8. Typowe polskie podejście do życia. Dostaliscie niepewna plotkę i jeczycie tak, jakbyscie już grali w stalkera 2 ukonczonego przez Bethesde.

  9. marcusfenix345 31 lipca 2012 o 15:57

    jesli jest to prawda, to wiem jedno – kolejne stalkery będą zrąbane w porównaniu do swych poprzedniczek

  10. Oby to była plotka bo STALKER na technologii Bethesdy to nie STALKER. Jeszcze jak by to miało robić Obsidian to mogiła. Partacze ostatnio nic nie potrafią zrobić jedyną dobrą grą jaką zrobili to było NewerWinter.

  11. @ Aargh Czyli według Ciebie STALKER na silniku z MainCrafta miał by taki sam klimat jak na silniku z GSC. Klimat też buduję producent a mentalność Ukraińca jest inna niż Amerykanina. Nie było by zacinania się broni, nie było by apteczek, nie było by wychyłów, leżenia. Nie było by ograniczenia wagi, nie było by tej czarnej jak smoła nocy która rozświetlają pioruny i światła latarek, była by nieustanna pełnia gdzie wszystko widać. Ja sobie nie wyobrażam, żeby BW robiło Wiedźmina, tak smo Bethesda STALKERA.

  12. Majster1942 31 lipca 2012 o 16:30

    niby zaje… ale bethesda nie wspomaga multiplayera ;( za to gilotyna im

  13. aleksdraven 31 lipca 2012 o 16:47

    @Aargh- ale niestety stalker nie jest do końca erpegiem, to głównie strzelanka, i do tego pecetowa.

  14. No nie wiem, Bethesda może całkiem „położyć” tą grę. Czy poradzą sobie z klimatem tej gry?

  15. RIP in piece Stalker

  16. @Prometheus – Piotruś wrócił. Cieszmy się.

  17. CasualKiller 31 lipca 2012 o 17:28

    Nie! Nie! Nie! ;/ Bethesda i ich silnik(technologia) ale będzie brzydko i drętwo ;/ Silnik GSC najlepiej się nadawał do stalkerów . do tego na konsole to robią już widzę te uproszczenia auto-regenarcja życia ,no limit inventory ;/i jeszcze niby Obsidian ma to robić?! o boże Stalker 2:Bugi Obsidiana ;/ oby to były nie prawdziwe informacje

  18. hellghaasst 31 lipca 2012 o 17:28

    Stalker: New Vegas. Szczerze mówiac, to nie jestem zbyt zadowolony. Stalker miał swoj własny klimat, trochę inny niż fallout. No ale pożyjemy, zobaczymy.

  19. Szkoda by było STALKERA, gdyby robiła go Bethesda. DO tego potrzeba ludzi, którzy czują ten klimat, a nie firmy, którą od miejsca akcji dzieli ocean >.< ta gra ma swój klimat właśnie dlatego, że robią ją Ukraińcy. To po pierwsze, po drugie Bethesda nie zrobi stalkera, bo był oficjalny komunikat. Nie będę reklamował, ale wystarczy poczytac o tym na pewnym polskim portalu o stalkerze, więc szkoda Piotrku66 że żerujesz na fanach STALKERA :/ Redakcjo CD-Action, proszę, udzielcie mu nagany czy czegoś takiego :/

  20. @Aargh|Decyzją twórców gry było zrobienie gry po rosyjsku, lektor rzeczywiście był decyzją wydawcy, but still, your argument is invalid ;/

  21. wojtekwlodyka28 31 lipca 2012 o 18:03

    http:www.youtube.com/watch?v=sZbTmIcbz0o

  22. NIEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!! NIE,NIE,NIE,NIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bethesda spieprzy tą serię tak jak Fallouta! Klimatu nie będzie, wszystko będzie drętwe a grafika (jeśli będzie przypominać Fallouty – a będzie) będzie OBRZYDLIWA, fabuła będzie słaba i pewnie oprze się na ratowaniu świata przed zoną. Why god, why?

  23. @Aargh no jak wyglądają? Tutaj liczy się klimat, jego wręcz kilotony. Grałem we wszystkie trzy części bez żadnych modów i powiem jedno: pod względem klimatu niebezpiecznie zbliżyły się do ideału, było blisko, ale wiadomo, że perfekcji osiągnąć nie można 🙂 Seria S.T.A.L.K.E.R., pomimo nie wprowadzenia wielu rzeczy z zapowiedzi i bugów, jest jedną z najlepszych gier pod tym względem, w moim osobistym rankingu nic jej nie przebija. A M. Utta obowiązkowy dla tych „starszych” graczy, pamiętających czasy VHS.

  24. A, właśnie to samo pół roku temu plotka została zdementowana ;(

  25. W sumie Stalker mechaniką wpasowuje się w dzieła bethesdy. Zrobiliby z Zony jeden wielki obszar jak np. w fallout’cie, zostawili core stalkera czyli rpg bez expa i mogłoby wyjśc coś fajnego. Jeno klimatu nie ruszać.

  26. @Aargh Mówiłeś o silniku to się spytałem o Minecraft skoro nie ma on znaczenia, później wymieniłem element gameplayu które wyróżniały STALKERA na tele obecnych łatwych produkcji. GSC tworzyło STALKERY tak jak robili to Japończycy czyli mamy koncepcję i dorabiamy do tego silnik. UE3, CE3, silnike Bethesdy nie da CI takiego widoku na wschód lub zachód słońca nad zoną. W żadnych grach na tych silnikach nie widziałem prawdziwej nocy gdzie nic nie widać.

  27. Ja sobie nie wyobrażam zrobienie kilku gier przez amerykanów gdzie pierwsze miejsce ma 360. Wiedźmin, STALKER, Metro. Ludzie z GSC jeździli w miejsca które chcieli oddać perfekcyjnie w grze. Jest jedno studio które tak robiło i było to GearBox przy produkcji BiA. Oby to była plotka. A jak kupili licencje pernament, a nie czasową aby zablokować konkurencyjną markę to ładne szuje z nich są.

  28. Spinacie się, a klimat Capital Westland zjada każdą część Stalkera na śniadanie. Bethesda nie potrafi tworzyć dialogów, questów, ale światy przez nich wykreowane i to jakie historie opowiadają ociera się o doskonałość.

  29. Powiem tak – silnik fallouta dałby radę w utrzymaniu klimatycznych miejscówek. Co innego z animacjami i postaciami – stalkerowy jest o niebo lepszy. W Falloucie postacie ludzkie są koszmarnie animowane (potwory lepiej). No ale tak w zasadzie wydaje mi się że daliby radę – o ile nie zrobili by z tego shootera ala CoD i nie shootera-rpg ala właśnie Fallout, tylko zostawili mechanizm gry jak w Stalkerach. A tak wgl to aktualnie przechodzę od nowa Cień Czarnobyla 😛 ….jak te snorki potrafią wk***ić

  30. @Aargh|Nie rozumiem, czemu tak uparcie bronisz swojej idei. Po pierwsze, na filmiku, który dałeś, gość ma ustawione gamma i jasnosc na maksa, bo jak ja gram, to noc jest NOCĄ, i nic nie widać. Po drugie, STALKERA od Bethesdy nie będzie, bo ta plotka była zdementowana z pół roku temu, po trzecie, nawet gdyby był, byłby beznadziejny bo robienie stalkera na silniku Bethesdy to tak, jakbyś próbował jaździć rowerem szosowym po lesie, pewnie się da, ale strasznie niewygodnie i topornie. Silnik bethesdy… CD

  31. jest do innych gier, z inna mechaniką i innym klimatem, koniec kropka.

  32. @Aargh|Sorry za trzeci post (głupi brak edycji komentarzy), ale chciałem jeszcze powiedzieć, jak wyobrażasz sobie STALKERA bez A-Life? myślisz, że ktoś miałby tyle czasu/pieniędzy by pisać go na nowo, i zrobić to tak dobrze jak GSC? Nie wydaje mi się ;o

  33. Jakby Bethesta robiła Stalkera to podejrzewam że nie na silniku z Fallouta tylko raczej Skyrima

  34. „According to my sources the news that Bethesda purchased the Stalker rights is false. I will continue to keep a look out and if I hear anything new, you will all be the first to know!” Pozdrawiam redaktorzynki z CD-Action! Ta informacja o przejęciu marki została zdementowana już dawno, a dokładniej to pod koniec kwietnia.

  35. Przepraszam, a co news z 26 kwietnie ( http:www.cdaction.pl/news-26196/stalker-trafil-do-bethesdy.html ) robi jako dzisiejszy news?

  36. Piotruś Piotruś złote dziecię, przepisuje ploty w necie :/

  37. Bo tego newsa być w ogóle nie powinno, mało wyświetleń strony czy co? News jak w Fakcie, albo Super Expresie. |”SENSACJA! Słyszeliśmy że Natalia Siwiec to mężczyzna w przebraniu! Wiadomość taką dostaliśmy od „zaufanego informatora”, niestety są to niepotwierdzone informacje, pozostaje nam czekać na komentarz pani/pana Siwiec.” No ludzie, to już nie ręce, a witki opadają jak się takie rzeczy czyta. Tania sensacja i nic więcej, pisaliby potwierdzone rzeczy, a nie ploty jak Dupelek.pl

  38. Z resztą, nie pierwszy taki „news” ostatnimi czasy, więc rozumiem zdanie niektórych że to spada do poziomu onetu, albo wp.

  39. Nie znam się na firmach ale ta informacja chyba jest zadowalająca 😉

  40. Skyrim to Fallout po liftingu. A Stalker na tym silniku? Nieodmiennie kojarzyłby mi się z Falloutem. Nic nie pobije oryginalnego silnika od GSC. Tej atmosfery, oświetlenia, tekstur i cieniowania nie da się od po prostu zastąpić. Do tego – old news.

  41. @Grim|10/10 nawet nie wiesz jak sie smialem

  42. OMG o.O To może być ciekawe…

  43. glorfindel3 31 lipca 2012 o 21:17

    Ehhh… Porównywanie silnika STALKERA do prehistorycznego Gamebryo, który pamięta jeszcze Obliviona, jest o tyle bez sensu że Bethesda dysponuje już dużo lepszym Creation Engine, który w Skrimie spisywał się naprawdę dobrze (przynajmniej moim zdaniem). Po drugie zgodnie z waszym tokiem rozumowania (że amerykanie nie potrafiliby stworzyć gry we wschodnioeuropejskim klimacie), Czesi nie powinni stworzyć gry w klimacie amerykańskiej mafii a jednak jakoś im się udało 😛

  44. Ja chcę stalkera od GSC, chociaż dobrze że przynajmniej marka stalker jest w obrocie.

  45. glorfindel3Genialny komentarz

  46. Ja czegoś nie rozumiem bo fani Stalkera byli smutni gdy dowiedzieli się że Stalker 2 nie wyjdzie bo firma GSC Game World się rozpadła i nie powstanie i może lepiej daś szanse twórcom Skyrima i Fallouta bo lepiej to nic wogule żeby Stalker 2 nie wyszło.A wogule lepiej żeby robiła firma Bethesdy nic jakaś firma która robi słabe gry lub które nie mają doświadczenia w grach tylko robią gry dla kasy.Tak jak było z Painkiller że pierwsza częs zrobiła Polska a potem inne częsi inna firma i ta firma zawaliła.

  47. @arturdzie|Widać, że nigdy nie byłeś prawdziwym fanem niczego, smutne ;/ Prawdziwy fan wolałby, żeby stalkera 2 nie było, niż żeby robiła bethesda. Czemu? 1. Silnik, 2. nie ten klimat, 3. nie ci ludzie, którzy w dodatku mogliby wiele namieszać w fabule, i ogólnie zrobić gniota. Trudno, że tego nie rozumiesz, twój problem ;/|BTW. Każda firma robi gry dla kasy, taka prawda, z tym że jedni robią to z pasją, a inni nie. A tak W OGÓLE, to pisze się w ogóle, a nie wogule >.<

  48. glorfindel3 31 lipca 2012 o 21:43

    @Aargh Gamebyro jest jescze bardziej prehistoryczny niż mi się na początku wydawało o.O . W każdym razie Fallouty już w momencie swojej premiery trąciły naftaliną (najbardziej bolały mnie modele twarzy i włosów), Creation Engine jest o niebo lepszy.

  49. @glorfindel3|Wiesz, co różni Mafie II od Stalkera? To, że Czesi zrobili grę. Taką sobie, po prostu grę. Dobrą, gra się w nią miło, przechodzi, i usuwa z dysku. W Stalkera, nie dość że się gra, to powraca się często myślami, do dzisiaj głowi się nad różnymi ciekawostkami z fabuły, i kocha się ten klimat, a nawet przechodzi tę grę po raz enty. Sooo, your argument is invalid ;/

  50. glorfindel3 31 lipca 2012 o 21:50

    @96Beryl Lepiej żeby marka umarła niż żeby trafiła do poważnego studia, posiadającego zaplecze finansowe, uzdolnionych programistów, i wiele dobrych tytułów na koncie. Ot logika „prawdziwych fanów” której ja „nieprawdziwy fan” nigdy nie zrozumiem. :/

Dodaj komentarz