03.06.2012
11 Komentarze

Wii U: Punktowane achievementy, społecznościowość i chmura

Wii U: Punktowane achievementy, społecznościowość i chmura
Jeszcze przed konferencją Nintendo na E3 i przed Nintendo Direct planowanym na dzisiaj do sieci wyciekły nowe informacje na temat Wii U. To na razie tylko plotki, ale ich źródłem jest podobno europejskie studio pracujące nad grami na nową konsolę Japończyków. Jak będzie wyglądał system achievementów, integracja z serwisami społecznościowymi i chmura? Bardzo ciekawie!

Najbardziej wiarygodne są plotki o achievementach, bo prawdę mówiąc, nie trzeba wielkiej wyobraźni, żeby samemu wpaść na to, że tak właśnie by mogły na nowej konsoli Nintendo wyglądać. Podobno gracze zdobywający „acziki” w trakcie gry będą nagradzani dodatkowymi punktami – każde osiągnięcie będzie dawało im jakąś ich określoną ilość, które potem będą mogli wykorzystać do kupienia nowych funkcji w grze. Jak mówią anonimowi developerzy, którzy są źródłem przecieków:

Mamy sporo wolności w kwestii systemu punktowania na Wii U, możemy dodawać 'progi’ dla graczy. Na przykład: jeżeli zdobędziesz X punktów, zostaniesz automatycznie przeniesiony na wyższy próg, co da ci nagrody w stylu nowych skinów do multiplayera. W zasadzie to jest dokładnie to, o co prosiliśmy Microsoft od lat. Ludzie, którzy zdobywają punkty przechodząc grę powinni być za to nagradzani – teraz możemy to zrobić”

Drugą ważną plotką jest to, że Wii U ma być zintegrowane z serwisami społecznościowymi, a konkretniej z Facebookiem, TwitteremYouTube. Podobno w pamięci konsoli zarezerwowano sporo miejsca na funkcje pokroju automatycznego informowania o postępach w grze za pomocą Twittera, nagrywania i uploadowania filmików z gier bezpośrednio na YouTube i wrzucania screenów z poziomu konsoli na Facebooka. Źródło plotek mówi też, że:

Nintendo pracuje nad nakładką na interfejs użytkownika, która wyświetlać będzie powiadomienia z FB i Twittera, ale na razie jej nie widzieliśmy. Zachowali sporo pamięci konsoli na rzeczy tego pokroju – nie ma niestety wielkiej dokumentacji na ten temat w nowym SDK, ale powiedzieli nam, że będzie to dostępne w przyszłości.

Trzecia i czwarta nowość jest trochę mniej interesująca. Po pierwsze: podobno na początku 2013 roku udostępniona ma zostać darmowa dla wszystkich chmura, w której zmieści się kilkaset megabajtów danych, a dostęp będzie miał do niej każdy użytkownik konsoli. Po drugie: na Wii U ma pojawić się nowy system awatarowy, który uwolni użytkowników od dotychczasowych Mii – do bólu uproszczonych i brzydkich modeli „przedstawiających użytkownika”, a tak naprawdę przedstawiających jakieś patyczaki o głowach balonów pomalowanych flamastrem. Miałoby to zostać zastąpione awatarami modelowanymi automatycznie ze zdjęć zrobionych w wysokiej rozdzielczości przez kontroler – później „siebie” będzie można przenieść bezpośrednio do gry. O ile Mii tworzone na podstawie zdjęć widzieliśmy już przy okazji premiery 3DS-a, a możliwość korzystania z takich wynalazków w grach na zeszłorocznym E3, to jednak połączenie tego i ulepszenie… może mieć potencjał, chociażby w grach imprezowych.

Pozostaje nam czekać na zdementowanie, lub potwierdzenie tych plotek – mam nadzieję, że okażą się prawdą. Nintendo potrzebuje kopniaka na rozpęd i musi błyskawicznie nadgonić rzeczywistość.

11 odpowiedzi do “Wii U: Punktowane achievementy, społecznościowość i chmura”

  1. Jeszcze przed konferencją Nintendo na E3 i przed Nintendo Direct planowanym na dzisiaj do sieci wyciekły nowe informacje na temat Wii U. To na razie tylko plotki, ale ich źródłem jest podobno europejskie studio pracujące nad grami na nową konsolę Japończyków. Jak będzie wyglądał system achievementów, integracja z serwisami społecznościowymi i chmura? Bardzo ciekawie!

  2. Akurat ”nadgonienie rzeczywistości” może być krótkotrwałe. Nintendo wchodzi na poletko konsol HD 6 lat za późno, gdy stoją tam już zardzewiałe wraki PS3 i X360. Jeśli WiiU faktycznie nie ma wystarczająco dużo mocy, żeby uciągnąć Unreal Engine 4 to sytuacja może być podobna jak w przypadku Wii. Co jakiś czas wyjdzie jakiś fajny jRPG, czasem jakaś Zelda lub Mario, a wsparcie third party zgaśnie. Tak czy inaczej chcę zobaczyć jak to będzie wyglądać.

  3. Ciekawy pomysł, często olewam archievementy, a tak coś bym dostawał za przejście gry na przykład trzeci raz.

  4. Te punkty to w zasadzie jedyne, co mi się podoba. Podobnie było w uPlay, były coś warte. Szkoda że w PSN, XBL i Steam (poza drobnymi wyjątkami) tego nie ma.|@lubro – Na samych mario kartach, zeldach i kirby mogą spokojnie ciągnąć. Większości fanów nintendo tyle wystarczy do szczęścia.

  5. System achivmentów całkiem fajny, a funkcje społecznościowe mnie nie interesują.Może jak cena będzie rozsądna, to znaczy mniej niż podczas premiery X360 to biorę. Konsola fajna, ale rewelacji nie ma.@Sergi Masz rację. Mi marian i jakiś rpg w zupełności starczą. Grafa nie jest aż tak ważna.

  6. @lubro- PSVita ma i grafe i fajne gadżety i nawet głośne, europejskie tytuły ma i sprzedaje się niewiarygodnie słabo. Różnie z tym bywa zatem. Sądzę, że jeśli Nintendo wymyśli patent na konsolę jak to było z Wii to pozamiatają Handheldy.

  7. Ja to muszę kupić. Mi tylko będą potrzebne poki i zelda. : D

  8. O cenę konsoli bym się nie martwił, raczej o ceny gier.

  9. Jedynie system archievementów robi na mnie wrażenie. Konsola spóźniona i ładnych kilka lat. Już w dniu premiery będzie przestarzała. A do tego ten ich tabletokontroler… masakryczny niewygodny hebel. Chyba ktoś był pijany jak to wymyślał. Z takim kontrolerem w życiu to nie będzie poważna konsola weź na tym „czymś” pograj w Tekkena albo Fifę. Mam nadzieje, że nowy XBOX albo PS nie pujdą w ślady Nintendo i nie dadzą do niego tableto-shit-pada.

  10. Minęło pare godzin i muszę zweryfikować swoją wypowiedź. Nintendo pokazało nowy kontroler! Zwykły pad normalny kontroler jak w XBOX czy PS. Brawo nintendo jednak nie wszyscy byli pijani. Co nie zmienia faktu, że i tak przestarzały sprzęt macie.

  11. luczador a skąd ty możesz wiedzieć że ten „masakryczny niewygodny hebel” jest naprawdę niewygodny? Ekspert się trafił… żałosne. Mi się to rozwiązanie bardzo podoba. Np w grach rpg ekran dotykowy mógłby służyć jako plecak na ekwipunek.

Dodaj komentarz