World of Horror: Polski 1-bitowy horror opuści wczesny dostęp
Karty graficzne za grube tysiące, chłodzenie prosto z kosmosu, a do tego najlepiej mieć jeszcze bieżnię Omnideck 6! Pamiętacie o rewolucyjnym sprzęcie w postaci Omnidecka 6, prawda? Jeśli nie, to szybko rzućcie okiem na poniższy materiał sprzed 8 lat, bo za chwilę przechodzimy do informacji o grze World of Horror i nie będzie na to czasu.
Sprzęt gamingowy z najwyższej półki jest bardzo ważny, ale tylko dla tych osób, które koniecznie muszą mieć fotorealistyczną grafikę, najnowsze efekty wizualne itd. Co natomiast z pozostałą częścią graczy? Co z miłośnikami pikselartowego stylu, a nawet 1-bitowych produkcji? Można powiedzieć, że tacy gracze niemal wygrali na loterii, bo nie dość, że sporo zaoszczędzą na podzespołach, to jeszcze mogą wybierać spośród całej masy interesujących gier. Za przykład posłuży nam właśnie World of Horror.
Przerażający minimalizm prosto z Polski
World of Horror to gra niezależna, której autorem jest Paweł Koźmiński, znany także jako panstasz. Produkcja natychmiast przyciąga wzrok swoim nietypowym wyglądem, a do tego podstępnie wkrada się do naszych umysłów i stopniowo buduje w nich coraz większy niepokój.
Akcję horroru osadzono w Japonii, a gracze muszą skupić się na eksplorowaniu poszczególnych miejsc, podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu zagadek. Można tu odczuć inspirację twórczością H.P. Lovecrafta oraz Junjiego Ito. Całość ma w sobie szczyptę gatunku roguelite i walki w systemie turowym, więc gracze nie powinni się obawiać eksperymentowania oraz kilkukrotnego podchodzenia do wybranych scenariuszy.
World of Horror już od dłuższego czasu znajduje się w early access, lecz zapowiedziano, że 19 października 2023 roku gra opuści wczesny dostęp i doczeka się pełnoprawnej premiery na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, a także Nintendo Switch.
Na koniec warto zaznaczyć, iż produkcja zebrała bardzo pozytywne oceny na Steamie. Gracze zachwalają m.in. dobrą ścieżkę dźwiękową oraz fakt, że World of Horror potrafi wzbudzać niepokój mimo swej minimalistycznej oprawy graficznej. Takie gry pokazują, że nie tylko fotorealizmem i ray tracingiem człowiek żyje.
Czytaj dalej
6 odpowiedzi do “World of Horror: Polski 1-bitowy horror opuści wczesny dostęp”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
1-bitowa produkcja…która wymaga DirectX 11 i 1GB pamięci graficznej. Na takiej specyfikacji można odpalić wiele cudnie wyglądających gier 🙂
Dla porównania, wymagania Chronicles of Riddick
https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay/10206
BTW Z tymi wymaganiami, do grania w gry z realistyczną grafiką, to autor nieźle pojechał.
Nie graficznej, tylko systemowej. Gra by pewnie poszła na jeszcze słabszym sprzęcie, ale trudno w obecnych czasach taki znaleźć, żeby to przetestować.
Ta strona
https://www.microsoft.com/en-ms/p/world-of-horror-game-preview/9n1fdttss49z#activetab=pivot:regionofsystemrequirementstab
Twierdzi, że 1GB VRAM i 1GB RAM, więc pomyślałem, że to zabawne wymagania dla monochromatycznej grafiki.
BTW Inna stronka twierdzi, że grę można odpalić na OS: Catalina. Co to takiego?
Czasem się zastanawiam, czy Zadymek serio myśli, że za Google jest abonament.
Czasem zastanawiam się, czy Quetz serio myśli, że cokolwiek jest za darmo.
O mamo, ponownie się nie myliłem.