World of Warcraft: Shadowlands – Odnowiony system levelowania, „rogalikowy” loch, powrót przedmiotów legendarnych…

Jako że rys fabularny najnowszego dodatku został nakreślony przy okazji zwiastuna, przejdźmy od razu do „mięcha”, czyli nowości w rozgrywce. Po pierwsze całkowicie zmieni się system levelowania. Zgodnie z wcześniejszymi sugestiami Blizzard zmniejszy maksymalny poziom postaci. Dzisiejsza 120 stanie się 50, a podróż przez Shadowlands skończymy na 60. Co więcej jeśli planujecie stworzyć nowego alta, ucieszycie się pewnie z wieści, że nie będziecie musieli latać po całym świecie, by przygotować się na najnowszą porcję zawartości. Po osiągnięciu 10 poziomu (co stanie się w ramach przygotowanej od zera strefy treningowej) możecie wybrać dowolny ze starych dodatków (włącznie z BfA) i pozostać przy nim aż do 50. W ten sposób nowi gracze będą mogli poznać pełną historię danego regionu, a altoholicy uniknąć powtarzania tych samych ścieżek. Swoją drogą rycerzem śmierci będzie mógł zostać przedstawiciel dowolnej rasy – włącznie z pandami, elfami pustki i całą resztą.
Zmniejszy się znaczenie RNG. W tygodniowej skrzyni z nagrodami znajdzie się kilka przedmiotów, z których można wybrać najpotrzebniejszy. Podobny proces zajdzie w profesjach – zamiast dziergać dziesiąte spodnie z rzędu i modlić się o pomyślny rzut wirtualną kostką, dostaniemy konkretny przedmiot, a jego braki uzupełnimy klejnotami. Powrócą znane z Legionu przedmioty legendarne, ale nie będziemy ich zdobywać w sposób losowy. Czyniąc postępy w wieży potępionych wybierzemy sobie dowolny. Nie będzie za to żadnego odpowiednika Serca Azeroth czy broni z Legionu, co oznacza koniec z farmieniem AP.
Wspomina wieża potępionych to zupełnie nowy rodzaj lochu. Tworząc go Blizzard inspirował się grami typu roguelike. Wyzwanie za każdym razem wygląda nieco inaczej, a naszym celem jest dostać się jak najwyżej i uwolnić znanych bohaterów z rąk potężnego Strażnika (ang. Jailer). Kolejnych podejść nie zaczyna się kompletnie od zera, bo z czasem odblokowujemy unikalne zdolności, które przyspieszą bieg wydarzeń i umożliwią zajście wyżej. Rzecz jasna nie zabraknie też klasycznych lochów (łącznie ośmiu) oraz raidów (pierwszy będzie dostępny w chwili premiery i będzie zawierał 10 bossów)
Samo Shadowlands zostanie podzielone na 5 rozbudowanych stref, przy czym szczególnie intersujące będą 4. Każda z nich jest zarządzana przez jedno ze stronnictw, z którymi można nawiązać sojusz, odblokowując unikalne zadania, nagrody kosmetyczne (w tym wierzchowce) oraz zdolności na kształt tych, które pamiętamy z garnizonów z WoD. Szamani nauczą się przykładowo przywoływać specjalne totemy zwiększające mistrzostwo (mastery) własne lub sojusznika aż o 20%.
Blizzard zamierza odejść od promowanego w ostatnich latach nacisku na specjalizacje i powrócić do tzw. „tożsamości klasowej”. Mówiąc krótko część zdolności będzie ponownie dostępna w każdym buildzie, a niektóre powrócą zza grobu. Dostaniemy też nowe opcje personalizacji rasy – krasnoludy strzelą sobie tatuaże w stylu klanu Wildhammer, a trolle „kościste” malunki podpatrzone od Bwonsamdiego. Będzie się działo!
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “World of Warcraft: Shadowlands – Odnowiony system levelowania, „rogalikowy” loch, powrót przedmiotów legendarnych…”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
…i inne nowości.
Liczę na pandarena dh.
To ciekawe, na stronie z preorderami jest napisane, że kupując Heroic Edition dostajemy boost postaci na 120 level, a tu zmiana na 50. Może czegoś nie ogarniam, ale w sumie i tak nie gram 😀
@sal371 Obstawiam że to specjalnie, boost do 50 nie miałby sensu w czasie gdy maksymalnym poziomem jest 120. Napewno zmienią to po lvl squishu.
@sal371 @az159357 Chodzi o to że dodatek razem z boostem można kupić JUŻ teraz. A jeszcze maksymalny lvl to 120 więc wszystko się zgadza.