Wrath: Aeon of Ruin – Inspirowany Quakiem retro FPS już we wczesnym dostępie [WIDEO]

Wrath: Aeon of Ruin – Inspirowany Quakiem retro FPS już we wczesnym dostępie [WIDEO]
Co dość przewrotne, za grę odpowiada 3D Realms.

Fanom shooterów z lat 90. nie muszę chyba przedstawiać Wrath: Aeon of Ruin – w końcu czekają na niego z wypiekami już od pierwszej zapowiedzi. Trzeba przyznać, że gra wygląda jak żywcem wyjęta z ostatniej dekady poprzedniego millenium. Czy to pod względem uroczo pretekstowej mrocznej fabuły, czy oprawy audiowizualnej (ładniejszej niż w tamtych czasach, ale sprytnie imitującą to, co zachowaliśmy w pamięci), czy wreszcie samą rozgrywkę (chociaż i tutaj pozwolono sobie na drobne rewolucje – np. dowolność w kolejności przechodzenia poziomów).

Czekaliśmy, czekaliśmy i w końcu tytuł KillPixel (których przygarnęło 3D Realms, twórcy Duke Nukema 3D, głównego konkurenta pierwszego Quake’a… z którego teraz developerzy czerpią, jak mówią, najwięcej inspiracji) wpadnie w nasze ręce. Już za kilka godzin (najpewniej o 19:00) pojawi się w steamowym Early Accessie. Twórcy uczcili to stosownym zwiastunem:

Wrath: Aeon of Ruin znajdziecie TUTAJ.

12 odpowiedzi do “Wrath: Aeon of Ruin – Inspirowany Quakiem retro FPS już we wczesnym dostępie [WIDEO]”

  1. Co dość przewrotne, za grę odpowiada 3D Realms.

  2. Mam nadzieję że wyjdzie z wczesnego dostępu w jakimś rozsądnym czasie bo jestem zainteresowany.

  3. Swietne a początek mocno przypomina Turoka:D

  4. Powstają retro shootery inspirowane Doomem, Quake, Duke Nukemem, HeXenem…i bardzo fajnie, ale ja czekam aż ktoś zakasa rękawy i weźmie się za kultowego Blooda. Nie mniej gdyby kilka lat temu, w erze modern shooterów w stylu CoD, BF itd. ktoś mi powiedział że będę mógł przebierać w tego typu strzelankach, kazał bym mu przestać bujać w obłokach 😛

  5. 3D Realms wszyscy kojarzą jako studio, odpowiedzialne za nieskończoną produkcją Duke Nuke Forever. Ion Fury czy Wrath: Aeon of Ruin są produkcjami wytworzonymi przez inne studia. Niewiele osób pamięta, że dawniej za czasów świetności Duke, firma była wydawcą gier a nie tylko producentem.

  6. @Bronnson – Próby nawiązań do starszych gier, z wykorzystanie sprite było wiele. Najlepsze jednak powstały na build engine i id tech 1 oraz quake engine (pomimo akceleracji 3D, Quake’a poziom klasycznej rozgrywki jest bardzo podobny do Dooma). Sukces Ion Fury zawdzięcza z wykorzystania starszego silnika graficznego. Wrath też jest dobry. Fani są zadowoleni, ale w przyszłości oczekują retro gry na silniku Unreal engine. Nie ujmując zasłużonego sukcesu, jednak pierwotne wersje gier były lepsze.

  7. CzlowiekKukurydza 23 listopada 2019 o 15:15

    @cali Retro gra na Unreal raczej się nie zdarzy. UE poza wielkimi grami to obecnie prześciganie się w nic niewnoszących tech demach i ciągnących się w nieskończoność pracach nad fanowskim remejkami starszych gier.

  8. Trochę mi to przypomina Chasm: The Rift.

  9. @Bronnson: Podbijam. Jakiś prosty remake w wyższej rozdzielczości nadal by cieszył, ale gdyby zrobili z tym coś jak z Shadow Warrior to ojeeeju… ale bym w to grał…

  10. @CzlowiekKukurydza – Retro gra na Unreal się zdarzy bo już się zdarzyła obczaj sobie Amid Evil.

  11. A ja polecam obczaić Prodeus. IMO rzecz cudna…i cudaczna.

  12. CzlowiekKukurydza 24 listopada 2019 o 11:42

    @ lukaszsa O_O Kojarzę, ale nie sądziłem, że to UE.

Dodaj komentarz