Współzałożyciel Rockstara o tym, dlaczego nie powstał Bully 2. „Nie da się zrealizować wszystkich projektów”

Choć Bully z 2006 roku nie jest pierwszym, co kojarzy się z dorobkiem Rockstara, trudno nie zgodzić się, że to mimo wszystko klasyk. Graczom tak spodobała się kontrowersyjna (jak wszystkie gry tych twórców) produkcja, że wielu z nich do dziś zastanawia się, gdzie właściwie podziało się Bully 2, o ile kiedykolwiek miało powstać. Dan Houser, współzałożyciel Rockstara, w wywiadzie podczas L.A. Comic Conu opowiedział krótko o tym, dlaczego jego zdaniem kontynuacja gry nie doszła do skutku.
Jak mówi Houser, problemem miała okazać się mała liczba pracowników.
Myślę, że to były po prostu problemy z przepustowością. Mając niewielki zespół kreatywny i niewystarczająco kierowników, nie da się zrealizować wszystkich projektów, które by się chciało.
Dan Houser
Niewykluczone, że plotki o tym, jakoby Bully 2 kiedyś powstawało i zostało anulowane, miały w sobie ziarno prawdy. Możliwe, że Rockstar chciał stworzyć kontynuację, ale inne produkcje przejęły priorytet – miały być to Red Dead Redemption i Max Payne 3. Nic nie jest jednak potwierdzone, a sam Houser wydaje się unikać bezpośredniego oświadczenia, że kiedykolwiek nad Bully 2 pracowano.
Od 2020 roku Houser nie jest już w Rockstarze, zamiast tego zajmuje się własnym studiem – Absurd Ventures, którego gra oparta na serialu audio własnej produkcji będzie wydana przez koreańskie Smilegate. Temat ten pojawił się w dalszej części odpowiedzi na pytanie o sequel Bully’ego.
Widzisz, w Absurd [Ventures] też pracujemy nad dwoma projektami jednocześnie przy dosyć małym zespole i zastanawiamy się, jak sobie z tym poradzić. Jak sprawić, żeby oba projekty szły do przodu?
Dan Houser
Teraz już znacznie większy Rockstar w przyszłym roku będzie obchodził 20. rocznicę wydania Bully’ego. Nie wiadomo, czy gigant pozwoli sobie na pamięć o hicie 2006 roku, mając na głowie premierę wyczekiwanego GTA 6… ale może chociaż dostaniemy jakiś remaster?