1
19.03.2025, 10:45Lektura na 3 minuty
Wideo

„Wszyscy kochamy tę grę, trudno jest więc zadowolić każdego.” Twórcy Half-Life 2 RTX odpowiadają na zarzuty fanów

Im bardziej kultowa gra, tym ciężej jest zadowolić jej fanów. Twórcy Half-Life 2 RTX coś o tym wiedzą.


Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Jak obiecali, tak zrobili. Twórcy Half-Life 2 RTX opublikowali wczoraj demo upiększenia, ale społeczność graczy nie byłaby sobą, gdyby nie zaczęła kręcić nosem. Część fanów twierdzi bowiem, że odświeżone wizualia moda „obdzierają” nową wersję Half-Life’a 2 z atmosfery oryginału. Niech za przykład posłuży Ravenholm: w wydaniu z 2004 roku przerażające miasteczko jest słabo oświetlone, co nadaje mu grozy. W Half-Life 2 RTX natomiast sprawia ono wrażenie zbyt jasnego. Ba, niektórzy miłośnicy kultowego shootera Valve porównują nawet odnowioną grafikę do wypranego ze stylu dema technologicznego.

Trudno się z tym częściowo nie zgodzić, bo priorytetem Half-Life 2 RTX jest realizm, a oryginał Valve co prawda 20 lat temu wyglądał bardzo szczegółowo, ale stawiał także na zabiegi artystyczne nadające mu odrobinę „przybrudzony” ton, doskonale wpisujący się w dystopijne otoczenie City 17. Redakcja IGN-u przeprowadziła wywiad z jednym z twórców RTX-a, Davidem Driverem-Gommem, i zapytała go, co sądzi o opiniach ortodoksyjnych fanów klasycznego Half-Life’a 2. 


Kiedy masz różne narzędzia, podejmujesz różne decyzje. Niektóre z nich wynikają z konieczności, a inne z narzuconego kierunku artystycznego. Czasem trudno jest więc ocenić, czy niektóre rozwiązania były celowe, czy wynikały z jakiś ograniczeń, prawda? Kiedy chcemy uwspółcześnić wygląd zombiaka z Half-Life’a 2, używamy nowoczesnych technologii, żeby osiągnąć efekt końcowy, który zadowoli nas w danym momencie.


David Driver-Gomm

Słowa Drivera-Gomma zdają się potwierdzać, jak trudnym zadaniem jest uwspółcześnianie grafiki w klasycznych tytułach o charakterystycznych stylach wizualnych. Twórca Half-Life 2 RTX podkreślił jednak, że wygląd gry znany z dema nie jest tym ostatecznym, a krytyka ze strony miłośników strzelanki Valve ma być brana pod uwagę przy dalszych pracach.


Zapewne znajdzie się wiele osób, które uważają, że Half-Life 2 RTX powinien wyglądać inaczej. Bierzemy to pod uwagę i mamy zamiar uwzględniać te opinie przy dalszych pracach. Half-Life 2 ma ogromne rzesze fanów. Wszyscy kochamy tę grę, trudno jest więc ustalić jedną wspólną wizję, która zadowoli każdego.


David Driver-Gomm 

Narzekania na system oświetlenia to nie wszystko. Uwagę graczy zwrócił takżę zbyt gęsty dym, który drastycznie ogranicza widoczność. Driver-Gomm dodał, że efekt ten jest tymczasowy i na pewno ulegnie jeszcze zmianom. Twórca podkreślił ponadto, że Half-Life 2 RTX jest modem, a ich produkcja różni się od prac prowadzonych przez pełnoprawne zespoły developerskie. Projekt będzie wielokrotnie ewoluował – nie warto zatem zbytnio przyzwyczajać się do tego, co zobaczyliśmy w demie.

Remake Half-Life’a 2 przygotowywano z użyciem Nvidia RTX Remix, czyli narzędzia służącego do odświeżania starszych tytułów i implementacji współczesnych technologii pokroju DLSS czy właśnie śledzenia promieni. Za przygotowanie go odpowiada grupa moderów pod banderą Orbifold Studios, składającego się z twórców Half-Life 2: VR czy Raising the Bar: Redux.


Czytaj dalej

Redaktor
Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.

Profil
Wpisów872

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze