31.07.2025, 11:15Lektura na 2 minuty

Wydawca Space Marine 2 nie wierzył w aż taki sukces. „To było dla nas niesamowite”

Filozofia Pullup Entertainment się sprawdziła.


Aleksandra „Doksa” Jung

Wydawca Space Marine 2, CEO Pullup Entertainment Geoffroy Sardin, udzielił wywiadu stronie The Game Business, w którym przybliżył nieco swoje spojrzenie na współczesną branżę gier. Jak się okazuje, ani on, ani twórcy nie spodziewali się w ogóle takiego sukcesu.


Nie wierzyliśmy, że sięgniemy 7 milionów unikalnych graczy. To było dla nas niesamowite.


Geoffroy Sardin

Jak mówi Sardin, sytuacja na rynku gier wcale nie jest taka zła, jak mogłoby się wydawać przez ciągłe wiadomości o zwolnieniach (takich jak ostatnia fala w Microsofcie). 


Kiedy wygłuszy się ten hałas, można dać się zaskoczyć wielu pozytywnym aspektom rzeczywistości. Po pierwsze prawdą jest, że branża nie rośnie od ostatnich kilku lat, ale ustabilizowała się na bardzo wysokim poziomie po latach imponującego wzrostu. Pozostaje silna i jest przyzwyczajona do faz stabilizacji przed powrotem do rozrostu.


Geoffroy Sardin

Sardin zauważa, że najciężej mają wydawcy i producenci z sektora AAA, natomiast produkcje o niższym budżecie mają radzić sobie znakomicie.


Sektory AA oraz indie przeżywają teraz najlepsze chwile.


Geoffroy Sardin

CEO tłumaczy, że winny problemom tytułów wysokobudżetowych jest brak elastyczności i kreatywności związany z ilością pieniędzy i czasu, jakie są potrzebne, by stworzyć grę AAA. W związku z powagą inwestycji, producenci starają się stworzyć grę dla każdego. Pullup ma inną filozofię.


Nie projektujemy i nie wydajemy gier dla wszystkich. Produkujemy gry dla kogoś. I kiedy robimy to dobrze, okazuje się, że trafia to do znacznie większej liczby ludzi.


Geoffroy Sardin

Jak twierdzi Sardin, gry wydawane przez Pullup nie są nijakie i dzięki temu odnoszą sukcesy.


Nasze produkcje mają silne osobowości. To sprawia, że są rozpoznawalne i atrakcyjne dla graczy. Widzimy to oczywiście w przypadku Space Marine, ale także gier Void Crew czy Drova.


Geoffroy Sardin

Niezależnie od tego, czy podzielamy optymistyczne spojrzenie Sardina na branżę gier, trzeba przyznać, że Warhammer 40 000: Space Marine 2 osiągnęło ogromny sukces sprzedażowy. Oby nie był to odosobniony przypadek, a takich triumfów pojawiało się na horyzoncie więcej. 


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów105

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze