Xbox Live: Microsoft rozszerzy cross-playa na tysiące przenośnych urządzeń i gier

Xbox Live: Microsoft rozszerzy cross-playa na tysiące przenośnych urządzeń i gier
Minecraft obsługujący multiplayer na wszystkich istniejących platformach był tylko preludium do dalszych planów zielonego giganta.

Microsoft ogłosił właśnie, że podczas marcowej konferencji developerów GDC 2019 oficjalnie zainicjuje działanie nowego, ulepszonego systemu cross-play. Poszerzony o nowe funkcje Xbox Live ma pojawić się w grach przeznaczonych na Androida, iOS-a oraz Switcha i umożliwiać, niezależnie od innych systemów (jak Gry Play czy sieć Nintendo), zaimplementowanie wszystkich jego elementów – osiągnięć, statystyk oraz, co najważniejsze, uniwersalnego multiplayera.

„Ale hej, to już się dzieje. Już można grać w ten sposób w Minecrafta” – zapytacie. Otóż magia nowego systemu ma polegać na ogólnodostępności. Microsoft pozwoli na zaimplementowanie swojej technologii w dowolnej grze. Studio chcące użyć specjalnego SDK nie będzie musiało posiadać jakichkolwiek własnościowych powiązań z wielkim M – wystarczą tylko chęci. Cel? Zwiększenie dominacji na rynku gier oraz pstryk w nos konkurencji. Tego typu rozwiązanie, jak przekonuje Microsoft, „ułatwi developerom prace nad dostępnością” oraz pozwoli im się „skupić na tym, aby ich gry dostarczały jak najwięcej przyjemności”, zamiast przejmować się stroną techniczną. Odważny ruch stawia oporne na tego typu innowacje PS4 w jeszcze większym crossplayowym cieniu.

A jest o co walczyć – rynek mobilnego grania puchnie i puchnie, zwłaszcza w Azji oraz, od niedawna, Afryce. „Poważne” produkcje bardzo powoli, lecz sukcesywnie torują sobie drogę do smartfonowych sklepów, czego najlepszym przykładem jest mobilny PUBG (notabene bardziej zadbany niż jego pecetowy odpowiednik). Producenci myślą i myślą, jak otworzyć sobie drogę do tej rzeszy klientów; powstają pomysły na growe subskrypcje, lepsze telefony skoncentrowane na wydajności graficznej. Ostatnio Epic Games, twórcy Fortnite’a, osiągnęło 60 fps-ów na kilkunastu flagowcach oraz umożliwiło podpięcie kontrolera Bluetooth do przenośnej wersji swojego battle royale. Gracze komórkowi mogą startować w pucharach oraz turniejach, jeśli tylko starczy im chęci.

Twój ruch, Sony.

7 odpowiedzi do “Xbox Live: Microsoft rozszerzy cross-playa na tysiące przenośnych urządzeń i gier”

  1. Z jednej strony cieszy otwartość Microsoftu na cross-playa, z drugiej martwi nacisk w tym kontekście na urządzenia mobilne, nie tylko 99% gier na mobilki to syf ale także nikt nie chciałby grać w poważniejsze produkcje z właścicielami tabletów czy telefonów, nie wspominając o niesławnych cheaterach z Chin, czyli tam gdzie rynek takich gier kwitnie najbardziej. Idealnym rozwiązaniem byłby po prostu nacisk na crossplay Xbox-PS4-Switch-PC, no ale koniec końców liczy sie zarobienie pieniędzy a nie dobre chęci.

  2. asasyn12334 3 lutego 2019 o 19:34

    poroniony pomysł crossplay między konsolami a pc rozumiem, ale łączenie konsol ze smartfonami?

  3. Zaimplementowanie wszystkich jego FUNKCJI, do jasnej-ciasnej. Funkcjonalność nie ma liczby mnogiej, to ogólna cecha jak przezroczystość – nie można przecież mieć kilku przezroczystości.

  4. Spoko, brawo Microsoft no i faktycznie, czas na Ciebie Sony. Btw co do puchnącego rynki mobilek: a się śmiali z Diablo Immortal, zobaczymy kto się będzie śmiał jak odnotuje rekordowe dochody jak już to wyjdzie ^^

  5. glorfindel3 3 lutego 2019 o 20:48

    „„Ale hej, to już się dzieje. Już można grać w ten sposób w Minecrafta” – zapytacie.” Ja zapytam gdzie w tym zdaniu jest pytanie?

  6. @glorfindel3 Pytanie jest w domyśle i brzmi „co w tym nowego?”.

  7. Eeee…jaki ruch ma wykonać SONY? Żeby w RDR2 można było grać na telefonie? Bądźcie poważni. Jak na razie wszelkie „starania” Microsoftu o „..zwiększenie dominacji na rynku gier…” były tak nieskutecznie żałosne, że SONY nie ma się czym przejmować. Polityka SONY się sprawdza i widać to w słupkach dochodu.

Dodaj komentarz