„Xbox ma wolniejsze SSD od PS5”. Twórcy Quantum Error narzekają i opóźniają premierę

„Xbox ma wolniejsze SSD od PS5”. Twórcy Quantum Error narzekają i opóźniają premierę
Wprowadzanie innowacji przez firmy takie jak Sony ma swoje plusy i minusy dla twórców. A przynajmniej tak twierdzi studio TeamKill Media.

PlayStation 5 wprowadził nowy standard SSD, o którym z dumą opowiadano wiele razy. Specjalnie zaprojektowany i ulepszony względem pecetów oraz konkurencji dysk pozwolił m.in. na natychmiastowe wznawianie gier czy ładowanie poziomów w mgnieniu oka (co pokazywano na przykładzie Ratcheta & Clanka). Twórcom exclusive’ów z pewnością jest to bardzo na rękę. Nietypowy problem pojawił się, gdy studio TeamKill Media postanowiło wykonać port gry Quantum Error na Xboksy z serii X oraz S.

Xboksy mają zbyt wolne SSD?

Quantum Error to niekonwencjonalny survival horror, który po przesunięciu premiery ukaże się w grudniu 2023 na PS5 oraz w 2024 na PS4 oraz XSX. To właśnie te ostatnie wersje przysparzają kłopotów twórcom. Jak napisali na Twitterze (albo X.com, jak kto woli), brak odpowiedniej technologii u konkurencji utrudnia im stworzenie portu, który działałby jak należy. Ma za to odpowiadać m.in. dwukrotnie niższa prędkość przesyłowa dysku Xboksa. Utrudnia to zoptymalizowanie takich fragmentów, jak walka z bossem przełączająca się między pięcioma poziomami.

https://twitter.com/Quantum_Error/status/1683142412783190016
https://twitter.com/Player_4_HIRE/status/1683196717586432007

Zapytani o to, co sądzą o microsoftowej technologii DirectStorage 1.2, która umożliwiła działanie wymagającego Ratcheta & Clanka na Windowsie, twórcy odpowiedzieli, że testują właśnie wszystkie dostępne opcje poradzenia sobie z problemami.

Czy jest o co walczyć?

Wśród niektórych użytkowników Internetu sprawa Quantum Error wywołuje uśmiech na twarzy. To za sprawą gameplayu opublikowanego przed weekendem. Nie widać tam zbytnio fajerwerków graficznych ani korzyści płynących z „działania tylko na SSD od PlayStation”. W zasadzie produkcja wygląda niczym mod do Portala uruchomiony na silniku Source 2. Widać spadki klatek na sekundę.

https://youtu.be/T6pMkjxRkDg

Studio milczy także na temat wersji na PlayStation 4. Ta konsola przez wykorzystanie HDD jest jeszcze bardziej w tyle w stosunku do SSD zastosowanego w Xboksach. TeamKill Media odpiera zarzuty pisząc użytkownikom Twittera, że początkowo nie miało innych konsol w planach:

https://twitter.com/Quantum_Error/status/1682421368518746114

Studio przypomina także, że mimo niedoróbek walczy o 60 klatek na sekundę. Jak już wiadomo, nie uda się to takiemu Starfieldowi.

https://twitter.com/Quantum_Error/status/1683150061541154818

Dodaj komentarz